Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke lenger hva som er standard kontakt. Men jeg har samsung mobiltelefon. Og sony som jeg hadde før passer ikke til samsung mobiltelefon. Den fra sony virker å være mindre og samsung har større. 

Hvilke mobiltelefoner har den minste kontakten?

Anonymkode: ce702...ef2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er ikke om du har Sony eller Samsung, men hvor gamle de er. Mine gamle Sony og Samsung kunne bruke samme lader, en ordinær micro-USB-kabel. Min nye Sony bruker USB-C, og det gjør de nye Samsung'ene jeg har vært borti også.  

For meg høres det ut som din Sony hadde micro-USB, mens Samsung'en har USB-C. USB-C er en nyere standard.

(De fleste produsenter bruker de samme standardene, men bruker litt forskjellig tid på å implementere nye standarder. Men iPhone bruker sine egne plugger, som ikke kan brukes sammen med noe annet uten et adapter.) 

Anonymkode: 043b7...623

Skrevet

jeg har samsung galaxy a5 2017. Og det irriterer meg at den standard som jeg både hadde til nokia telefonen og nevnte sony passet ihop til hverandre. 

Men samsung er mye større enn det jeg hadde på de andre. 

Jeg har også hørt apple har sin egen versjon. 

Men mitt spørsmål er igrunn hvilke telefoner har den som jeg brukte til nokia og sony? det var så mye enklere. Fordi når den jeg hadde til samsung galaxy a5 som måtte jeg kjøpe ny lader, selv om jeg har flere av den andre typen. 

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er ikke om du har Sony eller Samsung, men hvor gamle de er. Mine gamle Sony og Samsung kunne bruke samme lader, en ordinær micro-USB-kabel. Min nye Sony bruker USB-C, og det gjør de nye Samsung'ene jeg har vært borti også.  

For meg høres det ut som din Sony hadde micro-USB, mens Samsung'en har USB-C. USB-C er en nyere standard.

(De fleste produsenter bruker de samme standardene, men bruker litt forskjellig tid på å implementere nye standarder. Men iPhone bruker sine egne plugger, som ikke kan brukes sammen med noe annet uten et adapter.) 

Skrevet

jeg leser nå det finnes to typer, jeg har sm-a520f.

Den andre typen som finnes andre samsung heter sm-a320fl

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har samsung galaxy a5 2017. Og det irriterer meg at den standard som jeg både hadde til nokia telefonen og nevnte sony passet ihop til hverandre. 

Men samsung er mye større enn det jeg hadde på de andre. 

Jeg har også hørt apple har sin egen versjon. 

Men mitt spørsmål er igrunn hvilke telefoner har den som jeg brukte til nokia og sony? det var så mye enklere. Fordi når den jeg hadde til samsung galaxy a5 som måtte jeg kjøpe ny lader, selv om jeg har flere av den andre typen. 

Det er gamle telefonmodeller som bruker de laderne du hadde til de gamle telefonene dine. USB-C, som du har nå, er en nyere og bedre teknologi. Det er selvsagt alltid kjekt å kunne bruke ladere du allerede har, men utviklingen går fremover. Og jeg hadde ikke valgt en gammel telefon bare for å kunne bruke de gamle laderne mine. Du får en USB-C-kabel for 30 kroner på Biltema, men da kan du fremdeles bruke eventuelle veggplugger du har fra før. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg leser nå det finnes to typer, jeg har sm-a520f.

Den andre typen som finnes andre samsung heter sm-a320fl

Den siste du nevner der ser ut til å være en Samsung Galaxy A3, ikke A5. Men begge bruker USB-C. 

Skrevet

Alle nye Android-telefoner kommer til å ha USB-C slik som Samsung-telefonen din. Den er litt større, men den er raskere, kan lade fortere, og den kan settes inn begge veier slik at det er mindre sjanse for å ødelegge porten. Du trenger ikke kjøpe nye ladere, bare kabler. Det er slike kabler du trenger: https://www.prisjakt.no/category.php?k=v3201&sort=price&direction=asc

Anonymkode: 2ecbb...5d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...