AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #1 Skrevet 7. februar 2020 Hei Jeg er inne på nettdating forums. Jeg er riktig nok ikke så aktiv fordi jeg blir bare frustrert. Noen ganger kommer man borti personer man kan ha lengre og tilsynelatende oppriktige samtaler med. Kjemien virker god og motpart uttrykker tydelig interesse i å bli kjent ( noen ganger slik at de nesten virker desperate). For så å neste dag bli borte midt i en samtale og aldri åpne meldingene igjen. Jeg forstår at man i løpet av en samtale jan finne ut at denne personen ikke var så interesant som en tror eller at man finner ut at man ikke er kompatibel.det er en helt ærlig, fair sak:) Det jeg reagerer på er at man forsvinner midt i en samtale (typ man har akkurat stilt oppfølgingsspørsmål rundt det man snakker om )uten å gi noen forklaring. Hvorfor kam man ikke avslutte med å si " beklager jeg ønsker å avslutte dialogen nå fordi jeg opplever liten kjemi/ vi er for ulike/ vi er på ulike stadier i livet/ eller hva det nå enn måte være? Jeg blir så provosert..Nå tenker jeg ikke om dere kun har utvekslet "hei går det bra?" men dersom man har hatt litt dypere bli kjent dialoger Om noen nå svarer at " jeg er en høflig, og hyggelig mann/kvinne som ikke vil såre noen. Da er det mer skånsomt å bare ignorere". Så kan jeg fortelle deg mitt synspunkt. Dersom jeg er borti folk som bare ignorerer meg etter en lengre dialog uten forklaring opplever jeg det som mer "sårende" og irriterende. Dessuten oppfattes du ( av meg) som feig, patetisk og som en svak tøffel som ikke tør si dine meninger. Dersom du derimot sier " jeg tror vi avslutter nå fordi vi er fo ulike på disse områdene/ vi har ingen kjemi/ du blir for kverulant/ du er for kinky i senga til at vi skal fungere eller vi har personligheter som er for ulike" såå. Ja kjipt å bli avvist. Kjipt å høre hva andre ikke liker ved deg. men vet dere? Om dere faktisk gir en direkte tilbakemelding oppfatter jeg dere som en selsikker' trygg person som evner å være høflig og respektfull. Som klarer å stå for sine meninger. Kudos! Det hender jeg snakker med personer Som jeg etterhvert finner ut ikke funker. Dette kan skyldes at fyren er desperat, oser dårlig selvtillit, lite kjemi, for ulik bakgrunn/ verdier med mer. Da skriver jeg noe som at " det var hyggelig å prate med deg mennjeg tror ikke vi passer sammen/ jeg føler ingen kjemi. Men jeg ønsker deg all lykke til". Dersom jeg avviser noen på grunn av dårlig selvbilde eller desperasjon kan jeg komme med råd ( det er muligens en yrkessskade😂). Jeg har hatt menn som nærmest trygler og man opplever at vedkommende nærmest vil betale for at du skal treffe de. Noen sier også at "åja du avviser meg som alle andre". Noen begynner sågar kontakten med " hei hvordan går det? håper du svarer. Alle andre avviser meg. sikkert fordi jeg er stygg" ( tips: not a good way to start a conversation). Poenget er at til disse kan jeg avvise med at jeg ikke føler kjemi og om de spør/ ikke gir seg kan jeg komme med mine råd. For eks: " Du virker jo grei du, men når du sender 10 meldinger på rad på 3 min fordi jeg ikke svarer oppfattes du som masete og det blir slitsomt" eller " jeg vil råde deg til å ikke starte samtalen med alle dine fæle ekser, at du er 40 og aldri hatt en jobb eller alt du er dårlig på. " Noen ganger kan jeg bli så lei å si " vet du hva. det virker som du trygler meg om å gå på date med deg. Dette gjør at jeg og mange andre sannsynligvis får turn off og lure på hvorfor du trygler. Du vil komme lengre om du viser interesse, har en vanlig samtale og godtar evt. avslag" Dersom folk fortsetter å prøver og overbevise meg om å treffe de og ikke tar nei for et nei, selv med en forklaring- ja da blokkerer jeg. Da er du desperat. Dette ble langt fordi jeg måtte få ut frustrasjon. Poenget er Hvorfor bare forsvinne uten forklaring? Nei du er ikke hyggelig og høflig da. Du er feig! Derimot er du hyggelig, respektfull og voksen om du faktisk avslutter samtalen på en grei måte😊 Anonymkode: 7ba81...a8e 3
Hr. Aktiv Skrevet 7. februar 2020 #2 Skrevet 7. februar 2020 Det er desverre lettere å rømme enn å ta "kampen". Desverre blitt slik. Opplever det stadig vekk på tinder. Plutselig er de borte og har slettet meg. Greit det, men jeg pleier å si fra. Synes det er greit. Det er jo snakk om følelser så man trenger ikke å gjøre det værre enn nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #3 Skrevet 7. februar 2020 Ja Hr.Aktiv, det er jeg enig i. Synd det er blitt slik, men når man har så mange valg blir mentaliteten at mennesket kan brukes og kastes. Det hjelper jo ikke med alle disse " jeg er krenka på vegne av" folka heller. Anonymkode: 7ba81...a8e 1
OnFire Skrevet 7. februar 2020 #4 Skrevet 7. februar 2020 Veldig mange sliter med dårlige sosiale evner, gjerne kombinert med dårlig oppdragelse. Da blir det sånn. Man kan bli frustrert og lei, men best å bruke minst mulig energi på disse.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #5 Skrevet 7. februar 2020 Jeg bryr meg ikke om hva en jeg avviser synes om meg, og har kun opplevd mer mas og kjefting og plaging og spørsmål når jeg pent sier fra at jeg ikke er interessert etter noen meldinger. Merker også menn som plutselig forsvinner og tenker det er fordi de ikke får oppfylt sin spennings fantasi med meg eller blir avslørt av kona for å være på nettdating. Tar det aldri personlig Anonymkode: 48c91...eca 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #6 Skrevet 8. februar 2020 Er noe med... noen tåler greit at jeg sier i fra at jeg ikke er interessert. Andre blokker jeg hvis det er kun sexprat de er ute etter eller sender dickpics. Jeg blokkerer de som spør om naken bilder. Så har man den gruppen man vet sliter med noe. Som tar det så tungt når en dame sletter dem. Og de maser om hvordan kan du tenke at du ikke liker meg når du ikke har møtt meg? Hvordan kan du vite ditt og datt når jeg sier at jeg møter dem jeg føler jeg har lyst til å møte. Det forstår de ikke. Når jeg kanongode være en venn men noen annen interesse kjenner jeg ikke. Jeg må føle meg tiltrukket online før jeg treffer han. Har møtt flere jeg ikke har følt noe tiltrekning av og det kommer ikke noe mer tiltrekning av å møtes for å si d sånn. Men noen må sette seg i offer rollen at jeg får følelsen av at hvis jeg ikke blir interessert nå så er d verdens undergang. Jeg skjønner hvorfor damer sletter slikt. De mennene tar ikke ett nei for ett nei. Man prøver å være hyggelig og grei men d funker ikke det heller. Slike menn er skikkelig turn off... jeg vil ha en alfa hann... 👍🏻 Anonymkode: ff98c...320 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #7 Skrevet 8. februar 2020 Jeg har opplevd det samme, og er også kvinne. Men lurer på om mange menn som bare forsvinner sånn er enten bare opptatt av å sexprate på nett og de forstår at jeg ikke er interessert i det så bare forsvinner de. Dårlig oppførsel synes jeg da. Eller så skriver de med mange og får mer interesse for en eller annen. Da kan man hvertfall si "takk for praten, men jeg tror dessverre ikke vi passer så godt sammen" eller noe lignende. Bare en kort og litt hyggelig avslutning er bedre enn å forsvinne uten et ord, ofte midt i en samtale. Hvor ble det av høflighet og folkeskikk? Det er visst utdødde måter å oppføre seg på dessverre. Og husk at selv om vi er på nett så er det et helt vanlig menneske av kjøtt og blod med følelser på den andre siden av chatten. Anonymkode: ba6f5...33e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #8 Skrevet 8. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er noe med... noen tåler greit at jeg sier i fra at jeg ikke er interessert. Andre blokker jeg hvis det er kun sexprat de er ute etter eller sender dickpics. Jeg blokkerer de som spør om naken bilder. Så har man den gruppen man vet sliter med noe. Som tar det så tungt når en dame sletter dem. Og de maser om hvordan kan du tenke at du ikke liker meg når du ikke har møtt meg? Hvordan kan du vite ditt og datt når jeg sier at jeg møter dem jeg føler jeg har lyst til å møte. Det forstår de ikke. Når jeg kanongode være en venn men noen annen interesse kjenner jeg ikke. Jeg må føle meg tiltrukket online før jeg treffer han. Har møtt flere jeg ikke har følt noe tiltrekning av og det kommer ikke noe mer tiltrekning av å møtes for å si d sånn. Men noen må sette seg i offer rollen at jeg får følelsen av at hvis jeg ikke blir interessert nå så er d verdens undergang. Jeg skjønner hvorfor damer sletter slikt. De mennene tar ikke ett nei for ett nei. Man prøver å være hyggelig og grei men d funker ikke det heller. Slike menn er skikkelig turn off... jeg vil ha en alfa hann... 👍🏻 Anonymkode: ff98c...320 Ts her er kvinne forresten😊. De typene jeg har markert med fet skrift i innlegget ditt se er slitsomme. Jeg prøver å forklare over flere meldinger at jo man kan merke det over nett. Om de ikke gir seg, er det å blokkere. Men da har jeg gitt en grunn først. Men jeg tiltrekker meg slike menn med magnet! Det å menn som i godt voksen alder lever med mor typ. Begge er turn off og ja jeg vil ha en Alfa hann. For å bli kvitt disse mennene som er i offerollen har jeg endra profilen. Problemet er vel at jeg nå fremstår som veldig tydelig å streng. Anonymkode: 7ba81...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #9 Skrevet 8. februar 2020 Det er jo helt greit å bryte all kontakt når man vil før man har datet, når man har datet sier jeg ifra om det ikke blir noe mer om den andre ønsker videre kontakt. På en høflig og god måte. Hvor vanskelig skal det egentlig være å si noen ord som " føler ikke at de rette følelsene er der" ønsker deg alt godt videre? Det handler om å vise litt klasse. Anonymkode: ef1e4...d98
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #10 Skrevet 8. februar 2020 Huff for et patetisk sutreinnlegg... De vil ikke ha deg, enkelt og greit. Gå videre i stedet Anonymkode: c51f6...bef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå