Gå til innhold

Hvor kan mann søke katt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre steder enn Finn? Der svarer ikke folk og kattene blir tatt med en gang. 
Mistet min 17 år gamle katt nylig og vi vil absolutt ha katt i hus.

Dyrebeskyttelsen vil ikke adoptere bort når vi skal ha innekatt. Med stor veranda hvor det er kattenett.

Anonymkode: 0c170...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro du får tak i en katt på finn som har vært innekatt om du ikke må ha en kattunge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike rasekatt-klubber, eller katteoppdrettere? 
De selger jo både kattunger, og halvvoksne katter som er ferdig i avl. 
Mange av de som ønsker at katten forblir innekatt. 
Jeg har overtatt en 4 år gml cornish rex, mot at jeg kastrerte den. 
Har også hatt en siameser i noen mnd, men oppdretteren ville ha henne tilbake for videre avl. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo du i nærheten av Oslo? Foreningen for omplassering av dyr har masse innekatter til omplassering.

Anonymkode: 8193e...5fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre steder enn Finn? Der svarer ikke folk og kattene blir tatt med en gang. 
Mistet min 17 år gamle katt nylig og vi vil absolutt ha katt i hus.

Dyrebeskyttelsen vil ikke adoptere bort når vi skal ha innekatt. Med stor veranda hvor det er kattenett.

Anonymkode: 0c170...950

Let etter sekker i skogen og esker som flyter i elva 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Andre steder enn Finn? Der svarer ikke folk og kattene blir tatt med en gang. 
Mistet min 17 år gamle katt nylig og vi vil absolutt ha katt i hus.

Dyrebeskyttelsen vil ikke adoptere bort når vi skal ha innekatt. Med stor veranda hvor det er kattenett.

Anonymkode: 0c170...950

Dyrebeskyttelsen adopterer bort innekatter, men da må dere ha to. Det er gode grunner til det, katter som er alene blir ofte ensomme, noen kan bli deprimerte og utagerende.

Anonymkode: d9731...121

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg sjekket litt rundt rasekatter, om jeg var deg.

Seriøse selgere på Finn svarer på skikkelige henvendelser. Altså dersom du forteller hva du kan tilby katte, hvordan du bor og hva du ser etter. De som bare spør om pris eller skal krangle på oppgitt pris, de får selvsagt minimalt av svar.

Anonymkode: 09bcc...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg sjekket litt rundt rasekatter, om jeg var deg.

Seriøse selgere på Finn svarer på skikkelige henvendelser. Altså dersom du forteller hva du kan tilby katte, hvordan du bor og hva du ser etter. De som bare spør om pris eller skal krangle på oppgitt pris, de får selvsagt minimalt av svar.

Anonymkode: 09bcc...533

Begynner å helle mot en rasekatt, selv om jeg i utgangspunktet ville ha en som trengte hjem. 
Selvsagt henvender jeg meg på en ordentlig måte og forteller om oss og hva vi har og tilby til en katt osv.

Det har bare vært så mange som ikke svarer eller plutselig har gitt katten bort selv om man har reservert og blitt enige og de har vært såååå glad at katten skulle til oss.

Gir det et par uker til og setter meg inn i forskjellige raser og kjøper meg en katt rett og slett om ikke det blir napp på huskatter eller blandinger, som jeg hadde håper på. 
Pris er uansett ikke problem, med hverken det ene eller andre katten. 

Ts

Anonymkode: 0c170...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! 
 

Leter videre🤗.

Ts

Anonymkode: 0c170...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå søkte jeg på Finn.no over hele landet. Kategori: Blandingskatt. Og skrev innekatt som søkeord. Det er da mange katter som blant annet dyrebeskyttelsen adopterer bort som innekatt. Men det er gjerne ikke kattunger da, hvis du absolutt vil ha kattunge. Men dette er katter som trenger et godt hjem. 
 

Et annet tips er å spørre på kattegrupper på FB etter katt. 

Anonymkode: 91323...c5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå søkte jeg på Finn.no over hele landet. Kategori: Blandingskatt. Og skrev innekatt som søkeord. Det er da mange katter som blant annet dyrebeskyttelsen adopterer bort som innekatt. Men det er gjerne ikke kattunger da, hvis du absolutt vil ha kattunge. Men dette er katter som trenger et godt hjem. 
 

Et annet tips er å spørre på kattegrupper på FB etter katt. 

Anonymkode: 91323...c5a

Bor i Oslo, og søkte senest i dag. Fant 2 katter som kunne adopteres som innekatter. Begge hadde helseutfordringer som jeg helst ikke vil ha. Vet at man uansett ikke har garanti, men har ikke så lyst på en syk katt etter jeg måtte avlive min gamle pga akutt nyresvikt. 
 

Har satt inn søk på Facebook også nå, og skal legge inn annonse på intranett på jobb. Den når 1000 vis av mennesker.

Ts

Anonymkode: 0c170...950

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å helle mot en rasekatt, selv om jeg i utgangspunktet ville ha en som trengte hjem. 
Selvsagt henvender jeg meg på en ordentlig måte og forteller om oss og hva vi har og tilby til en katt osv.

Det har bare vært så mange som ikke svarer eller plutselig har gitt katten bort selv om man har reservert og blitt enige og de har vært såååå glad at katten skulle til oss.

Gir det et par uker til og setter meg inn i forskjellige raser og kjøper meg en katt rett og slett om ikke det blir napp på huskatter eller blandinger, som jeg hadde håper på. 
Pris er uansett ikke problem, med hverken det ene eller andre katten. 

Ts

Anonymkode: 0c170...950

Det er rasekatter som sårt trenger et nytt hjem også. 

Du sier du bor i Oslo? Kunne du vurdert tanken på å ha 2? Hvis du er åpen for den tanken så finnes det altså slike som disse 2 som trenger et nytt sted å bo.

Jeg kjenner rasen, men kjenner ikke disse 2 gutta.

Hadde jeg ikke per dato hatt 3 så ville disse to vært førstevalget mitt, - dersom de likte meg.

Anonymkode: 09bcc...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at svaret mitt med link til Dyrenett.no ble ryddet bort, her er den igjen: http://www.dyrenett.no/no/s/an/kategori.asp?art=Katt&h=o Her er kjøp/salg av katt, hund, hest osv. Men ser det er faktisk ganske dødt der nå, det var flere annonser for noen år siden....

Anonymkode: 336c7...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteraser som perser og somali er fine innekatter, men de koster ofte en del.

Ellers så selger dyrebeskyttelsen innekatter, vi har innekatt derfra. Ta gjerne to gamle katter, min erfaring tilsier at de ikke burde være ute(dårlig syn og hørsel blant annet). Prøv på forskjellige beskyttelser og Kattens vern. 

Ellers finnes det haugevis av idioter som ikke kastrerer, bare hør deg litt rundt :) I min lille bygd med 3000 innbyggere vet jeg om minst 6 stykker med katt som får kattunger flere ganger i året(grrrr, bare det hadde vært ulovlig å sette kattunger på huskatter!!)

Anonymkode: 6ef7b...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katteraser som perser og somali er fine innekatter, men de koster ofte en del.

Ellers så selger dyrebeskyttelsen innekatter, vi har innekatt derfra. Ta gjerne to gamle katter, min erfaring tilsier at de ikke burde være ute(dårlig syn og hørsel blant annet). Prøv på forskjellige beskyttelser og Kattens vern. 

Ellers finnes det haugevis av idioter som ikke kastrerer, bare hør deg litt rundt :) I min lille bygd med 3000 innbyggere vet jeg om minst 6 stykker med katt som får kattunger flere ganger i året(grrrr, bare det hadde vært ulovlig å sette kattunger på huskatter!!)

Anonymkode: 6ef7b...edf

Om jeg skulle støttet idiotene, hadde det vært under forutsetning av at kattemor blir kastrert. Men jeg er ikke ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for alle svar! 
 

Leter videre🤗.

Ts

Anonymkode: 0c170...950

FOD! 

Anonymkode: bf975...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyydelig liten pus på vei! Neste uke så kommer det en «ulykke» fra veterinæren som kom hjem og avlivet min gamle pus. 
Hun ringte i dag, og syntes katten min hadde det så fint og var i så god form til og være 17 og syk, så lurte hun på om jeg kunne tenke meg en ny katt😮
Det kommer en svær Maine Coon som ikke eierne synes var så søt lenger. Bare 1,5 år. 
Takk for alle svar og nå koser jeg snart med en diger pus🤗.

Anonymkode: 0c170...950

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nyydelig liten pus på vei! Neste uke så kommer det en «ulykke» fra veterinæren som kom hjem og avlivet min gamle pus. 
Hun ringte i dag, og syntes katten min hadde det så fint og var i så god form til og være 17 og syk, så lurte hun på om jeg kunne tenke meg en ny katt😮
Det kommer en svær Maine Coon som ikke eierne synes var så søt lenger. Bare 1,5 år. 
Takk for alle svar og nå koser jeg snart med en diger pus🤗.

Anonymkode: 0c170...950

:blink:

En som ikke oppdretter ville ha i retur? Det er første gangen jeg hører om en MCO som gis bort.

Det spiller ingen rolle for deg, men det har vært en del MCO blandinger ute i markedet. Nydelige katter, men de er da ikke rasekatter siden de mangler stamtavlen.

Lykke til med ny kosepus ❤️

De er aktive i 1,5 års alder, så om jeg skal gi ett tips: Skaff en sånn som dette, og bestill refill av ulike typer. Og forbered dere på å leke mye og lenge, og å kose noe veldig :ler: 

Det går 1 refill til viftestangen per mnd. sånn i snitt.

Anonymkode: 09bcc...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...