Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde sex med en fyr for 3 uker siden nå, og jeg vet at det er alt for tidlig til å kunne merke det på kroppen om man eventuelt er gravid eller ikke - men jeg begynte å få småblødninger (som jeg trodde var menstruasjon) ca en ukes tid etter at vi hadde sex. Jeg bruker p-ring og det har funket strålende, men da denne blødningen kom så ble jeg en smule stresset. Mensen skulle jeg ikke ha før en uke etter, og når man går på p-ring er syklusen normalt sett veldig stabil. 

Jeg vet at man kan få småblødninger om man har blitt smittet av en kjønnssykdom, men jeg har møtt han flere ganger og snakket med han om det temaet. Han er «clean» og det er jeg også. Så det kan ikke være blødninger grunnet kjønnssykdom. Jeg har også vært hos gynekolog for en liten stund tilbake - og alt så helt fint ut, så det er ikke snakk om eventuelle sykdommer eller at noe er galt der nede. 

Sist jeg hentet ut prevensjon var hjemme - som er 15 timer fra der jeg studerer, og jeg måtte da frakte den og ha den ute av kjøleskapet i nesten 24 timer. Det skal egentlig ligge kaldt, fordi hormonene kan sive ut etter hvert når temperaturen i omgivelsene blir for høy. Men det kan ikke være snakk om at 24 timer skal resultere i at prevensjonen ikke er trygg lenger? 

Anonymkode: 147b9...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig å ha mellomblødninger på hormonell prevensjon. Jeg hadde hatt p-staven min nesten 2 år før jeg fikk det første gang, så det kan komme selv om du har brukt prevensjonen lenge også. Ta en test for sikkerhets skyld, det er lenge nok siden samleiet til at en test vil gi et relativt sikkert resultat nå :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...