Gå til innhold

Kiwi...-kake?

Anbefalte innlegg

Gjest Rufus- ii
Skrevet

Hei!

Kjøpte en kurv med kiwi, som vi ikke har fått spist opp..så jeg tenkte kanskje de kunne bakes i en kake el, men jeg finner kun oppskrifter hvor kiwien er pynt...

Tenkte mer på en formkake eller no` sånt - noen av dere flinke jenter som har noen gode forslag til hva jeg kan bake??...eller lage - gjerne noe jeg kan legge i fryseren...

Skrevet

Kiwiflan er kjempegodt.

Bunn:

4dl mel

4ss sukker

1ts vaniljesukker

150g smør

1 egg

Fyll:

5-8 kiwi

3 egg

2,5dl lettfløte

1 dl sukker

Ingrediensene til bunnen eltes sammen for hånd eller i maskin. Kjevle den ut og kle en rund form på ca. 28cm.

Dekk med plast og sett kjølig i ca 1 time.

Prikk deigen godt med en gaffel og sett en remse alu.folie langs kanten så deigkantene ikke faller innover. Stek midt i ovnen på 200 grader i ca. 10 min.

Skrell og skjær kiwi i skiver og legg dem i paiskallet (etter at du har tatt vekk folien såklart). Visp sammen egg, fløte og sukker og hell blandingen over.

Stekes ved 180 grader til fyllet er fast og gyllent. Ca. 20-30 min.

Har laget denne mange ganger med stort hell. Den er forresten også god med stikkelsbær.

Men jeg har aldri prøvd å fryse den da. Den blir som regel spist opp ganske kjapt uansett :ler:

Søk etter kiwi som ingrediens her så finner du oppskrift på en formkake med kiwi:

http://www.detsoteliv.no/

Skrevet

Umm-den høres god ut!! :)

1000-takk!! Denne skal jeg nok prøve imorra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...