AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Hei, jeg lurte på om det er noen av dere som har vært på døgnbehandling hos dps, og hvordan deres opplevelse var? er det strengt? Hvordan er hverdagen? Fortell gjerne så mye som mulig Anonymkode: 31c2c...1b2
Purple_Pixiedust Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 (endret) Hei. Har vært innlagt noen ganger og venter på svar på ny henvisning. Nå er det litt forskjell fra DPS til DPS, men slik var det der jeg har vært: Alle pasientene har eget rom, men to og to deler bad. Det er 4 felles måltider, men det er et kjøleskap hvor en kan sette egen mat også ved behov. Timeplanen går fra frokost kl 08 fram til ca 1430. Da er det middag og så "fri" resten av dagen. På timeplanen er det ulike aktiviteter. Alt fra tid som er satt av til samtale med behabdler, fysisk aktivitet, samtalegrupper, undervisning, turgruppe og slikt. Det skjer ting gjennom helr dagen, men det er tid til å slappe av også. Etter middag står man fritt til å forlate avdelingen hvis man vil, men de vil helst at man er tilbake til kl 21. Hver dag får man på morgenmøte utdelt sin miljøkontakt. Så lenge noen som er i teamet (to miljøkontakt og en behandler) er på jobb så får man en av de. Ut fra problematikk så kan man få diverse oppdager en skal gjøre for å utfordre seg selv. Alle oppfordres til å forlate avdelingen av og til på ettermiddagen for eksempel for å trene og ellers ikke bare være på rommet. Men det tas også hensyn til den enkeltes for. Likevel. For å få fortsette oppholdet er det en viss forutsetning at en greier å delta i programmet. Dette er vel det viktigste. I helgene velger de fleste å dra hjem, mens noen blir på avdelingen. Enkelte DPS har helgestengt. På mitt DPS er det to avdelinger. På den ene er det helgestengt, mens på den andre åpent. Jeg har vært på den som er åpen. Den er for de som er litt dårligere enn der det er stengt. Der det er stengt er også programmet enda tettere. Endret 9. februar 2020 av Purple_Pixiedust 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Opplever DPS bare som et oppbevaringssted der det er alt for få ansatte per pasient, og miljøterapien er mer eller mindre ikke-eksisterende. Kunne like gjerne vært hjemme. Men dette varierer fra DPS til DPS, og det finnes helt sikkert steder der det fungerer fint, og folk det fungerer for. Anonymkode: dc88f...020
Purple_Pixiedust Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplever DPS bare som et oppbevaringssted der det er alt for få ansatte per pasient, og miljøterapien er mer eller mindre ikke-eksisterende. Kunne like gjerne vært hjemme. Men dette varierer fra DPS til DPS, og det finnes helt sikkert steder der det fungerer fint, og folk det fungerer for. Anonymkode: dc88f...020 Jeg har dessverre litt lignende erfaring. At de virker mer interessert i strikkingen sin. Men jeg håper på et bedre inntrykk neste gang jeg skal inn.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Får ikke noe hjelp av dps. Anonymkode: b8bee...f39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå