Gå til innhold

Tror du Gud har mensen snart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Dere tar jævla feil. Er det ikke pinlig? 

Jeg tar ikke feil, ateister utgjør en ubetydelig minoritet i verden: https://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/

Og de neste tiårene blir det enda færre av dere. Og godt skal det bli, jo færre av dere jo bedre.

Anonymkode: 20472...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Proximus
40 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Dere tar jævla feil. Er det ikke pinlig? 

Hvordan vet du det egentlig? Ser du overalt? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ikke feil, ateister utgjør en ubetydelig minoritet i verden: https://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/

Og de neste tiårene blir det enda færre av dere. Og godt skal det bli, jo færre av dere jo bedre.

Anonymkode: 20472...88a

Dere religiøse tar feil. Dere tror på noe som ikke er virkelig. Noe som aldri har eksistert, og noe som aldri kommer til å eksistere. Det er jævla idiotisk. Religion ødelegger folk, dreper folk, gjør folk sinnssyke. Det er jævla sjukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
40 minutter siden, Proximus skrev:

Hvordan vet du det egentlig? Ser du overalt? :blink:

Religion ødelegger huet til folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evt når

Anonymkode: c7ecc...b00

Gud har mensen når du vil han, hun, det eller hen har mensen. Fordi Gud er et figment av din fantasi, og dermed noe du bestemmer over, akkurat som din usynlige venn i barndommen.

Vil du Gud skal ha mensen så har han det. Vil du Gud skal be deg bli ekstremist så gjør Gud det. Vil du at Gud skal gi deg en unskyldning for å blir en kriminell så gjør Gud det. 

Jeg antar det er derfor folk liker Gud så godt. Intet er så trygt som en fantasivenn som du kan bestemme over. :ler: 

Anonymkode: 5e8ff...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Proximus skrev:

Hvordan vet du det egentlig? Ser du overalt? :blink:

Hvordan vet du at jorden ikke står oppå en elefant som står oppå en skilpadde som står oppå fire kjøkkenstoler som står oppå universets kjøkkenbord? :klo: 

Hvordan vet du at det ikke eksisterer et allmektig spagettimonster som er komponert av al-dente spagetti og har to ordentlig saftige kjøttboller til øyne og som sirkler rundt jorden? 

Hvordan vet du at månen ikke er laget av vellagret gouda?

Sånn du vet at dette ikke er sant vet folk som ikke er hjernevasket i barndommen at gud (alle sammen, ikke bare den dine foreldre tilfeldigvis pådro deg) ikke eksisterer. 

Anonymkode: 5e8ff...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Dere religiøse tar feil. Dere tror på noe som ikke er virkelig. Noe som aldri har eksistert, og noe som aldri kommer til å eksistere. Det er jævla idiotisk. Religion ødelegger folk, dreper folk, gjør folk sinnssyke. Det er jævla sjukt. 

Religion dreper ingen, menneskers frie vilje som vi bruker til onde handlinger har og dreper og undertrykker mange. Ateister er overrepresentert blant disse.

Religion har eksistert bestanding og vil alltid eksistere også i fremtiden. Det vil bli flere religiøse de neste årene, samtidig vil det bli færre navlebeskuende onde ateister. Det er bra for mennesker og verden.

Anonymkode: 20472...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion dreper ingen, menneskers frie vilje som vi bruker til onde handlinger har og dreper og undertrykker mange. Ateister er overrepresentert blant disse.

Religion har eksistert bestanding og vil alltid eksistere også i fremtiden. Det vil bli flere religiøse de neste årene, samtidig vil det bli færre navlebeskuende onde ateister. Det er bra for mennesker og verden.

Anonymkode: 20472...88a

For noe pisspreik! Hell Awaits! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion dreper ingen, menneskers frie vilje som vi bruker til onde handlinger har og dreper og undertrykker mange. Ateister er overrepresentert blant disse.

Religion har eksistert bestanding og vil alltid eksistere også i fremtiden. Det vil bli flere religiøse de neste årene, samtidig vil det bli færre navlebeskuende onde ateister. Det er bra for mennesker og verden.

Anonymkode: 20472...88a

https://videnskab.dk/kultur-samfund/studie-derfor-er-ateister-mere-intelligente-end-religioese

Vi vil heller i mindretall enn å være mindre intelligente 🤪🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rogadame skrev:

https://videnskab.dk/kultur-samfund/studie-derfor-er-ateister-mere-intelligente-end-religioese

Vi vil heller i mindretall enn å være mindre intelligente 🤪🙈

Forskjellen er liten. Og av de smarteste menneskene i historien har et stort flertall vært religiøse. 

Anonymkode: 20472...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus
10 timer siden, #Rasshøl skrev:

Religion ødelegger huet til folk!

Hodet mitt fungerer utmerket ennå :sleep:

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn du vet at dette ikke er sant vet folk som ikke er hjernevasket i barndommen at gud (alle sammen, ikke bare den dine foreldre tilfeldigvis pådro deg) ikke eksisterer. 

Anonymkode: 5e8ff...613

Gud. Kan du gjøre dette enklere å forstå? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er liten. Og av de smarteste menneskene i historien har et stort flertall vært religiøse. 

Anonymkode: 20472...88a

Avhengig av hvor langt tilbake i historien du tenker på risikerte man å miste hodet (eller lignende) om man ikke var religiøs. 

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Religion dreper ingen, menneskers frie vilje som vi bruker til onde handlinger har og dreper og undertrykker mange. Ateister er overrepresentert blant disse.

Religion har eksistert bestanding og vil alltid eksistere også i fremtiden. Det vil bli flere religiøse de neste årene, samtidig vil det bli færre navlebeskuende onde ateister. Det er bra for mennesker og verden.

Anonymkode: 20472...88a

De ondeste folka jeg har møtt har alle vært religiøse. Det er forsvinnende få som begår feks terrorangrep i "ateismens" navn. Selvfølgelig blir det flere religiøse. Det pågår en befolkningseksplosjon i u-land som ikke har mange alternativer enn å finne mening i religion.

Religion dreper ingen. Det gjør ikke nazisme eller kommunisme heller. Er menneskene bak. Men det er mennesker med disse ideene i hodet som dreper. 

Anonymkode: 10945...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Gud er allmektig, hvorfor lager han så mye drama og elendighet?? Om han finnes så sitter han jo rett og slett og koser seg med all denne elendigheten som skjer, som om han har satt oss i et spill. Dessuten er han dømmende og urettferdig.

Nei, jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Og er han ikke allmektig, så er han jo heller ingen Gud. Da er han bare en kraft du kan be til og få en sånn placebo-effekt...

Anonymkode: b30cd...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Gud er allmektig, hvorfor lager han så mye drama og elendighet?? Om han finnes så sitter han jo rett og slett og koser seg med all denne elendigheten som skjer, som om han har satt oss i et spill. Dessuten er han dømmende og urettferdig.

Nei, jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Og er han ikke allmektig, så er han jo heller ingen Gud. Da er han bare en kraft du kan be til og få en sånn placebo-effekt...

Anonymkode: b30cd...03b

Og hvorfor driver han å gir kreft til småu ger? 

Er ikke akkurat snakk om noen hyggelig "kar" dette.

Anonymkode: 10945...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor driver han å gir kreft til småu ger? 

Er ikke akkurat snakk om noen hyggelig "kar" dette.

Anonymkode: 10945...1e1

småunger*

Anonymkode: 10945...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud er en mann, så mensen får han ikke.

Anonymkode: 6360c...f02

Omg......drep meg. End mine lidelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avhengig av hvor langt tilbake i historien du tenker på risikerte man å miste hodet (eller lignende) om man ikke var religiøs. 

 

De ondeste folka jeg har møtt har alle vært religiøse. Det er forsvinnende få som begår feks terrorangrep i "ateismens" navn. Selvfølgelig blir det flere religiøse. Det pågår en befolkningseksplosjon i u-land som ikke har mange alternativer enn å finne mening i religion.

Religion dreper ingen. Det gjør ikke nazisme eller kommunisme heller. Er menneskene bak. Men det er mennesker med disse ideene i hodet som dreper. 

Anonymkode: 10945...1e1

Nazistene og Sovjet var ateistiske og drepte mange millioner mennesker. Religiøse drepes og forfølges i Kina og Nord-Korea idag, begge ateistiske stater.

Anonymkode: 20472...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om Gud er allmektig, hvorfor lager han så mye drama og elendighet?? Om han finnes så sitter han jo rett og slett og koser seg med all denne elendigheten som skjer, som om han har satt oss i et spill. Dessuten er han dømmende og urettferdig.

Nei, jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Og er han ikke allmektig, så er han jo heller ingen Gud. Da er han bare en kraft du kan be til og få en sånn placebo-effekt...

Anonymkode: b30cd...03b

Gud styrer ikke mennesket, vi har fri vilje som enkelte dessverre bruker til å begå onde handlinger. Gud koser seg ikke over dette, tvert imot skulle Han sett at vi gjorde gode handlinger istedenfor.

Anonymkode: 20472...88a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 22.20, #Rasshøl skrev:

Dere religiøse tar feil. Dere tror på noe som ikke er virkelig. Noe som aldri har eksistert, og noe som aldri kommer til å eksistere. Det er jævla idiotisk. Religion ødelegger folk, dreper folk, gjør folk sinnssyke. Det er jævla sjukt. 

En blir i hvert fall aggressiv nok av å være ateist ...

Anonymkode: 54652...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud styrer ikke mennesket, vi har fri vilje som enkelte dessverre bruker til å begå onde handlinger. Gud koser seg ikke over dette, tvert imot skulle Han sett at vi gjorde gode handlinger istedenfor.

Anonymkode: 20472...88a

Dette. Hvorfor gir folk Gud skylden for at mennesker selv tar valg om å gjøre onde handlinger? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...