Gå til innhold

Hvordan bruker du ditt MasterCard ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hva har du i kredittgrense ? 

Anonymkode: 31c3e...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det til alt, og betaler inn beløpet hver måned når jeg får lønn. Tjener gode cashpoints. Har 50.000 i grense, skal få den redusert da jeg aldri har behov for dette beløpet.

Anonymkode: 3f324...31f

Skrevet

15000 og det ligger og støver. Bruker det kun på reise til land der betaling ikke føles helt trygt.

Anonymkode: 8fbf3...006

Skrevet (endret)

Jeg har 40 000, 30 000 og 35 000 i kredittgrenser på mine kredittkort. Er grense satt av kredittkortselskapet, ikke av meg.

Jeg bruker mine stort sett bare til kjøp på internett. Har ett som jeg bruker til matkjøp i vanlig butikk, da det gir ekstra Trumf bonus (=ekstra fordel ifht kontantbetaling).

EDIT:

Jeg sjekket i skuffen nå, og ser at jeg tok litt feil. Det er to Visa kredittkort og kun ett Mastercard.

Endret av Million
Skrevet

Har 4 kredittkort, 3 Mastercard og 1Visa som jeg bruker til alt jeg kjøper, hvert kort til de tingene som akkurat det kortet gir mest bonus/cashback på.

Betaler alltid hele beløpet på forfallsdato.

Har 50000, 50000, 40000 og 20000 i kredittgrense på dem.

Anonymkode: 2e47d...0f6

• Liker 1
Skrevet

Har kredittgrense på 10.000. 

Jeg bruker kortet først og fremst til netthandel. I tillegg jeg har det koblet opp mot vipps-kontoen min.  Prøver å betale hele beløpet med en gang, men det hender at jeg deler opp. 

Skrevet

Har en kredittgrense på 50.000, bruker det til å handle vanlig og betaler inn beløpet med en gang. Gjør det for å tjene cashpoints.

Skrevet
21 minutter siden, Strange Doll skrev:

Har en kredittgrense på 50.000, bruker det til å handle vanlig og betaler inn beløpet med en gang. Gjør det for å tjene cashpoints.

Hvor tjener du cash points?

Skrevet
22 minutter siden, Kniv & gaffel skrev:

Har kredittgrense på 10.000. 

Jeg bruker kortet først og fremst til netthandel. I tillegg jeg har det koblet opp mot vipps-kontoen min.  Prøver å betale hele beløpet med en gang, men det hender at jeg deler opp. 

Hvorfor er det koblet opp til vipps? 

Skrevet

Grense kr. 50 000,- bruker det aldri, men har det med på tur.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det koblet opp til vipps? 

Som en sikkerhet i tilfelle telefonen skulle bli stjålet eller havne hos feil person. Da får ikke eventuelle tyver tilgang direkte til kontoen min. 

Skrevet

Har 50 000 i grense på ett kort. Slik bruken min er i dag, så bruker jeg bare mastercardet.  Debitkortet er kun med lommeboken som en resvere når betalingsstedet ikke tar MC. Dette gir meg hauger av bonuspoeng som jeg bruker på flybilletter! Dette gir meg igjen mulighet til å fly verden rundt på gode flybilletter! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tjener du cash points?

Norwegian 

• 3 uker senere...
Skrevet

Har mange, både Visa, Mastercard og Amex -  Bruker kredittkort til alt av kjøp.

Kredittgrense: 475 000 (for kredittkort). 

Skrevet

Grensen er 100 000 på ett, 50 000 på ett, og 150 000 på siste. 

Førstnevnte er brukskortet. Brukes til absolutt alt. Gode kick-back løsninger. 

Andre er back up, i tilfelle jeg makser førstnevnte (skjer typisk i feriemånedene). Da førstnevnte ikke vil gå over 100 000. 

Sistnevnte er jobbkortet, og brukes til at av jobbreiser. 

Betales alltid på forfallsdato. 

Anonymkode: 13594...1ad

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor man skal bruke kredittkort til alt?:

Et eksempel - vil selvfølgelig variere med avkastning på investering og gjennomsnittlig kjøp pr måned.

Uansett "gratis penger"

2020-02-25_17-13-04.jpg.3c023c47d3fb9a5e90b37a513738d916.jpg

• Liker 1
Skrevet

Det er mye raskere å svare på hvordan jeg bruker debittkortet mitt for det bruker jeg kun én gang i året, på Posten. Glemmer koden fra år til år. Bruker egentlig kun kredittkort. Ser at Posten har fått nettbutikk, men vet ikke om man kan bruke kredittkort der. Noen som vet?

Anonymkode: c4a37...424

Skrevet

Har ett kredittkort som jeg kun bruker til nettkjøp og i utlandet. For meg er det vanligvis billetter jeg kjøper på nett. Betaler alltid hele beløpet på første regning. Har 10.000kr som grense.

Anonymkode: efa85...534

Skrevet (endret)

Bruker det Mastercardet jeg har kun til netthandel. Tror kredittgrensen er enten 30 eller 35 000. Betaler alltid hele regningen når den kommer, så jeg har aldri renteutgifter på det. 

Har et par andre kredittkort som gir fordeler, men de er Visa kredittkort, ikke Mastercard. F.eks Trumf Visa, som gir ekstra trumf bonus poeng på kjøp i butikker som Kiwi og Meny, i forhold til om jeg bare brukte bankkortet mitt å betale med. Tror også Trumf Visa kortet gir 0,5% i bonus på kjøp alle andre steder også, unntatt konkurrerende matbutikker (altså ikke bonus hos de matbutikkene som ikke er med i Trumf ordningen, som Rema eller Coop)

Endret av Million
Skrevet

Bruker mitt MasterCard til alle utgifter der jeg ikke kan bruke Amex. Absolutt alt går på et av disse to kortene. Tror jeg har grense på 20 000 på hvert av dem. Betaler inn beløpene jeg bruker fortløpende, så jeg får som regel aldri noen regning.  Bruker kortene for å få Eurobonuspoeng.

Anonymkode: c4b0d...9dc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...