AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Hei. Hvilke erfaringer har du med personer som mangler empati? Trenger litt støtte.. Anonymkode: e7666...66e
Gjest MadameDeRosa Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Sky de som pesten, særlig hvis det er en partner.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Hva er tegn på de uten empati? Anonymkode: b12e5...963 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er tegn på de uten empati? Anonymkode: b12e5...963 De klarer ikke å se at de har gjort noe galt.. Anonymkode: e7666...66e 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Svært dårlig. Eksdama er psykopat, og jeg vet om en del flere. Uten empati er det ingenting som stopper en fra å behandle andre som dritt. Det er umulig å forholde seg til en slik person, som ikke greier å sette seg inn i andres situasjon. Anonymkode: ff3e9...88e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 Det kan gå helt fint å ha kontakt med en uten empati. Men det kommer selvsagt ann på relasjonen og hva slags folkeskikk vedkommende er tillært. Endel oppførsel kan læres selv om det ikke føles. Kjenner to som ikke føler empati. De tåler å bli fortalt hvordan ting bør være og er snille. Det er ikke alle som er glad i følelsesting pga egne problemer og for dem kan en slik person passe fint også som kjæreste. Anonymkode: 8ef6e...acb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 Legger til at det kan gå fint som voksen med optimal oppvekst og veiledning. Uten tillæringen så kan det utvikle seg svært dårlig. Poenget er at det MÅ ikke utelukkende gå dårlig. Anonymkode: 8ef6e...acb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svært dårlig. Eksdama er psykopat, og jeg vet om en del flere. Uten empati er det ingenting som stopper en fra å behandle andre som dritt. Det er umulig å forholde seg til en slik person, som ikke greier å sette seg inn i andres situasjon. Anonymkode: ff3e9...88e Jeg har en situasjon der jeg var innlagt på psyk i tre uker fordi jeg hadde det veldig vanskelig. Når jeg kom hjem så fikk jeg høre hvor fæl å grusom jeg var, å at det var ingen kjærlighet for meg. Vedkommende mener han ikke har gjort noe galt men at jeg har oppført meg minst like dårlig.. Anonymkode: e7666...66e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en situasjon der jeg var innlagt på psyk i tre uker fordi jeg hadde det veldig vanskelig. Når jeg kom hjem så fikk jeg høre hvor fæl å grusom jeg var, å at det var ingen kjærlighet for meg. Vedkommende mener han ikke har gjort noe galt men at jeg har oppført meg minst like dårlig.. Anonymkode: e7666...66e Dette er heller ikke første gang. En annen gang fikk jeg høre at jeg kunne ikke forvente støtte når dyret mitt døde fordi de følte jo ikke det samme som jeg gjorde for dyret mitt.. Anonymkode: e7666...66e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 Folk uten empati er det ingen vits å ha en relasjon til! Enkelt og greit! Hvis de ikke får deg til å føle deg trygg og sett er det ikke noe poeng! Har selv kuttet ut et familiemedlem av den grunn! Anonymkode: ee6d1...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Er det snakk om partner? -Bryr seg ikke om dine følelser -Har du en dårlig periode? Synd for deg - den uten empati kunne ikke brydd seg mindre og synes mest sannsynlig du er sutrete og slitsom (som faktisk har menneskelige følelser) - Gjør at du får dårlig samvittighet og dårlig selvfølelse for å være menneskelig, at du bryr deg om de rundt deg og at du vil tilbringe tid med venner og familie -De klarer ikke sette seg inn i din situasjon nettopp fordi de går rett fram i livet, ingen rundt de kan stoppe de, de har ikke tid til å bry seg om noen andre enn seg selv -De lyver uten å blunke -De er perfekte - du gjør alt feil (legger all skyld over på deg) Anonymkode: ea692...79a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det snakk om partner? -Bryr seg ikke om dine følelser -Har du en dårlig periode? Synd for deg - den uten empati kunne ikke brydd seg mindre og synes mest sannsynlig du er sutrete og slitsom (som faktisk har menneskelige følelser) - Gjør at du får dårlig samvittighet og dårlig selvfølelse for å være menneskelig, at du bryr deg om de rundt deg og at du vil tilbringe tid med venner og familie -De klarer ikke sette seg inn i din situasjon nettopp fordi de går rett fram i livet, ingen rundt de kan stoppe de, de har ikke tid til å bry seg om noen andre enn seg selv -De lyver uten å blunke -De er perfekte - du gjør alt feil (legger all skyld over på deg) Anonymkode: ea692...79a Det er snakk om min eks å hele hans familie desverre.. Anonymkode: e7666...66e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om min eks å hele hans familie desverre.. Anonymkode: e7666...66e Bra det er en eks da og at du forhåpentligvis ikke har noe mer med de å gjøre? Mennesker uten empati ser ikke skaden de påfører andre dessverre. De bare lever og tror at deres valg og meninger er rett. De klarer ikke sette seg inn i andres opplevelser og følelser så hvis du sliter med tanker og dårlig selvtillit etter eksen din og familien hans så ikke forvent en unnskyldning eller at de bryr seg om deg - de enser nemlig ikke selv hvordan de har behandlet deg. Det du kan gjøre nå er å google eller se på youtube rundt tema om eks uten empati/narsissist/ så du kanskje får en mer forståelse rundt hva du har opplevd og det hjelper veldig å høre hva andre har opplevd. Anonymkode: ea692...79a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bra det er en eks da og at du forhåpentligvis ikke har noe mer med de å gjøre? Mennesker uten empati ser ikke skaden de påfører andre dessverre. De bare lever og tror at deres valg og meninger er rett. De klarer ikke sette seg inn i andres opplevelser og følelser så hvis du sliter med tanker og dårlig selvtillit etter eksen din og familien hans så ikke forvent en unnskyldning eller at de bryr seg om deg - de enser nemlig ikke selv hvordan de har behandlet deg. Det du kan gjøre nå er å google eller se på youtube rundt tema om eks uten empati/narsissist/ så du kanskje får en mer forståelse rundt hva du har opplevd og det hjelper veldig å høre hva andre har opplevd. Anonymkode: ea692...79a Vi har ett hus sammen som skal selges etterhvert. Så må desverre ha noe med han å gjøre.. Anonymkode: e7666...66e
Kniv & gaffel Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 Jeg er mye mer skeptisk til mennesker med lite sympati enn dem med lite empati. Mennesker som er gode på empati men ikke har sympati er mestere i å manipulere.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 Dårlig erfaring her... Beste erfaringen er at jeg kan gi faen og la de tenke som de vil. Beste følelsen er når man er uten dem i livet, og å slenge fakta som motbeviser alt i trynet på dem hvis de ikke gir seg. Anonymkode: e0f26...988
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #17 Skrevet 10. februar 2020 Min datter på 6 viser lite empati. Jeg kan ikke velge henne bort, så jeg jobber med å få henne til å innse at det er viktig å bry seg om andre. Anonymkode: c83ae...65c 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #18 Skrevet 10. februar 2020 Ligger unna empatiløse mennesker. Anonymkode: b1b4f...fc8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #19 Skrevet 10. februar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: De klarer ikke å se at de har gjort noe galt.. Anonymkode: e7666...66e Nei det kalles isåfall dårlig selvinnsikt. Mangel på empati er pur ondskap. Anonymkode: 4ec32...e4e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #20 Skrevet 10. februar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er tegn på de uten empati? Anonymkode: b12e5...963 det lurer jeg også på. selv om man utad ikke nødvendigvis er følsom så betyr ikke det at man er uten empati Anonymkode: 7b201...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå