AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min. Jeg har gått i mange år med smerter i nakken og ned til skuldrene og det har jeg egentlig blitt vant med. men de 2 siste årene har smertene spredd seg i resten av kroppen og den sosiale,utadvendte personen jeg egentlig er bare visnet bort. hodet vil men kroppen vil ikke. Jobber 100% og når jeg kommer hjem så ligger jeg i et mørkt rom resten av dagen. Orker nesten ikke være sosial eller gjøre noe hjemme,bruker all energi jeg har på jobb. Føles ut som kroppen er 100 år gammel og høydepunktet mitt er å komme hjem å ligge i mørket. tar sterke smertestillende på kvelden,så jeg kan få slippe smertene i kroppen en liten stund og jeg føler det blir værre og værre for hver mnd som går. nå har jeg begynt å bli sikkelig redd for at jeg en dag ikke skal klare å komme meg ut av sengen og jeg aner ikke hva som feiler meg. stoler ikke på legen min lenger da jeg føler han ikke forstår hvordan jeg har det og ikke gjør noe for å finne ut hva som feiler meg.Jeg har aldri vært sykmeldt i mitt liv før en periode i fjor da jeg fikk en sikkelig ille betennelse i skuldra og armen og ikke fikk løftet den. Har aldri sprunget ned døra på legekontoret,så synes det er rett å slett helt for jævlig at han ikke prøver å finne ut hvorfor jeg plutselig har blitt sånn. noen som har opplevd lignende og vet hvor jeg evt kan få hjelp? Anonymkode: 752ac...2f7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Fibromyalgi. Anonymkode: be902...d8a 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min. Jeg har gått i mange år med smerter i nakken og ned til skuldrene og det har jeg egentlig blitt vant med. men de 2 siste årene har smertene spredd seg i resten av kroppen og den sosiale,utadvendte personen jeg egentlig er bare visnet bort. hodet vil men kroppen vil ikke. Jobber 100% og når jeg kommer hjem så ligger jeg i et mørkt rom resten av dagen. Orker nesten ikke være sosial eller gjøre noe hjemme,bruker all energi jeg har på jobb. Føles ut som kroppen er 100 år gammel og høydepunktet mitt er å komme hjem å ligge i mørket. tar sterke smertestillende på kvelden,så jeg kan få slippe smertene i kroppen en liten stund og jeg føler det blir værre og værre for hver mnd som går. nå har jeg begynt å bli sikkelig redd for at jeg en dag ikke skal klare å komme meg ut av sengen og jeg aner ikke hva som feiler meg. stoler ikke på legen min lenger da jeg føler han ikke forstår hvordan jeg har det og ikke gjør noe for å finne ut hva som feiler meg.Jeg har aldri vært sykmeldt i mitt liv før en periode i fjor da jeg fikk en sikkelig ille betennelse i skuldra og armen og ikke fikk løftet den. Har aldri sprunget ned døra på legekontoret,så synes det er rett å slett helt for jævlig at han ikke prøver å finne ut hvorfor jeg plutselig har blitt sånn. noen som har opplevd lignende og vet hvor jeg evt kan få hjelp? Anonymkode: 752ac...2f7 Høres ut som revmatisme, kan du høre med legen om du kan få henvisning til revmatolog? Anonymkode: f7e05...a9f 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Han har tatt noen blodprøver og sier jeg ikke har revmatisme. -Ts Anonymkode: 752ac...2f7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Bytt lege om du ikke stoler på han blodprøver alene kan ikke utelukke revmatisme. Anonymkode: 4e37f...16f 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 Jeg blir kanskje skutt når jeg spør om dette, men sliter du psykisk for tiden? Jeg tenker også fibromyalgi, for mistenker også at jeg kan ha det. Ville egentlig bare si at da jeg var i et ekstremt dårlig forhold jeg ikke klarte å komme meg ut av så hadde jeg de samme psykiske plagene du har. Jeg var veldig stresset og hadde mye angst. Da jeg endelig kom meg vekk hjalp det mye på kroppen også. Har vondt fortsatt til tider (derfor jeg tenker fibro, for det ligger også til familien), men nå holder jeg det greit i sjakk og det er ikke lammende slik det var før. Anonymkode: 16f31...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #7 Skrevet 10. februar 2020 Det kan være fybromyalgi. Vanskelig å oppdage med blodprøver. Har du utelukket mangel på jern, magnesium eller andre vitaminer/mineraler? Er du på randen til å møte veggen? Anonymkode: a5d3d...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #8 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir kanskje skutt når jeg spør om dette, men sliter du psykisk for tiden? Jeg tenker også fibromyalgi, for mistenker også at jeg kan ha det. Ville egentlig bare si at da jeg var i et ekstremt dårlig forhold jeg ikke klarte å komme meg ut av så hadde jeg de samme psykiske plagene du har. Jeg var veldig stresset og hadde mye angst. Da jeg endelig kom meg vekk hjalp det mye på kroppen også. Har vondt fortsatt til tider (derfor jeg tenker fibro, for det ligger også til familien), men nå holder jeg det greit i sjakk og det er ikke lammende slik det var før. Anonymkode: 16f31...ddb Hvorfor skulle du blitt skutt for å spørre om det? skjønner at man kan tenke det. men nei,jeg har aldri slitt psykisk,heldigvis! har hverken angst eller noen andre plager. Anonymkode: 752ac...2f7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #9 Skrevet 10. februar 2020 Google Epstein Barr og Medical Medium. Anonymkode: fc5fe...9a0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #10 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være fybromyalgi. Vanskelig å oppdage med blodprøver. Har du utelukket mangel på jern, magnesium eller andre vitaminer/mineraler? Er du på randen til å møte veggen? Anonymkode: a5d3d...e0b Tar kalsium og vitamin D, for jeg kom iveldig tidlig overgangsalder når jeg var 24,først nå 11 år etter har jeg startet på østrogen. Legen min tok det ikke alvorlig når jeg sa jeg hadde mistet mensen og hadde hetetokter etter jeg fødte mitt andre barn. Så gynekologen på sykehuset anbefalte å gå på det i forhold til at sjansen for å få benskjørhet er større når man er i overgangsalderen. kan godt hende du har rett i at jeg har møtt veggen,aner ikke hvordan det føles så det kan jeg ikke si noe om,men ikke utenkelig etter alt jeg har vært igjennom de siste 10 årene. Anonymkode: 752ac...2f7
Gjest Raptuza Skrevet 10. februar 2020 #11 Skrevet 10. februar 2020 Veit ikkje om Ms eller Bechterevs kan vera noko å sjekka ut?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #12 Skrevet 10. februar 2020 Har du prøvd fysioterapi? Anonymkode: 358df...392
Krakilsk Skrevet 10. februar 2020 #13 Skrevet 10. februar 2020 Kanskje du bare ignorerte nakkesmerter for lenge? Gikk for lang tid og levde som normalt uten å ta hensyn til det? Det er ihvertfall fort gjort, og kan i lengden være veldig uheldig med kroniske smerter. Vedvarende smerte koster kroppen og hodet veldig mye energi, og kan i seg selv ofte være nok til å sende noen i veggen. Jeg tenker at du bør bytte fastlege, og begynne å skrive dagbok. Ved å systematisere symptombildet og daglige aktiviteter kan man identifisere triggere, eller mønstre som det ellers kan ta lang tid å oppdage. Og så vær snill mot deg selv og kroppen din, kanskje på tide å ta den sykemeldingen for å bryte dette mønsteret og se om det hjelper? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #14 Skrevet 10. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar kalsium og vitamin D, for jeg kom iveldig tidlig overgangsalder når jeg var 24,først nå 11 år etter har jeg startet på østrogen. Legen min tok det ikke alvorlig når jeg sa jeg hadde mistet mensen og hadde hetetokter etter jeg fødte mitt andre barn. Så gynekologen på sykehuset anbefalte å gå på det i forhold til at sjansen for å få benskjørhet er større når man er i overgangsalderen. kan godt hende du har rett i at jeg har møtt veggen,aner ikke hvordan det føles så det kan jeg ikke si noe om,men ikke utenkelig etter alt jeg har vært igjennom de siste 10 årene. Anonymkode: 752ac...2f7 Hvis du faktisk kom i overgangsalderen ved 24 år, da er det ikke rart om du føler deg ille nå..og du har kjempestor risiko for osteoporose..og andre problemer, som legen burde være obs på. Du bør google det, siden de ikke ivaretar deg. Hva slags smertestillende tar du? De kan også føre til økt sensitivitet for smerte, det kan også relativt lavt østrogen. Du må ta vare på kroppen din som om du er 50-60. Anonymkode: 0b968...051
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 Om du ikke stoler på legen din, så ta deg en tur til fysioterapeut. De er interesserte i din sykehistorie og tar deg mer på alvor en enn lege. Om de tenker dette kan være noe annet en muskulært så vil de henvise deg videre til MR feks, eller så kan deres uttalelser om at dette burde utredes videre tas med til legen. Leger hører gjerne mer på andre fagfolks anbefalinger en pasientens. Lykke til, høres ut som du burde ta tak i dette så fort som mulig. Anonymkode: 86adc...e49
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd fysioterapi? Anonymkode: 358df...392 Ja,har prøvd fysioterapi,manuellterapaut,kiropraktor og akupunktur. Anonymkode: 752ac...2f7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #17 Skrevet 10. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du faktisk kom i overgangsalderen ved 24 år, da er det ikke rart om du føler deg ille nå..og du har kjempestor risiko for osteoporose..og andre problemer, som legen burde være obs på. Du bør google det, siden de ikke ivaretar deg. Hva slags smertestillende tar du? De kan også føre til økt sensitivitet for smerte, det kan også relativt lavt østrogen. Du må ta vare på kroppen din som om du er 50-60. Anonymkode: 0b968...051 Tar paralgin forte. Prøver å ikke ta for mange,prøver å holde ut smertene så lenge jeg klarer så tar jeg 2 for å slippe på ettermiddagen etter jobb. Så maks 2 om dagen,prøver også la det gå noen dager imellom Hvis smertene ikke er uholdbare . Legen på sykehuset har skrevet ut østrogenplaster og calcigran forte for å forebygge osteoporose. så får heldigvis hjelp for dette nå,men jeg har jo gått ubehandlet i 11 år,så kan godt ha en sammenheng med smertene. Anonymkode: 752ac...2f7
Chooppai Skrevet 10. februar 2020 #18 Skrevet 10. februar 2020 Hei. Av personlig erfaring kan jeg si at nakke og utmattelse henger nøye sammen. Hva slags jobb har du? Sitter du mye, hvordan er nakken din under arbeidet? Dette er viktige spm å stille seg. Forward head posture og reversered curve er noe jeg i så fall anbefaler å lese seg opp på. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #19 Skrevet 10. februar 2020 21 minutter siden, Chooppai skrev: Hei. Av personlig erfaring kan jeg si at nakke og utmattelse henger nøye sammen. Hva slags jobb har du? Sitter du mye, hvordan er nakken din under arbeidet? Dette er viktige spm å stille seg. Forward head posture og reversered curve er noe jeg i så fall anbefaler å lese seg opp på. Jeg driver en butikk,så sitter aldri. står og går stort sett hele dagen og mye tunge løft. ja,det er utrolig slitsomt å kjenne på smerte hele tiden. Anonymkode: 752ac...2f7
KlamydiaGuden Skrevet 10. februar 2020 #20 Skrevet 10. februar 2020 Gå å legg deg, klarer du ikke å jobbe så slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå