Elefantenirommet Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Jeg er på Tinder, men synes det er vanskelig å finne noen jeg liker. Jeg sveiper venstre med en gang hvis sex er nevnt, hvis det er for tullete bilder (typ filter, tunga ut, mm) eller for nakne, «sexy» bilder, bilder hvor han står inntil en annen dame eller poser ved siden av en fancy bil eller sitt eget toalett. Hvis han har solbriller på alle bildene eller alle bildene er langt unna, skjult ansikt, utydelige o.l blir det også sveipet venstre. Menn som skriver ting som «golddiggers kan bare drite i å ta kontakt» eller «snakk til meg først eller gi faen» og andre formanende, lavpannede setninger framstår bare som uintelligente. Samme med de som skriver teite quotes, som feks «It’s nice to be important, but it’s more important to be nice». For å sveipe høyre må det være flere bilder med forskjellig uttrykk, det må være litt tekst i bioen slik at jeg får et inntrykk og høyden må være oppgitt. Og så må han selvsagt ha et utseende jeg synes er tiltalende. Trenger ikke ha perfekt kropp og være døkjekk, men må være et eller annet der jeg liker. Synes det er synd hvis jeg liker bildene, men vedkommende ikke har tekst. Umulig å få et inntrykk uten tekst. Synes jeg. Hva er dine dos and don’ts på Tinder? 😊 3
OnFire Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Jøje meg. Høyden må være oppgitt? Ofte ser man om personen er høy, middels eller lav, og er høyden egentlig så viktig? Og på Tinder er det "meningen" at man skal matche med en med ålreit utseende og ålreite bilder, og deretter skrive og bli kjent. 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Mine do og don'ts: - må ha flere enn et bilde, og bildene må både vise ansikt og helfigur, ikke filter og andre folk på bildene - må ha tekst og enig med TS: Ikke disse bitre meldingene om "hvis du ikke skriver først" osv. - jeg liker ikke raden med idiotiske emojis mange menn bruker, hvorfor gjør de det? - jeg er opptatt av at man har jobb, så det må komme fram, det samme gjelder barn - Ikke noe om sex, sex-preferanser etc i teksten, dette får komme senere Og etter sveipingen: Begynner jeg å chatte med noen, er det rett ut hvis det kommer inn på sex med en gang. Det gidder jeg ikke, man må kunne bli litt kjent før man skal begynne med sex-praten. Anonymkode: 84715...e5c 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, OnFire skrev: Jøje meg. Høyden må være oppgitt? Ofte ser man om personen er høy, middels eller lav, og er høyden egentlig så viktig? Og på Tinder er det "meningen" at man skal matche med en med ålreit utseende og ålreite bilder, og deretter skrive og bli kjent. Jeg liker faktisk ikke at høyden er oppgitt. Det er så overflatisk, men menn som er høye gjør det for å tilfredsstille kvinner som er opptatt av høyde. Men jeg som ikke er så høy selv, dater gjerne menn på min høyde og oppover, og da er det uviktig for meg om en mann er 183 cm høy liksom... Hvis han er høy, kan han vel ta bilder som viser dette. Anonymkode: 84715...e5c 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Kvinner som mener at ingen på tinder er bra nok og pen nok vil forbli singel og barnløs. Det er fullstendig urealistisk å ha et sånt syn. Og om du skulle finne en perfekt mann så vil alle andre synes han er perfekt og. Da må du være tilsvarende perfekt selv. Anonymkode: 546c9...ea4 9
OnFire Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker faktisk ikke at høyden er oppgitt. Det er så overflatisk, men menn som er høye gjør det for å tilfredsstille kvinner som er opptatt av høyde. Men jeg som ikke er så høy selv, dater gjerne menn på min høyde og oppover, og da er det uviktig for meg om en mann er 183 cm høy liksom... Hvis han er høy, kan han vel ta bilder som viser dette. Anonymkode: 84715...e5c For meg kan høydegnål være litt turnoff. Jeg er så vidt over snittet, som bør være innenfor for de fleste, men kjenner at jeg blir oppgitt over damer på for eksempel 170 cm mener at en mann må være minst 185 cm etc. Hvis man må være minst 180 cm, som jeg forsåvidt er, fremstår det også som irrasjonelt og teit når hun bare er 170 cm. Selv om jeg er innenfor. Men hvis en dame er under 160 cm eller 190+, så kan jeg skjønne at man bryr seg litt om høyden. Jeg er ganske nøyaktig 30 cm høyere enn hun siste jeg datet, og det er jo en litt upraktisk høydeforskjell (men ikke en dealbreaker for meg). 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 Det er en del kvinner som oppgir egen høyde, men det er minst like mange som kun oppgir mannens minimumshøyde, og ikke har annen profiltekst. Anonymkode: a2d05...bce 1
Katten.2.0 Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Noe av det som får meg til å sveipe til venstre på tinder: - Bare gruppebilder så man må leke detektiv for å finne ut av hvem profilen eier er (er noen tilfeller jeg ikke finner ut av det) - Bilder med den penere venninna - Bilder av alt annet enn seg selv - En profil som skjuler ansiktet og/eller kroppen - Kun festbilder - En profiltekst med noe a la 'if you cant handle me at my worst, you dont deserve me at my best' og lignende ting som lyser drama og liten selvinnsikt - Bilder av barna sine - At hun skriver på dialekt 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 Akuratt samme som deg!. Sveiper vekk de med noe sexrelatert eller de med snappen sin i profilteksten , og de som kommer frem som bitre "fuck golddiggers" , "tinder er bare for damers bekreftelsesbehov så jeg har gitt opp uansett" osv. Sveiper bort de med fokus på drikking, enten med emoticons i teksten, en øl joke i teksten, eller med tre av bildene fra partytur til aya napa. Sveiper bort de som virker veldig opptatt av bekreftelse og har poseringsbilde med klassevenninnene på skoleball, tre damer fra jobb, eller en betalt guide i thailand som han bruker som trofé. En tekst som forteller meg noe om hvem han er som person og som appellerer til meg og mine interesser som person, og bilder man ser ansiktet tydelig er viktig:) Anonymkode: db64f...2c9 7
Ohnonotyet Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 (endret) Venstresveip: Flere bilder med samme ansiktsuttrykk/vinkel Bilder med ølflasker/alkohol/skåling Bilder med avkledd kropp/posering Bilder av alt annet enn seg selv Bilder av barn (personvern, anyone?) Opplyser kun om høyde Seksuelle referanser i teksten Skriver på dialekt Hjernedøde sitater Profilteksten består av en haug emojis Endret 9. februar 2020 av Ohnonotyet 6
OnFire Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 9 minutter siden, Ohnonotyet skrev: Venstresveip: Flere bilder med samme ansiktsuttrykk/vinkel Bilder med ølflasker/alkohol/skåling Bilder med avkledd kropp/posering Bilder av alt annet enn seg selv Bilder av barn (personvern, anyone?) Opplyser kun om høyde Seksuelle referanser i teksten Skriver på dialekt Hjernedøde sitater Profilteksten består av en haug emojis Sier ikke nødvendigvis stort om personen. Jeg har ingen emojis selv, just for the record.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, OnFire skrev: Sier ikke nødvendigvis stort om personen. Jeg har ingen emojis selv, just for the record. Mange menn har noe ala dette: ⛷️🚴♂️❤️🥂⚽🛫🍕 Hvorfor ikke heller skrive noe ala dette: Jeg liker å stå ski og sykle, nyter god mat og drikker, ser fotall og elsker å reise. Og så søker jeg kjærligheten! Mye bedre å lese tekst enn å myse og tyde de små emojiene! Anonymkode: 84715...e5c 9
Ohnonotyet Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, OnFire skrev: Sier ikke nødvendigvis stort om personen. Jeg har ingen emojis selv, just for the record. Det er jo det jeg mener også. Sveiper rett til venstre. 1
Katten.2.0 Skrevet 9. februar 2020 #14 Skrevet 9. februar 2020 5 minutter siden, OnFire said: Sier ikke nødvendigvis stort om personen. Jeg har ingen emojis selv, just for the record. Sier ganske mye om personen, og jeg finner ingen gnist i samtaler med de som har slikt. 3
Søgni Skrevet 9. februar 2020 #15 Skrevet 9. februar 2020 Jeg sveiper til venstre når det er absolutt ingen informasjon, verken ut fra bilder eller bio, om hvem dette mennesket kan tenkes å være som person. Jeg undrer meg iblant på om de som mener kvinner er så kravstore på Tinder, er samme menn som tenker at en uklar selfie med grå daffebukse, utvaska collegegenser og caps foran et skittent speil, og til nøds en selfie av ansiktet man omtrent må vende telefonen for å gi mening av, er noe å skryte av. Det er så himla mange av denne typen! Man gir jo virkelig inntrykk av å være en "boms". Og da gjør det ingenting om man har objektivt pene ansiktstrekk og lav fettprosent, for å si det mildt. 5
OnFire Skrevet 9. februar 2020 #16 Skrevet 9. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange menn har noe ala dette: ⛷️🚴♂️❤️🥂⚽🛫🍕 Hvorfor ikke heller skrive noe ala dette: Jeg liker å stå ski og sykle, nyter god mat og drikker, ser fotall og elsker å reise. Og så søker jeg kjærligheten! Mye bedre å lese tekst enn å myse og tyde de små emojiene! Anonymkode: 84715...e5c Synes ikke at den forskjellen spiller noen rolle. Man gjør det bare vanskeligere for seg selv om man skal ha så mange mer eller mindre sære dealbreakere. 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #17 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, OnFire skrev: Synes ikke at den forskjellen spiller noen rolle. Man gjør det bare vanskeligere for seg selv om man skal ha så mange mer eller mindre sære dealbreakere. Nei, her er jeg ikke enig. Dette er ikke en dealbreaker men et sorteringselement. Man får omtrent 3 sekunder av noens tid i sveipingen, og da gidder man ikke sitte og se på alle emojiene (det er utrolig mange menn som har det!). Mens de fleste kvinner nok heller leser tekst, og hvorfor gidder da mennene å ha alle emojiene? Målet er vel å få match med så mange som mulig, for å kunne ha flere valgmuligheter. Anonymkode: 84715...e5c 5
Okapi Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Mange menn har noe ala dette: ⛷️🚴♂️❤️🥂⚽🛫🍕 Hvorfor ikke heller skrive noe ala dette: Jeg liker å stå ski og sykle, nyter god mat og drikker, ser fotall og elsker å reise. Og så søker jeg kjærligheten! Mye bedre å lese tekst enn å myse og tyde de små emojiene! Anonymkode: 84715...e5c Masse kvinner har sånne profiler også. Det er nok litt fordi alle andre gjør det (noen må jo synes det er kult), men tipper det er minst delvis på grunn av latskap, og kanskje også fordi de rett og slett ikke kan skrive interessant. De går som regel til venstre for min del også, orker ikke prøve å tyde det der. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #19 Skrevet 9. februar 2020 Menn i bar overkropp, bilde med andre damer, bilder av barna, bilder i sykkelbukse🤮, bilder med filter, bilder med tunga ute eller trutmunn, bilder foran en harry bil, bilder der de er drita, bilde i en møkkete stue, bilde i speilet på badet (alltid skittent speil), bilde liggende i senga osv osv... ok, jeg kommer aldri til å finne en mann på tinder! Anonymkode: e8398...5f9 7
Elaine Marley Skrevet 9. februar 2020 #20 Skrevet 9. februar 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep. Elaine Marley, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå