Edd Skrevet 10. februar 2020 #1 Del Skrevet 10. februar 2020 Er det noen der ute som kommer fra Sunndalsøra? Noen som kunne ha transkribert en tekst av seg selv? Jeg har et prosjekt og trenger en Sunndalsøra dialekt, jeg har en tekst som er skrevet på bokmål. Om en person her kunne ha skrevet den på sin dialekt (sunndalsøra) så hadde jeg blitt overlykkelig Eksempel: Klokken> Klokka. skrive den som du snakker Det var en solfylt mandags morgen, klokken var ti over elleve. Morten og jeg satt i bilen på vei til fergekaien. Pappa satt i forsetet og fikset på barten, han ba meg og Morten om å fikse skjortene før vi kjørte inn på fergen. Jeg sa til Morten at han måtte være forsiktig med klem dørene, mor ville jo ha han i livet når vi kom på besøk. Vinden rev i båten og solen stekte, bølgene slo mot båten. Hvis vi ikke var i tide så ble mor sint, sånn som hun ble på telefonen i går. Pappa hadde kjøpt en kinobillett og et perlesmykke som var alt for mye ifølge mor. Hun snakket om hvor dum han var til meg i går kveld, det gjorde meg sint. Jeg gikk bort å kjøpte en svele til far, han satt og leste boken om kart i Norge, snart var vi framme. Jeg håper bare besøket blir finere denne gangen, og uten den vemmelige mannen som var der sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå