AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Har et stebarn som er utspekulerte og slem. Når faren er tilstede er barnet en engel. Så for han reiser blir barnet en grisk, eiersyk,gjerrig og utrolig kverulerende. Nekter å låne bort ting, nekter å hjelpe til, nekter å høre, nekter å vaske fingrene etter do besøk, nekter egentlig alt og utrolig lat. Barnet kan ty til fysisk angrep mot mitt barn om de leker. Jeg har blitt så forbanna at faren måtte komme hjem fra jobb flere. Både jeg og mitt barn har sett oss lei. Faren snakker fornuftig men allikevel føler jeg at han ikke tror på meg. Han har aldri sett barnet sånn jeg ser det. Barnet fikk en bror på mor sin siden og da fikk ikke barnet så mye lenger. Barnet vil ikke at jeg skal gifte meg eller få barn med faren, noe barnet ikke kan bestemme selvfølgelig. Har snakket med skolen ang mitt barn og mitt familieliv. De anbefalte å snakke med familieteam. De sa ikke ordrett men på en måte at de ville jeg skulle skjønne at de har problemer med barnet lenge før vi kom inn i bildet. Skjønner virkelig ikke hva som skjer og hva man kan gjøre. Jeg er utslitt og mitt barn ønsker ikke å være her når barnet kommer. Noen råd? Kan virkelig et barn ødelegge et voksen forhold? Anonymkode: 19a55...728 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Jeg hadde underholdt mitt barn og sagt til det andre barnet at det kan leke for seg selv, når det ikke klarer å oppføre seg. Hadde ikke latt noen ødelgge familielivet mitt Anonymkode: 510e4...ef4 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Det eneste rådet jeg har. ..og som jeg dessverre tror du ikke kommer til å følge er: IKKE BRING ET NYTT BARN INN I DENNE DYSFUNKSJONELLE FAMILIEN!! Anonymkode: f72cb...66c 34
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde underholdt mitt barn og sagt til det andre barnet at det kan leke for seg selv, når det ikke klarer å oppføre seg. Hadde ikke latt noen ødelgge familielivet mitt Anonymkode: 510e4... Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det eneste rådet jeg har. ..og som jeg dessverre tror du ikke kommer til å følge er: IKKE BRING ET NYTT BARN INN I DENNE DYSFUNKSJONELLE FAMILIEN!! Anonymkode: f72cb...66c Nei det er helt sikkert at jeg ikke skal. Det har jeg sagt klart ifra om til min mann. Hadde aldri tørt å latt en baby være i nærheten av det barnet. Anonymkode: 19a55...728 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, minister-mio skrev: Slem? Kom igjen! Ja, når det blir fysisk kalles det i mine øyne slem. Anonymkode: 19a55...728 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, når det blir fysisk kalles det i mine øyne slem. Anonymkode: 19a55...728 Ungen hyler jo etter hjelp for faen. Anonymkode: afdcf...745 29
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Fyfader... her trenher åpenbart barnet hjelp med noe, å du hater ungen.... detta er ikke liv laga med mindre du skjerper deg og skjønner at det er et BARN du snakker om! Anonymkode: c7def...d8d 21
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Hvis faren ikke tror deg, kan du ikke filme en av episodene da? Og se hva han sier da? Ellers så lurer jeg på om barnet kan føle hva du synes om han? Kan bli en vond sirkel. Kan hende barnet føler han har mistet moren sin (ny baby), og nå er han redd for å miste faren sin også! Tenker det må være en grunn til utageringen. Dere må jo finne ut av det. Et barn er ikke slemt! Selvsagt kan det ikke fortsette slik, men barnet kan ikke løse dette selv. Anonymkode: e5295...bc2 15
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis faren ikke tror deg, kan du ikke filme en av episodene da? Og se hva han sier da? Ellers så lurer jeg på om barnet kan føle hva du synes om han? Kan bli en vond sirkel. Kan hende barnet føler han har mistet moren sin (ny baby), og nå er han redd for å miste faren sin også! Tenker det må være en grunn til utageringen. Dere må jo finne ut av det. Et barn er ikke slemt! Selvsagt kan det ikke fortsette slik, men barnet kan ikke løse dette selv. Anonymkode: e5295...bc2 Jeg tenkte også på opptak. At ungen sliter, det må foreldrene hans ta tak i, ikke ts Anonymkode: 510e4...ef4 6
Zienna Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Det finnes ikke slemme barn! Men dessverre finnes det ulykkelig, frusterte og sinte barn. 18
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fyfader... her trenher åpenbart barnet hjelp med noe, å du hater ungen.... detta er ikke liv laga med mindre du skjerper deg og skjønner at det er et BARN du snakker om! Anonymkode: c7def...d8d 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen hyler jo etter hjelp for faen. Anonymkode: afdcf...745 8 minutter siden, minister-mio skrev: Når foreldrene ikke ser det Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis faren ikke tror deg, kan du ikke filme en av episodene da? Og se hva han sier da? Ellers så lurer jeg på om barnet kan føle hva du synes om han? Kan bli en vond sirkel. Kan hende barnet føler han har mistet moren sin (ny baby), og nå er han redd for å miste faren sin også! Tenker det må være en grunn til utageringen. Dere må jo finne ut av det. Et barn er ikke slemt! Selvsagt kan det ikke fortsette slik, men barnet kan ikke løse dette selv. Anonymkode: e5295...bc2 Det har jeg nevt til han at jeg skal gjøre. Men når det skjer har jeg aldri tlfen i hånda men har forberedt meg i situasjoner jeg tror vil utagere. Jeg er bevisst på min handlinger å jeg behandling ungene helt likt. Jeg personlig tror det samme du skriver. Barnet var sånn før vi kom inn i bilde. Moren hadde aldri trodd på at barnet hennes er sånn. Anonymkode: 19a55...728 1
Gjest theTitanic Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis faren ikke tror deg, kan du ikke filme en av episodene da? Og se hva han sier da? Ellers så lurer jeg på om barnet kan føle hva du synes om han? Kan bli en vond sirkel. Kan hende barnet føler han har mistet moren sin (ny baby), og nå er han redd for å miste faren sin også! Tenker det må være en grunn til utageringen. Dere må jo finne ut av det. Et barn er ikke slemt! Selvsagt kan det ikke fortsette slik, men barnet kan ikke løse dette selv. Anonymkode: e5295...bc2 Tenker jeg også. Film det. Uten at det trenger å være noe sin skyld så får barn reaksjoner på samlivsbrudd, endringer og nye partnere. De mister kontroll i livet sitt. Barn er prisgitt oss voksne og trenger at vi er stabile og forutsigbare. Det er vi jo ikke om vi plutselig ikke liker den andre forelderen mer og heller vil bo med en annen person som bare plutselig popper opp av intet. Det der er en helt naturlig reaksjon på skilsmisse. Sinne mot deg er også helt naturlig. Barnet vil se deg som den som er i veien for at foreldrene kan bli sammen igjen og ting bli som det engang var. At det å gå tilbake til exn aldri vil skje uavhengig av deg skjønner jo ikke barn.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 6 minutter siden, Zienna skrev: Det finnes ikke slemme barn! Men dessverre finnes det ulykkelig, frusterte og sinte barn. 2 minutter siden, theTitanic skrev: Tenker jeg også. Film det. Uten at det trenger å være noe sin skyld så får barn reaksjoner på samlivsbrudd, endringer og nye partnere. De mister kontroll i livet sitt. Barn er prisgitt oss voksne og trenger at vi er stabile og forutsigbare. Det er vi jo ikke om vi plutselig ikke liker den andre forelderen mer og heller vil bo med en annen person som bare plutselig popper opp av intet. Det der er en helt naturlig reaksjon på skilsmisse. Sinne mot deg er også helt naturlig. Barnet vil se deg som den som er i veien for at foreldrene kan bli sammen igjen og ting bli som det engang var. At det å gå tilbake til exn aldri vil skje uavhengig av deg skjønner jo ikke barn. Må legge til at foreldrene aldri har vært sammen. Moren har vært sammen med samme mann siden hun var baby. Dette er faren første seriøse forhold som barnet harvært involvert i. Som sagt var problemet der før vi kom inn i bilde. Har nevnt terapi til faren men da er jeg crazy. Han ser jo ikke utageringa annet enn oppførsel på skolen. Anonymkode: 19a55...728
Zienna Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 Hvor gammelt er dette barnet, og hvor gammelt er ditt barn?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 Begge er 7år og samme kjønn. Veldig forskjellig og motsatt av hverandre. En sparer og en sluker En gjerrig og en gavmild osv.. Anonymkode: 19a55...728
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 Det finnes ikke vanskelige barn, bare barn som har det vanskelig Anonymkode: d48fc...475 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge er 7år og samme kjønn. Veldig forskjellig og motsatt av hverandre. En sparer og en sluker En gjerrig og en gavmild osv.. Anonymkode: 19a55...728 Og en snill og en slem. Begynner å skjønner hvorfor dette barnet utagerer... Anonymkode: dad1f...5b3 23
Crema Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 Jeg er ikke uenig i det som blir skrevet over her, kan være mange årsaker til denne oppførselen. Tilbyr dette kun som en alternativ mulighet for hva problemet kan være (dette var jo ett ekstremt eksempel men kanskje det virker kjent for deg, ta?) https://www.nytimes.com/2012/05/13/magazine/can-you-call-a-9-year-old-a-psychopath.html Håper på det beste for både deg og de små! 1
EvaLena Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 Du høres ikke ut som noen god stemor. Barnet skriker etter oppmerksomhet og du ser på det som slemt? Jeg syns heller du virker slem mot barnet. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå