JERKYLL Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Mange unge har etter hvert kuttet ut kondom bruken, da det er mer spennende uten! Hva mener du?
Gjest kenneth Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Mange unge har etter hvert kuttet ut kondom bruken, da det er mer spennende uten! Hva mener du? Du bør vise til en artikkel/kilde, ikke bare slenge ut en påstand. De fleste oppegående individer vil vel mene at dette er dumt. Og nå er det ikke nødvendigvis slik at vi er mest oppegående tidlig i livet.
StarHill Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 Det neste legebesøket blir ihvertfall mer spennende dersom man ikke bruker kondom.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Det skal vel ikke stikkes under en stol at kondom er mindre behagelig i bruk, men det er jo definitivt lurt å bruke da...
Gjest Kondomsynser Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Det er vel veldig avhengig av hva slags seksualliv man har. Skifter man partnere bør man selvfølgelig bruke kondom. Hvis ingen av de har hatt partnere tidligere og de lever i et stabilt parforhold så kan man vurdere andre prevensjonsmidler (med mindre man ønsker å få barn: Da vil jeg fraråde kondom).
Gjest Formosiss Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Jeg har ikke sex med andre enn partner, dvs. jeg har aldri ONS og "slikt". Jeg bruker kun p-piller, altså ikke kondom, av den enkle grunn at jeg ikke tåler -noen som helst-. Latex-kondomer er fy, og de såkallte "allergivennlige" er nesten verre. :-(
Gjest Devil's Spawn Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 Jeg synes kondom bruk bør være ob ligatorisk, særlig for de som er sex av hengige.
Gjest fff Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Mange unge har etter hvert kuttet ut kondom bruken, da det er mer spennende uten! Hva mener du? eller nødvendigheten av brukt kondom
Gjest selvsmitta Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 Forhindrer kondom eventuelle skadevirkninger av selvbesmittelse?
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #10 Skrevet 8. juni 2005 Det synes jeg er utrolig dumt hvs man ikke vil bli gravid da for ikke å snakke om kjønnsykdommer!!!
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #11 Skrevet 8. juni 2005 Det neste legebesøket blir ihvertfall mer spennende dersom man ikke bruker kondom.
Gjest Vindelspev Skrevet 8. juni 2005 #12 Skrevet 8. juni 2005 Jeg synes kondom bruk bør være ob ligatorisk, særlig for de som er sex av hengige.
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2005 #13 Skrevet 8. juni 2005 http://www.cbsnews.com/stories/2005/05/20/...ain696975.shtml kanskje noen av dere så dette på 60 minutes? hårreisende... Jeg siterer en bitteliten del: Pattyn doesn’t just preach the virtues of sexual abstinence. His show is full of negative messages about condoms – messages warning that condoms won’t protect kids from pregnancy and sexually transmitted diseases.
Gjest Tristessa Skrevet 8. juni 2005 #14 Skrevet 8. juni 2005 Jo, hvis tilværelsen (i verste fall) som småbarnsforeldre eller med kløende, sviende underliv virker spennende så... Hva jeg mener? Det er reinspikka idioti, med all informasjon tilgjengelig om kjønnsykdommer o.l. Noe annet er jo de stakkarene som blir utsatt for avholdenhets-propaganda som ikke burde høre denne tidsalder til - det er bare tragisk. :evil:
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #15 Skrevet 8. juni 2005 jeg bruker alltid kondom når jeg har sex. det har spart meg for mye unødvendig bekymring
JERKYLL Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #16 Skrevet 8. juni 2005 Jo, hvis tilværelsen (i verste fall) som småbarnsforeldre eller med kløende, sviende underliv virker spennende så... Hva jeg mener? Det er reinspikka idioti, med all informasjon tilgjengelig om kjønnsykdommer o.l. Noe annet er jo de stakkarene som blir utsatt for avholdenhets-propaganda som ikke burde høre denne tidsalder til - det er bare tragisk. :evil: Jo du har poenger med det du skriver! Verden er full av kjønnsykdommer, spesielt i den tredje verden!- Men jeg har lest at ikke alle menn er så veldig begeistret for kondomet. Den blir en sperre for dem for å ha god sex, men takk og pris det finnes alternativer!
waco Skrevet 8. juni 2005 #17 Skrevet 8. juni 2005 Selv om mange kvinner er uenige med Pave Benidix eller hva han heter, så må vel alle være enig i at dersom man er katolikk så skal man ikke bruke kondom. Årsaken er enkel. Er man en ekte katolikk har man kun sex innen for ekteskapet, og hvis alle fulgte det budet så behøver man heller ikke kondom, fordi folk som ikke har giftet seg vil heller vente til de gifter seg. Menmen, dette er hva katolikker mener, jeg mener det bedre med en "cumshot in face" hvis dere skjønner hva jeg mener...? =)
waco Skrevet 8. juni 2005 #18 Skrevet 8. juni 2005 jeg bruker alltid kondom når jeg har sex. det har spart meg for mye unødvendig bekymring Hvis du aldri har prøvd å ha sex uten kondom burde du glede deg, - det er en stor forskjell! =)
waco Skrevet 8. juni 2005 #19 Skrevet 8. juni 2005 Jo, hvis tilværelsen (i verste fall) som småbarnsforeldre eller med kløende, sviende underliv virker spennende så... Greia er at du blir ikke småbarnsforeldre om du bruker kondom!
biuq Skrevet 8. juni 2005 #20 Skrevet 8. juni 2005 Det jeg aldri har forstått er hvorfor folk bruker kondom som beskyttelse mot seksuelt overførbare sykdommer. I mitt hode er det bare tull å sex med noen hvis man er i tvil om personen er ren. Jeg mener, hvorfor ta sjansen? Kondomet dekker da bare penis. Det er bare å tenke på hvor hendene dine farer i løpet av et samleie, så er det lett å skjønne hvorfor kondomet er et dårlig valg med tanke på beskyttelse mot sykdommer. Men nok om det. Bruker kondom som beskyttelse mot graviditet. Når jeg har hatt partner som bruker pillen, har vi gått uten. Verken jeg eller noen av xene mine har tro på det med flere sekspartnere. Kan godt ha en elsker, men da er det bare oss. I parforhold sier det seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå