Gå til innhold

Slanking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig vanskelig - og kanskje tildels umulig?

Selvsagt er det ikke det, men grubler på en del ting. Har forsøkt lavkarbo med gode resultater i starten for så å stoppe opp. Tenkte etter et par måneder at det kunne være for høyt kaloriinntak og meldte meg på vektklubb.no for heller å prøve det den veien. Her har jeg over fire måneder registrert hver kalori  på vanlig kosthold i tillegg til all trening og har gått overraskende lite ned i vekt. Spiser 1300 kcal om dagen, trener nesten hver dag og går turer på rundt to timer tre ganger i uken - likevel er vekttapet kun rundt 0,3-0,4 kg pr uke. 

På 70 og 80 tallet var det mindre kosemat og mer aktivitet, men var det så mye mer? Menneskene startet da som nå med frokost, gikk eller syklet på jobb med matpakke i lomma i større grad enn nå, kom hjem til middag, hvilte middag, gjorde litt rundt hjemmet og så satte seg ned i sofaen med kaffe og en liten kakebit som var daglig. Det ble litt TV, strikking eller på besøk i husene. Ikke de store aktivitetene selv om jobben kanskje var mer fysisk. I dag kjører vi til en jobb som ofte er stillesittende, koser oss kanskje litt mye med Netflix o.l. men er generelt aktive med å følge opp barn, turer og egentrening. Treningssenter finnes på hvert et hjørne da kundegrunnlaget er stort, likevel er majoriteten overvektig. Vi er mange som er frustrert!

Fikk problemer med hormoner etter fødsel for 14 år siden, men dette kan da ikke styre alt? Så i mine grublerier på leting etter trøst så lurer jeg på om det kan være hormoner i maten som gjør ting så vanskelig? 

PS: Jeg har forresten funnet min perfekte slankekur som virker like fantastisk hver gang - Forelskelsehormonet. Bare synd det er noen år siden sist jeg var infisert av det.  

Anonymkode: ca3b8...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at mange feiler slankingen er fordi de ikke er konsekvente. Hvis du beveger deg hver dag og kraftig reduserer kaloriinntaket så vil kiloene renne av. 

Anonymkode: de22e...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; har du hatt hormonproblemer tidligere sjekk for lavt stoffskifte og lignende hos lege. Ellers; 0,4 kg per uke er veldig vanlig og en sunn mengde for langvarig livsstil, men her spiller alder, høyde og vekt også en stor rolle. Feks vil en overvektig dame på 170 cm i tyveårene gå ned kjappere på 1300 kcal enn en 160cm høy overvektig dame i 50 årene. Ikke sammenligne deg med andre som ikke har akkurat samme målene som deg, annet aktivitetsnivå eller mer/ mindre muskler. 

Anonymkode: 72bb6...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normalt når du slanker deg. Kroppen vil egentlig ikke slanke seg så den tviholder på sine kilo. 

Det folk gjør feil er også at de legger matinntaket konstant. Du har lagt dett lavt og i tillegg slutter å spise fett. Kroppen trenger fett for å opprettholde forbrenninga og caloriinntaket må være ulikt fra dag til dag. En dag 1500, en annen dag 1200 f.eks. Så hver lørdag har du spisedag der du unner deg godis og spiser det du har lyst på. Ofte booster du forbrenninga noe enormt med denne spisedagen og kiloene vil fortsette å renne av. 

Men spiser du for lite så vil du få motsatt effekt. Da vil kiloene forbli til din frustrasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...