Gå til innhold

EMDR behandling (lysbehandling for vi som har PTSD)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal begynne på EMDR, de første møtene mine blir først om å bli kjent med terapauten og han skal bli kjent med meg. 6 uker før vi får startet med EMDR. Jeg har kraftige traumer fra da jeg var liten og for noe som skjedde i 2014. Noen som kan fortelle meg litt om EMDR? Hvordan var det ? Jeg er ikke interessert i å høre om dere det ikke har funket for. 

Anonymkode: 8eea1...32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigersøster på 15 har vært gjennom EMDR i 5-6 uker nå (en gang i uken). På 3. besøket vektes det vist opp noen minner hun hadde fortrengt som forklarer nåtidens angst og PTSD, opplevelser hun ikke husket men som kom «tilbake», om det gir mening. De 2-3 siste besøkene har det dessverre ikke vært noe å skrive hjem om, har liksom «stagnert litt». Har dessverre ikke mer å komme med enn det. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Eediyat skrev:

Svigersøster på 15 har vært gjennom EMDR i 5-6 uker nå (en gang i uken). På 3. besøket vektes det vist opp noen minner hun hadde fortrengt som forklarer nåtidens angst og PTSD, opplevelser hun ikke husket men som kom «tilbake», om det gir mening. De 2-3 siste besøkene har det dessverre ikke vært noe å skrive hjem om, har liksom «stagnert litt». Har dessverre ikke mer å komme med enn det. 

Håper hun fortsetter å gå der :) jeg har også en annen terapaut en annen plass, så jeg har allerede jobbet en del før jeg begynner med EMDR. For Noen kan det ta laaang tid før det hjelper. Håper det ordner seg for henne :) tusen takk for du delte litt 😁 ts

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper hun fortsetter å gå der :) jeg har også en annen terapaut en annen plass, så jeg har allerede jobbet en del før jeg begynner med EMDR. For Noen kan det ta laaang tid før det hjelper. Håper det ordner seg for henne :) tusen takk for du delte litt 😁 ts

Ja hun gikk også til psykolog og psykiater i hele 2019, og startet med EMDR rett etter nyttår nå. Prøvd forskjellige medikamenter, men virker bare i et par uker før hun er tilbake til scratch. Psykiateren hun er til nå tok hun av medikamenter i begynnelsen av Januar, og startet på ny medisin forrige uke. Krysser fingra for at hvertfall NOE hjelper. 

Skrevet
4 minutter siden, Eediyat skrev:

Ja hun gikk også til psykolog og psykiater i hele 2019, og startet med EMDR rett etter nyttår nå. Prøvd forskjellige medikamenter, men virker bare i et par uker før hun er tilbake til scratch. Psykiateren hun er til nå tok hun av medikamenter i begynnelsen av Januar, og startet på ny medisin forrige uke. Krysser fingra for at hvertfall NOE hjelper. 

Off... Krysser fingrene at hun blir bedre ❤️Jeg har heldigvis hatt godt av terapai uten medisiner. Er noe av det værste jeg vet. Blir bare mer ødelagt av de. 

Skrevet

Ryddet for innlegg av helsepersonell. 

_popcorn_, mod

Gjest hastaluego
Skrevet

Det er veldig utmattende slik jeg opplever det, men samtidig skaper det en innvendig bevegelse som får ting til å falle på plass. Visste ikke hva jeg skulle forvente av behandlingen i starten, men flere uker senere ser jeg at det er en effektiv behandlingsmetode, man må bare holde ut i det. 

Skrevet

Jeg har gått i terapi med en som drev med EMDR i kombinasjon med andre ting. Vi snakket om alt mulig, ikke bare den primære årsaken til at jeg var der. Vi ble kjent gjennom flere samtaler, før terapeuten fanget opp stemningene i meg og brukte EMDR i de tilfellene der jeg ble berørt av noe. Samtalene var ikke regelmessige, det kunne gå 3-4 uker mellom hver samtale, men det gjorde at ting fikk synke i meg. Jeg tenkte veldig mye mellom timene. Og fikk ofte en reaksjon noen dager etter, eller rett før ny time. Siden terapien foregikk over ganske lang tid, merket jeg også underveis at det var en endring. Det var veldig oppløftende. I tidligere typer terapi jeg har vært i, har ukentlige timer ført til at jeg har gått i "terapibobla" og ikke merket endringen så godt. 

Anonymkode: c1510...9ae

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, hastaluego skrev:

Det er veldig utmattende slik jeg opplever det, men samtidig skaper det en innvendig bevegelse som får ting til å falle på plass. Visste ikke hva jeg skulle forvente av behandlingen i starten, men flere uker senere ser jeg at det er en effektiv behandlingsmetode, man må bare holde ut i det. 

Takk for du delte 😁 ts

Skrevet

Ryddet for kommentar til moderering, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...