Gå til innhold

Hormonspiral og depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen her har erfaringer med depresjon som bivirkning av hormonspiral?

Anonymkode: 77a3c...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir deprimert av p-stav og piller. Prøvde derfor p-ring, som skulle virke lokalt slik spiralen gjør, i følge legen min. Jeg ble utrolig deprimert av p-ringen, så tipper jeg blir deprimert av spiralen også. 

folk reagerer ulikt på hormonene, og det er veldig mange som har bra bra erfaring med hormonspiral. 

Skrevet

Hormonspiralen funker kun lokalt. Ingenting går i blodet, så dette sitter i hodet ditt

Anonymkode: ba77d...e46

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hormonspiralen funker kun lokalt. Ingenting går i blodet, så dette sitter i hodet ditt

Det stemmer ikke. Depresjon/nedstemthet er oppført som bivirkning på felleskatalogen, og det er mange som opplever å bli nedstemt av hormonspiral. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.  hadde hormonspiral i flere år og den virket stemningsstabiliserende. Jeg har mye stemmningsendringer på grunn av svingende hormonnivå i syklusen. Tenker derfor at hormonutløst depresjon kan forårsakes og forhindres av spiral, men depresjon av andre årsaker forblir upåvirket. 

Anonymkode: 147cf...3b7

Skrevet

Jeg ble deprimert av spiral. Merket forskjell allerede to uker etter innsetting, og ville fjerne allerede da. Fikk beskjed av jordmor om å smøre meg med tålmodighet, men etter ca tre måneder hadde jeg fått nok. Var ikke meg selv, ble engstelig, redd og nedstemt. Merket raskt bedring etter fjerning. Er tilnærmet meg selv igjen nå. Eneste problemet er at jeg «kjenner litt etter» om jeg fortsatt føler meg dårlig. Er nå ca 5 uker siden jeg fjernet. Blir ikke hormoner på meg igjen!

Anonymkode: 5f747...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...