Gå til innhold

Hoteller i New York - sentralt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har vært i New York, og som kan dele sine hotellerfaringer med meg? Noen anbefalinger? Noen hoteller som dere fraråder? Alle innspill taes med stor takk!

Anonymkode: 6df04...c09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler the Langham. Sentralt, og fint. 

Har bodd i financial district en gang, husker ikke hotellet, men anbefaler ikke dette området da det er temmelig dødt på kvelden. Bodde også ved times square en gang, det var støyende og veldig turistifisert. 

Så anbefaler klart Soho/Midtown. Det finnes sikkert rimelige og fine hotell. Men generelt ville jeg ikke lagt meg på under 2/3000 kroner natta på Manhattan. 

Anonymkode: 53f32...ea6

Skrevet

Dyrt og dårlig standard i New York. Jeg ville  spart pengene og satset på et hotell i Queens. 

Anonymkode: 52d7e...f85

Skrevet

Vi var fornøyd på hilton time squeere.

Anonymkode: 68260...ba0

Skrevet

Pod Times Square. God pris, rene og pene rom og bra beliggenhet.

Anonymkode: 5cf00...42c

Skrevet

Var veldig fornøyd med New York Marriot Marquis .  

Skrevet

Dream Midtown. Super beliggenhet, helt ok hotel, særlig rommet vi hadde (silver tror jeg det het). 

Anonymkode: 70436...4b0

Skrevet

Hotel 31 var fantastisk da jeg var der, men nå er det ti år siden.. 

Anonymkode: 823fb...4da

Skrevet

Anbefaler ikke området rundt Times Square, skjønner ikke hvorfor så mange vil bo der og faktisk liker det. Er jo bare betongjungel, turistfeller og turister overalt. 

Vi pleier å bo i Meatpacking District og trives veldig godt i det området. Det er et mer levende nabolag med mange trivelige spisesteder, butikker osv. der. 

Favoritthotellet vårt der er The Standard Highline. Supert for to voksne på tur, men ikke barnevennlig, så skal dere på familietur anbefaler jeg det ikke.

Anonymkode: db431...808

Skrevet

Jeg har vært i New York flere ganger de siste årene og det hotellet jeg syns har vært best med tanke på beliggenhet er radisson on martinque, nær madison square garden, meget lett med subway rett ved hotellet, man kan gå både oppover mot times square og central park, og lett å gå nedover til soho og området rundt. Må bare slenge med en annen anbefaling; ikke langt fra hotellet - men litt bortgjemt ligger izakaya mew, den beste sushien og asiatiske maten jeg har spist. God tur.

Anonymkode: fe785...4c2

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler ikke området rundt Times Square, skjønner ikke hvorfor så mange vil bo der og faktisk liker det. Er jo bare betongjungel, turistfeller og turister overalt. 

Vi pleier å bo i Meatpacking District og trives veldig godt i det området. Det er et mer levende nabolag med mange trivelige spisesteder, butikker osv. der. 

Favoritthotellet vårt der er The Standard Highline. Supert for to voksne på tur, men ikke barnevennlig, så skal dere på familietur anbefaler jeg det ikke.

Anonymkode: db431...808

Helt enig! Kan ikke fatte at omtrent alle nordmenn på tur til New York på død og liv skal bo midt på Times Square. Utrolig usjarmerende sted, stappfullt av turister. 

Anonymkode: b5b32...35f

Skrevet

Foretrekker å bo i SOHO området.

Har også bodd i Midtown (ikke kjempe langt fra Empire Statebuilding) og det syns vi ble støyete og slitsomt. (Og noe høyere opp - mot Times Square kunne jeg aldri tenkt meg.)

Vi har bodd ganske mange ganger på The Dominick. (Het tidligere Trump Soho).
Kjempe lekkert hotell. Og ålreit område :)

Skrevet

Skal du få med deg det normale liv blant New Yorkere så bor du i Queens, Brooklyn, Bronx eller Harlem. Det sentrale Manhattan er for rikfolk som vanlige folk ikke identifiserer seg med. 

Anonymkode: 52d7e...f85

Skrevet

Mange gode innspill her. Når jeg er i New York tilbringer jeg nesten ikke tid på hotellet så mine kriterier er:

1. Beliggenhet. Som mange andre skriver så holder jeg meg unna Times Square da jeg syntes det er for mye turister der. Foretrekker å bo litt lenger syd i området Empire State Building, Madison Square Garden, Chelsea. Passer på at det er nærme en Subway stasjon.

2. Frokost. Mat er dyrt så jeg prøver ofte å finne hotell fra ett av de store kjedene som har frokost inkludert. Hampton Inn (Hilton), Fairfield Inn (Marriott) er eksempler på slike kjedehoteller. Sparer for 350-400 kroner til frokost på det. 

Og første bud er å sjekke hotellprisene før man bestiller flybilletten. Er perioder i New York hvor hotell prisene er hinsides høye. Mange som har brent seg på å bestille en billig kampanjebillett på fly for så å finne ut av at en natt på hotell koster mer enn flybilletten. Natt fra søndag til mandag er alltid billig så har du planer om en langhelg er det for eksempel billigere å reise torsdag - mandag enn onsdag - søndag. 

Har også ofte brukt sider som Priceline og Hotwire til å bestille uspesifiserte hotell i New York og spart en del på det. Du kan finne noen tips om hotell i New York her.

Radisson Martinique er forresten blitt et Hilton hotell, men Radisson har åpnet to helt nye hoteller hvorav det ene ligger rett ved Penn Station. Skal antagelig selv bo der neste gang jeg skal til New York til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...