Gå til innhold

Mareritt i voksen alder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 24 og plages fortsatt med mye mareritt hvor hode mitt lager de skumleste triller senarioene. Det kan være scener fra filmer og krim jeg ser på som egentlig ikke er noe skummelt men som blir det når hodet mitt får løpe løpsk. Også mye insekter og slanger ol. Og da lurer jeg på er det vanlig å fortsatt ha mareritt når jeg blir 30? 35? Er det noen som har mareritt hele livet på en jevnlig  basis? Så med andre ord, er dette noe jeg kommer til å vokse av meg? 

- På forhånd takk for svar 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har vel mareritt gjennom hele livet antar jeg, men det er jo ikke vanlig å ha det veldig ofte. Selv sleit jeg med mye mareritt i en lengre periode, da jeg var rundt 30, men da hadde jeg mye bekymringer og indre stress i hverdagen. Marerittene forsvant da jeg fikk livet på stell. Mulig det har en sammenheng🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 288f0...16a

Skrevet

Du er ikke voksen. 

Jeg holdt på sånn i 20 åra jeg og. Det gir seg når man blir 30. for det meste. 

lær deg drømmetydning. dreammoods .com

Anonymkode: c6643...04e

Skrevet

Mareritt kan komme i alle aldre. Det kan komme av stress, medikamentbruk, uvanlig dyp søvn, dårlig søvnmiljø eller flere andre årsaker. 

Har du hatt det slik hele livet?

Anonymkode: 89970...6c9

Skrevet

Jeg er 40 år og har alltid mareritt i perioder hvor jeg er stresset...

Skrevet
1 time siden, Retrohjerte skrev:

Hei, jeg er 24 og plages fortsatt med mye mareritt hvor hode mitt lager de skumleste triller senarioene. Det kan være scener fra filmer og krim jeg ser på som egentlig ikke er noe skummelt men som blir det når hodet mitt får løpe løpsk. Også mye insekter og slanger ol. Og da lurer jeg på er det vanlig å fortsatt ha mareritt når jeg blir 30? 35? Er det noen som har mareritt hele livet på en jevnlig  basis? Så med andre ord, er dette noe jeg kommer til å vokse av meg? 

- På forhånd takk for svar 😊

Gratulerer med at du er helt normal og frisk. Alle drømmer vi, gode drømmer, mareritt, ekle drømmer, livaktige drømmer. Nei, du vokser ikke det av deg du har det hele livet. Men man trenger ikke for alltid bare ha mareritt. Hjernen vår er ganske rar sånn, suger til seg inntrykk og lager masse rare ting når vi sover. 

Anonymkode: 4b847...655

Skrevet

Jeg, har fortsatt mareritt  (30) venner,  eldre familiemedlemmer og også mine foreldre kan fortelle om mareritt, så det er nok normalt å oppleve innimellom, hele livet i større eller mindre grad alt etter hva som foregår i livet ditt på dagtid,  og mengde stress og bekymringer 

Anonymkode: e8b6d...cb3

Skrevet

Det er både en lettelse å lese at jeg er helt normal og litt kjipt hvis dere skjønner hva jeg mener 😅 For ubehagelige drømmer er helt greit og forståelig. Men jeg har ofte «filmer» som jeg selv ikke er en del av men som er så skumle at jeg blir nødt til å stå opp og sette på en koselig film i stuen uansett hva klokken er for å få tankene over på noe annet. Litt upraktisk hvis du skal på jobb og klokken er 0400. Dette ofte fordi jeg vet noe fælt kommer til å skje hvis jeg drømmer videre, ofte sånne moriarty-typer som kommer til å drepe eller torturere noen. Tror egentlig ikke hodet mitt har godt av krim 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...