Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å komme over at min partner har vært utro. Bruker store deler av dagen min på å snakke meg selv ned, eksempel: partneren vil heller være med den andre, den er penere, kjekkere, flinkere, osv. Kan bruke denne regla i hodet i de fleste situasjoner gjennom dagen.

Vi snakker ikke bare om et ons her, det har vært et forhold med fysisk og ikke fysisk kontakt over en periode. (Mest meldinger/snap/tlf)

Hvordan kom du over utroskap? Hva hjalp og hvor lang tid tok det?

Anonymkode: d8682...58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en person får deg til å tenke sånn om deg selv, så ville jeg kommet meg langt unna og funnet noe mye bedre. Det er kanskje ikke det enkleste. Men det er vel det beste for deg i lengden

Anonymkode: 2742e...b0e

• Liker 12
Skrevet

Det er ikke noe man kommer seg over. Enkelt og greit.

• Liker 6
Skrevet

Jeg var sammen med en mann som var notorisk utro med x-antall damer over flere år. Har ikke tall på hvor mange ons han hadde, samt 3 stk som han innledet "forhold" med. Det er 7 år siden det ble slutt. Jeg har ny samboer, vi har kjøpt hus sammen og fått barn. Jeg sliter fortsatt med tanker og følelser rundt eksens utroskap. Det er ikke altoppslukende som det var like etter på og i de første par årene. Men det ligger alltid i bakgrunnen og gnager og titter opp til overflaten med jevne mellomrom.. 

Anonymkode: 6aa2b...995

• Liker 2
Skrevet

Håper du ikke er sammen med denne personen enda? 

Jeg oppdaget at eksen min hadde vært utro for snart et halvt år siden og er enda ikke over det. Jeg er en grubler og kommer til å bruke lang tid på dette. Det er ingen fasit svar på dette selv om jeg forstår at du gjerne vil ha det. Noen bruker 2 uker, 3 måneder, 1 år, 3 år, 6 år og noen kommer rett og slett aldri over det. 

Men det beste du kan gjøre for deg selv er å godta det som har skjedd. Du kan ikke forandre på det og du kan heller ikke kontrollere hva h*n gjorde mot deg. Dette er veldig viktig å huske på. Det hjelper heller aldri å gå tilbake til en som har brutt tilliten fullstendig, men hvis dere prøver igjen så må du ha i bakhodet at da godtar du faktisk tillitsbrudd - og min personlige mening om det er at godtar du tillitsbrudd, ja da godtar du at partneren din gjør akkurat det h*n har tenkt til og du kan ikke kontrollere det og kan heller ikke bruke det mot h*n. 

Anonymkode: c6479...bb8

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å komme over at min partner har vært utro. Bruker store deler av dagen min på å snakke meg selv ned, eksempel: partneren vil heller være med den andre, den er penere, kjekkere, flinkere, osv. Kan bruke denne regla i hodet i de fleste situasjoner gjennom dagen.

Vi snakker ikke bare om et ons her, det har vært et forhold med fysisk og ikke fysisk kontakt over en periode. (Mest meldinger/snap/tlf)

Hvordan kom du over utroskap? Hva hjalp og hvor lang tid tok det?

Det er verdens enkleste løsning, man bare dumper personen. Tenk om du hadde tilgitt, og personen hadde vært utro enda en gang? once a cheater...

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal du godta dette?

Sannsynlig scenario:

Både du og kjæresten din mister respekten for deg - totalt!!

Og så går kjæresten din ut av forholdet pga manglende respekt for deg.

Og så kryper du etter og bønnfaller om å bli kjæreste igjen, for - hey! - du har jo ingen verdighet eller selvrespekt igjen.

Den ga du på båten da du bestemte deg for å tåle svik.

Finn først ut hvorfor du ønsker det, før du tenker noe særlig mer på hvordan du skal klare det. 

Anonymkode: 18e30...f88

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker store deler av dagen min på å snakke meg selv ned, eksempel: partneren vil heller være med den andre, den er penere, kjekkere, flinkere, osv. Kan bruke denne regla i hodet i de fleste situasjoner gjennom dagen.

Ja, det å snakke ned seg selv er helt riktig metode hvis målet er å synke så lavt som mulig og bli så liten og tynn og usynlig og flat som mulig. 

Men synes du egentlig det er noe mål du vil strekke deg etter?

Ville du likt om din sønn eller datter, bror eller søster, hadde snakket ned seg selv for å tåle andres svik?

Eller ville du tvert i mot heller ønsket at de skulle snakke pent til seg selv, vokse, strekke seg utover, bli store og glade, bli så store at de til slutt rister drittsekkene av seg som overmodne og nesten råtne plommer?

Anonymkode: 18e30...f88

• Liker 4
Skrevet

Jeg prøvde i tre år men det gikk aldri over. Først når jeg gikk fra han for godt stoppet nedsnakkingen, usikkerheten, mitt elendige selvbilde, frustrasjonen og paranoiaen. Da ble jeg meg selv igjen endelig. Eneste jeg skulle ønske jeg hadde gjort anderledes var å gå tidligere for tillitten var ødelagt fra sekundet han var utro og den får man aldri helt tilbake. 

Anonymkode: 9c0b2...b33

• Liker 7
Skrevet

Ts

Takk for svar. Jeg skjønner at det riktigste ovenfor meg selv er å gå, men syns det er vanskelig.

Det er et bra poeng at jeg ikke hadde likt om noen nær meg tenkte slik om seg selv. Vurderer å finne noen å prate med for å få litt perspektiv på ting.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Takk for svar. Jeg skjønner at det riktigste ovenfor meg selv er å gå, men syns det er vanskelig.

Det er et bra poeng at jeg ikke hadde likt om noen nær meg tenkte slik om seg selv. Vurderer å finne noen å prate med for å få litt perspektiv på ting.

Hvorfor skal du godta noen som ikke bryr seg om deg? Hvorfor fortjener du å hate deg selv? Hvorfor skal du gi kjærlighet til noen som gir fullt faen i deg? Hvorfor godtar du handlinger av noen som kun tenker på seg selv og sine følelser?

Du kan gå akkurat når du vil. Det eneste du gjør nå er å gjøre deg selv en bjørnetjeneste. Jeg skal love deg, og jeg har dessverre mye erfaring, hvor raskere du går fra en som driter fullt f i deg og sine egne handlinger hvor fortere blir du bedre og hvor fortere begynner du å elske deg selv igjen og livet. Blir du i dette forholdet for lenge, ja da tar mørket deg. Da viser du overfor kjæresten din at du godtar alt. La han gjøre akkurat det han vil for du betyr ingenting.

Kom deg vekk. Jeg bryr meg ikke om han egentlig er en god person, at du har en gang vært forelska og du elsker han egentlig. Han er søppel, og behandler deg som om du også er det. Vil du virkelig godta dette fra et annet menneske? Hvorfor lar du deg selv bli overkjørt av et menneske som behandler deg som om du var ingen? DU må ta makten din tilbake. Stå opp for deg selv og gå fra han. Dette er DITT liv og du skal ikke bruke livet ditt for please en utro drittsekk. Ikke vær idiot som meg å stå i det i flere år og la kjæresten være utro, du tjener ingenting på det og står igjen med ræva selvtillit, dårlig selvbilde, få venner og et mørkere perspektiv på livet og mennesker. 

• Liker 5
Skrevet

Man går ut av forholdet. Ærlig talt, hvorfor vil noen seg selv så vondt som du beskriver i innlegget ditt? Det virker som du har veldig dårlig selvfølelse og dermed tror du ikke fortjener bedre. Det gjør du. Du fortjener å være sammen med noen som ikke behandler deg som søppel.

Tro meg, det kommer mye bra ut av å dumpe den utro parten. Selvtillit, selvfølelse, selvutvikling, mestring. Jeg har vært der selv, og følt det du føler.

Anonymkode: 346fe...3c7

• Liker 4
Skrevet

Du er så mye bedre enn han -Finn deg (etterhvert) en mann som er på høyde med deg -ikke en liten æreløs bæsj. 

• Liker 2
Skrevet

Har dessverre erfaring som elskerinne, har vært det til to gifte menn over lengre tid. Han ene ble tatt med hun han hadde dør meg, lovet bot og bedring, de gikk i samlivsterapi og jobbet for forholdet (ja jeg var kjenning av både han og kona) Problemet var bare at da kona hadde klart å tilgi og trodde han hadde endret seg innledet han ett forhold til meg som varte i nesten to år. (Ja jeg er en deittkjerring, men jeg hadde mine egne issues, går til psykolog for å få hjelp)

Han andre jeg hadde ett forhold til, der fant kona det ut en gang, tilga og det jobbet iherdig for å få det bedre, jeg overså tekstmeldinger de to i mellom, og det var tydelig at hun trodde han hadde gitt seg. Han og jeg fortsatte som før vi. Så fant hun ut av det igjen, nå vet jeg ikke hva som skjer, han gjør alt for at hun skal tilgi, eller ikke alt da, for han har fortsatt å treffe meg, som var en av hennes kriterier for å kunne tilgi han igjen. Hun tror ikke vi har hatt kontakt, men det har vi, vi har også ligget sammen nå etter hun fant ut gang nummer to.

Så fra mitt perspektiv Ts, så pakker du sakene dine å flytter. Tilgir du, fortsetter de. Det er nesten som risset i stein. 

Anonymkode: 42c89...0c9

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre erfaring som elskerinne, har vært det til to gifte menn over lengre tid. Han ene ble tatt med hun han hadde dør meg, lovet bot og bedring, de gikk i samlivsterapi og jobbet for forholdet (ja jeg var kjenning av både han og kona) Problemet var bare at da kona hadde klart å tilgi og trodde han hadde endret seg innledet han ett forhold til meg som varte i nesten to år. (Ja jeg er en deittkjerring, men jeg hadde mine egne issues, går til psykolog for å få hjelp)

Han andre jeg hadde ett forhold til, der fant kona det ut en gang, tilga og det jobbet iherdig for å få det bedre, jeg overså tekstmeldinger de to i mellom, og det var tydelig at hun trodde han hadde gitt seg. Han og jeg fortsatte som før vi. Så fant hun ut av det igjen, nå vet jeg ikke hva som skjer, han gjør alt for at hun skal tilgi, eller ikke alt da, for han har fortsatt å treffe meg, som var en av hennes kriterier for å kunne tilgi han igjen. Hun tror ikke vi har hatt kontakt, men det har vi, vi har også ligget sammen nå etter hun fant ut gang nummer to.

Så fra mitt perspektiv Ts, så pakker du sakene dine å flytter. Tilgir du, fortsetter de. Det er nesten som risset i stein. 

Wow, håper du får hjelp hos psykologen. Når du med vilje ligger med to menn som er gift så har du virkelig issues ja :) Karma is a fucking bitch

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du lite pen siden du nøyer deg med å være nummer 2?

Anonymkode: 4a957...238

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, håper du får hjelp hos psykologen. Når du med vilje ligger med to menn som er gift så har du virkelig issues ja :) Karma is a fucking bitch

Ja, for det var jo ikke de gifte mennenes ansvar!! 

Anonymkode: b2dc3...c4a

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du lite pen siden du nøyer deg med å være nummer 2?

Syntes selv jeg ser helt normal ut, men har en god del menn etter meg, så jeg kunne fint vært noens nummer en. Problemet mitt er tilknytning, gifte menn er utilgjengelige for alt annet enn sex og oppmerksomhet. Tror heller ikke en gift mann risikerer å miste kone og alt han har for ei mindre pen dame, det er nok av kvinner som kun ønsker sex som gifte menn kan velge p vrake i.

Gjest Rosaris
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det var jo ikke de gifte mennenes ansvar!! 

Anonymkode: b2dc3...c4a

Selvsagt har de ansvar, men mener du at du kan bare sette deg med kona eller barna hans og si at du er helt uskyldig, du har ingenting skyld å ødelegge livet deres?

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes selv jeg ser helt normal ut, men har en god del menn etter meg, så jeg kunne fint vært noens nummer en. Problemet mitt er tilknytning, gifte menn er utilgjengelige for alt annet enn sex og oppmerksomhet. Tror heller ikke en gift mann risikerer å miste kone og alt han har for ei mindre pen dame, det er nok av kvinner som kun ønsker sex som gifte menn kan velge p vrake i.

Litt for mye selvskryt her til at jeg skal tro at du er pen, elskerinnen pleier å være styggere enn kona

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...