Gå til innhold

Han er 11 år eldre. Eventuelle utfordringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun er 28 år og han er 39 år.. personlighetene og positiv energi går i god sync, og dem kommer godt overens med hverandre. Med tanke på en fremtid og potensielt ekteskap, hvilke fordeler og utfordringer kan eventuelt oppstå når det er 11 års aldersforskjell mellom disse? 

Det er forsåvidt "innafor" en generasjon her, men er interessert i å høre deres meninger 😃

Sies jo at jo eldre mannen blir ift kvinnen, jo mer modnes dem mentalt. 

Anonymkode: ffca5...e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at mannen allerede nærmer seg middelaldrende (gjennomsnittlig levealder for menn er vel 83 år?) så bør de hvert fall få barn ganske raskt. Og om hun ønsker seg flere barn så bør hun jo tenke på at de  yngste barna vil får en nokså gammel far. Faren min var selv 45 år når han fikk meg og som 30-åring så slites jeg nå voldsomt mellom småbarna mine og en aldrende far på 75 som krever mer og mer av meg 😔 Men altså, aldersforskjellen du snakker om TS, altså mellom to stk på 28 og 39 år er jo ikke så ille i seg selv, de er jo begge godt voksne. 

Anonymkode: e6470...fb9

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 28 år og han er 39 år.. personlighetene og positiv energi går i god sync, og dem kommer godt overens med hverandre. Med tanke på en fremtid og potensielt ekteskap, hvilke fordeler og utfordringer kan eventuelt oppstå når det er 11 års aldersforskjell mellom disse? 

Det er forsåvidt "innafor" en generasjon her, men er interessert i å høre deres meninger 😃

Jeg er 31 og kjæresten snart 40 (dvs 9 år). Null problemer det altså... 11 år er ingenting 

Anonymkode: 49c63...2a9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I og med at mannen allerede nærmer seg middelaldrende (gjennomsnittlig levealder for menn er vel 83 år?) så bør de hvert fall få barn ganske raskt. Og om hun ønsker seg flere barn så bør hun jo tenke på at de  yngste barna vil får en nokså gammel far. Faren min var selv 45 år når han fikk meg og som 30-åring så slites jeg nå voldsomt mellom småbarna mine og en aldrende far på 75 som krever mer og mer av meg 😔 Men altså, aldersforskjellen du snakker om TS, altså mellom to stk på 28 og 39 år er jo ikke så ille i seg selv, de er jo begge godt voksne. 

Anonymkode: e6470...fb9

Hadde det blitt så veldig mye bedre om du var 42 og hadde full jobb og tenåringsbarn, og så måtte hjelpe din eldre far da? 

Jeg skjønner poenget hvis du som 17 åring må hjelpe faren din på 75 ( fordi han fikk barn som 58 åring, da har han vært litt vel sent ute ) men du er jo 30+ år og godt voksen! 

10 års aldersforskjell er ingenting! 

Skrevet

Jeg er 29 og siden jeg var 27 har jeg hatt tak på 39. 10 år er uproblematisk for meg, men så har jeg alltid foretrukket selskapet av litt mer voksne mennesker, kvinner som menn.

Eneste utfordringer er jo ulike livsfaser. Mange av mennene i den alderen har barn fra før (av de som overhodet vil ha det).

Anonymkode: a271c...8ef

Skrevet

En mann på 39 år kan være som en 25 åring eller som en 60 åring. Går nesten ikke an å si noe generelt. Vi eldes i forskjellig fart.

Anonymkode: 4252b...9c7

Skrevet

Tror nok forskjellen merkes best når man blir eldre, det kan nok være utfordringer når du er 50 og partneren 61. Dess eldre man blir, dess mer "satt" blir man (har selvsagt mye med personlighet å gjøre, men man blir unektelig lettere sliten), og sånt kan også merkes på seksualliv, hvor lyst man har til å ta en tur på ferie, opplevelser, ut blant venner. I yngre dager merker man sikkert lite til forskjellen.

Anonymkode: d4e5b...887

Skrevet

Jeg er spent, for mannen er 11 år yngre. Har tenkt på pensjon og inntekt, siden han har null utdanning, men ønsker seg dette. 

Hvordan blir det å være pensjonist med en slik mann? Vente i 11 år? 

Anonymkode: 3af9d...19e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok forskjellen merkes best når man blir eldre, det kan nok være utfordringer når du er 50 og partneren 61. Dess eldre man blir, dess mer "satt" blir man (har selvsagt mye med personlighet å gjøre, men man blir unektelig lettere sliten), og sånt kan også merkes på seksualliv, hvor lyst man har til å ta en tur på ferie, opplevelser, ut blant venner. I yngre dager merker man sikkert lite til forskjellen.

Anonymkode: d4e5b...887

Du sier noe der.. det inntrykket jeg har fått av han er at han har drevet med jakting, liker å være ute i naturen, telte osv. Han skal også til trysil nå om to uker.. og han jobber i tillegg med barn.. og han er 39.. 

Så når jeg chatter med han har jeg opplevelsen av at han er ung til sinns osv.. 

det er veldig vanskelig å få alt man vil ha for  igjen om han er for høy eller for lav vet jeg heller ikke fordi jeg har ikke møtt han enda.. men har mistanke om at han er veldig mye høyere enn meg men atletisk.. så når det er sagt så er det klart man blir litt usikker på hvordan fremtiden vil se ut.. 

Skrevet

Jeg unngikk bevisst slik aldersforskjell. Av en livspartner ønsker jeg at vi lever synkrone liv. Greit nok når begge er i arbeidslivet, men det blir en skjevhet i det den ene må vente 10-15 år på at den andre blir pensjonist. Jeg har nok sett et-par uheldige eksempler på dette i familien, og er preget av det. Der mannen fortsatt er sprek pensjonist, fikser huset, går i fjellet alene. Og så daler formen betraktelig når hun også går av, fordi alderdommen treffer. Man går da glipp av mange år der man kan reise, ha feriebolig i utlandet, og nyte alderdommen sammen. 

Men samtidig. Garantier har man ikke i livet. Sykdom og død kan plutselig treffe. Forholdet kan ta slutt. Og mye kan skje. Så det er nok et vel så godt råd å ikke ta valg basert på hvordan ting kan bli 30 år frem i tid. 

Anonymkode: 6c3c3...bb3

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme aldersforskjell som hos oss. Så langt fungerer det supert. Venter barn (første for begge) og gleder oss masse. Eneste litt rare er kanskje at jeg merker at jeg er «ung» når jeg er med hans venner og damene dems, men fungerer egentlig greit det også. Man blir bare ikke naturlig bestevenninne med dama til kompisen som er 10 år eldre. 

Anonymkode: e0af9...b5f

Skrevet

Han er pensjonist 11 år før deg.

Anonymkode: 7aca6...10e

Skrevet

Jeg er stresset siden min date er 7 år eldre. Tenker på at han kan risikere å miste sexlyst og få hjerte-karsykdommer mens jeg enda er «ung». Pappa er 10 år eldre enn mamma, hun har alltid sett latterlig ung ut og er også ung til sinns, føler noen ganger at pappa kunne vært faren hennes 😬 livet blir liksom så mye kortere når man ikke er jevngamle? Nei, jeg vet ikke..

Anonymkode: 31863...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...