Gå til innhold

Nødvendigheten av kondom bruk!


JERKYLL

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Det jeg aldri har forstått er hvorfor folk bruker kondom som beskyttelse mot seksuelt overførbare sykdommer. I mitt hode er det bare tull å sex med noen hvis man er i tvil om personen er ren. Jeg mener, hvorfor ta sjansen? Kondomet dekker da bare penis. Det er bare å tenke på hvor hendene dine farer i løpet av et samleie, så er det lett å skjønne hvorfor kondomet er et dårlig valg med tanke på beskyttelse mot sykdommer.

Men nok om det.

Bruker kondom som beskyttelse mot graviditet. Når jeg har hatt partner som bruker pillen, har vi gått uten. Verken jeg eller noen av xene mine har tro på det med flere sekspartnere. Kan godt ha en elsker, men da er det bare oss. I parforhold sier det seg selv. :)

Mener elskeren din det samme og kan det bevises?

når det gjelder ditt utsagn om kondom - er vel via kjønnorganene det er størst fare. Er ikke farlig å verken klemme eller kysse en som er hivposotiv f.eks., men jeg ville aldri ligget med en hivpositiv uten kondom (trolig ikke i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener elskeren din det samme og kan det bevises?

når det gjelder ditt utsagn om kondom - er vel via kjønnorganene det er størst fare. Er ikke farlig å verken klemme eller kysse en som er hivposotiv f.eks., men jeg ville aldri ligget med en hivpositiv uten kondom (trolig ikke i det hele tatt)

Hva tror du? Her er det selvfølgelig snakk om tillit. Og om det ikke er farlig å kysse og klemme en som er HIV positiv, så spiller det egentlig liten rolle. Jeg kan naturligvis bare snakke for meg selv, men jeg gjør langt mer enn det når jeg er med noen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hvis du aldri har prøvd å ha sex uten kondom burde du glede deg, - det er en stor forskjell! =)

He he he . Jeg har da vel prøvd det . For meg er det bedre med kondom fordi da slipper jeg å engste meg. Det fungerer så lenge man ikke er i fast forhold hvor begge er trofaste forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elize

He he he . Jeg har da vel prøvd det . For meg er det bedre med kondom fordi da slipper jeg å engste meg. Det fungerer så lenge man ikke er i fast forhold hvor begge er trofaste forhåpentligvis..

helt enig med Foxylady!

tror det er mange unge,naive jenter som dropper kondom fordi"de elsker ham"!har lest en plass at i Norge så bruker kun 15% kondom under one night stands! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kondomet

Kondommer i forskjellige størrelser er nok tingen - da blir det litt enklere å bruke.

Har dere erfaring med å tre på en kondom som er for liten? Ikke mye som er så stemningsdrepende...

Er kanskje like ille om kondomet er for stort også :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg aldri har forstått er hvorfor folk bruker kondom som beskyttelse mot seksuelt overførbare sykdommer. I mitt hode er det bare tull å sex med noen hvis man er i tvil om personen er ren. Jeg mener, hvorfor ta sjansen? Kondomet dekker da bare penis. Det er bare å tenke på hvor hendene dine farer i løpet av et samleie, så er det lett å skjønne hvorfor kondomet er et dårlig valg med tanke på beskyttelse mot sykdommer.

Takk for fine poenger her! Ja kondomet alene er ikke løsningen på alt! Kvinner som er helt fiksert på sex med hjelp av kondom, kommer ofte til kort!_ Sex er noe mer en et"nummer"!  

Men nok om det.

Bruker kondom som beskyttelse mot graviditet. Når jeg har hatt partner som bruker pillen, har vi gått uten. Verken jeg eller noen av xene mine har tro på det med flere sekspartnere. Kan godt ha en elsker, men da er det bare oss. I parforhold sier det seg selv.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

Bare 15 % av ungdom (de mellom 15 - 30 år tror jeg det var)i Norge bruker kondom ved tilfeldig sex. Det vil si av de folk som ikke har fast partner, er det bare 15 % som bruker kondom.

Dette opplyste de om på 46664 Arctic. Dette er ille! Ikke bare beskytter kondom mot alvorlige kjønnssykdommer, men det aller viktigste: HIV.

Og dette er utrolig dårlig med tanke på som f.eks. katoslke land som Frankrike, hvor i det minste 75 % av ungdom bruker kondom ved tilfeldig sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen ganger holder det bare å være lur. La oss si at man har klamydia, denne ene pillen man må spise er lett å blande ut i saft og juice, og har du det og partneren vet ikke noe, - behøver personen heller ikke å vite noe, dersom man bare passer på at antibiotikaen svelges (om personen vet det eller ikke spiller ingen rolle, det er magen som opptar antibiotaen uansett og helbreder for klamydia).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI! SÅ på TV fra U-land at de har kondomer for kvinner også, kan det være tingen. Da slippe vi gutta det evige mase om kondom!!- Det finnes mange frustrerte menn som går rundt, og kondomet er kanskje ikke reddningen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
HEI! SÅ på TV fra U-land at de har kondomer for kvinner også, kan det være tingen. Da slippe vi gutta det evige mase om kondom!!- Det finnes mange frustrerte menn som går rundt, og kondomet er kanskje ikke reddningen  :roll:

Femidom heter det og har vært lansert i Norge uten særlig suksess. Kondom er det eneste prevensjonsmiddelet som dugert når man ikke er i fast forhold mener nå jeg Jerkyll :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...