Gå til innhold

Overvekt og alltid kald rumpe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ganske lav, og har en del overvekt, men ikke for stor.
Begynte å legge merke til at rompa mi alltid var iskald for 3 år siden,
og tok dette opp med legen. Fikk svar at dette var normalt, fordi det er fett der??
Trodde kanskje dette kunne være lavt stoffskifte eller noe sånt, men prøvene viste ingenting.
Andre med dette problemet? Den er kald uansett om det er 30 grader ute. Den er kald 24/7.
Kjennes ut som jeg sitter på is. Er dette et overvekt-problem?

Anonymkode: 9afd5...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske lav, og har en del overvekt, men ikke for stor.
Begynte å legge merke til at rompa mi alltid var iskald for 3 år siden,
og tok dette opp med legen. Fikk svar at dette var normalt, fordi det er fett der??
Trodde kanskje dette kunne være lavt stoffskifte eller noe sånt, men prøvene viste ingenting.
Andre med dette problemet? Den er kald uansett om det er 30 grader ute. Den er kald 24/7.
Kjennes ut som jeg sitter på is. Er dette et overvekt-problem?

Kanskje det ikke er noe blodsirkulasjon der. Har den ulik farge en resten av kroppen?  Kjennes den øm eller følelsesløs?

Skrevet

Ikke noe unik farge. Om det er et problem med blodsirkulasjonen, er det noe å gjøre med det evt?

TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke noe unik farge. Om det er et problem med blodsirkulasjonen, er det noe å gjøre med det evt?

TS

Kanskje massasje kan stimulere noe å hjelpe med sirkulasjonen. Jeg ville undersøkt det. 

Skrevet

Det er dårlig sirkulasjon, bevegelse i gluteus hjelper.

Skrevet

Dårlig med blodsirkulasjon i fettlag. Det er det lite å gjøre med, annet enn å evt minke mengden fett. 

Det du kan trøste deg med at du har mindre varmetap fra rumpa. Og i så måte er det en fordel med isolasjonen du har der. 

Anonymkode: c9163...2c8

Skrevet

Fett har ikke rikelig med sirkulasjon, derfor det kjennes kaldt. Helt normalt, med andre ord

Anonymkode: 51c52...896

Skrevet

Har aldri opplevd kald rumpe og kjenner heller ingen andre feite som sliter med det.  Tviler sterk på at dette er et overvektsproblem, da hadde jeg visst det for jeg kjenner ganske så mange som er store.

Anonymkode: 6be41...57c

Skrevet

Det har da ingenting med overvekt å gjøre. Hadde aldri kald rumpe da jeg var overvektig. Hva slags kvakksalver er det du har til lege? 

Anonymkode: 2235b...90c

Skrevet

Si det.. Jeg er ikke særlig fornøyd med legen selv, men ikke så mange å velge her jeg bor.
Jeg føler selv dette er mer enn bare fett som gjør til dette. Ikke så mye svar å finne på nettet heller.

Men takk for svar, alle sammen :)

Ts

Skrevet

Jeg er og lav og overvektig, og mesteparten av fettet legger seg på rumpa. Jeg er og nesten alltid kald på rumpa. Da jeg legger meg på kvelden, gjør jeg gjerne masse rumpe øvelser, så den skal bli varm. Skal jeg sove må hele meg være varm.

Anonymkode: 08089...63c

• Liker 1
Skrevet

Jobbet med mennesker i 18 år og har opplevd dette mye med sykelig overvektige mennesker.  Ofte kalde bein. 

Anonymkode: ccb4d...292

Skrevet

Det er et typisk lipødemproblem, i hvert fall. Jeg hadde store problemer med dette i de rammede områdene før, men nå etter at jeg begynte med behandling er det helt borte. Er du sjekket for lipødem?

Anonymkode: 804ef...933

Skrevet

Er litt overvektig, og ganske rundt over rumpa og lårene. Og ja, de er ofte kalde😜 normalt, det er jo fett😜 har hatt det slik i mange år🙂

Anonymkode: 8ecea...199

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...