Gå til innhold

Sosial angst... :-(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gabske sikker på at jeg har sosial angst, og det gjør meg så trist. Jeg har fra jeg kan huske alltid vært sjenert. Trodde alltid jeg skulle vokse det av meg..folk sa liksom det. Når er jeg i midten av 30-årene og det er like ille, om ikke verre, da det liksom ikke er like akseptert å være såå sjenert og stille når man er voksen. 

jeg vet aldri hva jeg skal si. Jeg kan virke overlegen fordi jeg trekker meg unna. Sitter alltid å tenker på at «når må jeg si noe, nå må jeg komme på noe» så klarer ikke følge med i samtalene. Hjertebank i møter på jobben, tør ikke ta ordet, svarer kortest mulig. Klarer ikke small-talk med kollegaer. Jeg er ny i jobben og føler jeg ikke blir likt fordi jeg er så stille. 

hvordan kan jeg overvinne dette? Er det i det hele tatt mulig? Jeg var hjemme et år i permisjon for ca 2 år siden og syns den sosiale angsten er blitt verre i ettertid :( 

skulle så gjerne ønske jeg kunne være meg selv, si det som falt meg inn, skravle i ett sett. Livet hadde vært så mye enklere ....

noen som har tips/råd? 

Anonymkode: c4788...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk hjelp. Fastlegen kan henvise deg til egnet behandling. Av alle ting finnes det gruppekurs i mestring av sosialangst (jepp, skikkelig taus forsamling de første timene). 

Har vært igjennom det selv og blitt mye bedre, så det er håp. 

Lykke til 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...