Gå til innhold

Hvor ofte forventer dere å møte daten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I en bli kjent fase og personen er ufør og ikke er i form hver dag? Syns dere det holder med hver 8-15 dag sånn helt i starten før man kjenner hverandre godt nok til hjemmebesøk? 

Personen har forklart om sykdommen og at det er ekstra krevende med nye mennesker og har andre plikter i mellom som også må prioriteres, men har hatt fungerende samboerskap og parforhold før så man får mere samvær og tid sammen om ting klaffer. 

Anonymkode: 2efb9...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke mulig å svare for sånne spesielle situasjoner som når folk lider av sykdom og plager, da må man vel bare kjenne på hva man syns er greit selv. jeg hadde aldri klart å gå inn i et forhold der man må ta så store spesialhensyn til den andre parten. (beklager altså, men sånn er det)

I en normal situasjon forventer jeg at man kan møtes minst et par ganger i uka (i snitt. Har man barn er det selvfølgelig litt mer krevende, og om man jobber spesiell turnus e.l.). Er det interesse der så ønsker man mye tid sammen. Ønsker man et forhold så finner man tid til det.

Anonymkode: 882b3...37b

• Liker 4
Skrevet

Helst en gang i uka for å holde gnisten oppe. Det kan selvfølgelig gå to uker hvis man har hektiske eller dårlige uker. Men det bør være mer kontinuitet skal man klare å bygge opp følelser uten at de kjølner mellom møtene, eller at man ødelegger med tankekjøret som ofte følger. 

Anonymkode: a9a24...ae3

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helst en gang i uka for å holde gnisten oppe. Det kan selvfølgelig gå to uker hvis man har hektiske eller dårlige uker. Men det bør være mer kontinuitet skal man klare å bygge opp følelser uten at de kjølner mellom møtene, eller at man ødelegger med tankekjøret som ofte følger. 

Er det kanskje noe jeg burde si til han, at han behøver ikke ha tankekjør eller lure for jeg vil date han selvom jeg ikke er like aktiv og på som andre friske? 

Har sagt jeg liker han og vil finne ut av om vi kunne blitt noe, men at jeg ikke vil rushe. Han vet om sykdomssituasjonen og maser ikke, men apropo tankekjør er det kanskje jeg som har fått det i det siste for jeg lurer på om han syns det er for lite liv og initiativ fra min side! Selvom han ramset opp masse komplimenter om hvor god og bra han syns jeg var for en måneds tid siden. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir aldri skikkelig kjent med å bare treffes en gang i uken! Lure gjerne dere selv men det skjer aldri. Da blir det mer elskere en noe som skal ta forholdet videre. Så er det usikkerheten som følger av treff bare en gang i uken. Voksne mennesker som har sin egen bolig og kan treffes uten at man nødvendigvis har sex hele tiden om det ikke passer med barn eller ungdommer i huset, kan om det er vilje skje mye oftere. Bare bruke tid man har til overs og tilpasse dette jobb ved at man er sammen og sover sammen? Det gjør at man blir kjent og trygge på hverandre. Da kan et forhold tas videre, om ikke kommer det aldri til å gå bra. Alt annet vil for de aller fleste aldri fungere. Har du en kjæreste må det prioriteres så det holder om det skal vare. 

Anonymkode: cc62b...b69

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kanskje noe jeg burde si til han, at han behøver ikke ha tankekjør eller lure for jeg vil date han selvom jeg ikke er like aktiv og på som andre friske? 

Har sagt jeg liker han og vil finne ut av om vi kunne blitt noe, men at jeg ikke vil rushe. Han vet om sykdomssituasjonen og maser ikke, men apropo tankekjør er det kanskje jeg som har fått det i det siste for jeg lurer på om han syns det er for lite liv og initiativ fra min side! Selvom han ramset opp masse komplimenter om hvor god og bra han syns jeg var for en måneds tid siden. 

Kommunikasjon er jo motgiften mot tankekjør, så jeg ville tatt opp problemstillingen med daten. Forklar hvorfor du synes det er vanskelig å treffes oftere, hør hvor ofte han kunne tenke seg og treffes og spør om han har noen forslag til hvordan dere kan møtes på halvveien. 

Skrevet

Vi møtes hver 2. Søndag 🙏😂🙏 unger og jobb 

Anonymkode: 54dc2...88f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir aldri skikkelig kjent med å bare treffes en gang i uken! Lure gjerne dere selv men det skjer aldri. Da blir det mer elskere en noe som skal ta forholdet videre. Så er det usikkerheten som følger av treff bare en gang i uken. Voksne mennesker som har sin egen bolig og kan treffes uten at man nødvendigvis har sex hele tiden om det ikke passer med barn eller ungdommer i huset, kan om det er vilje skje mye oftere. Bare bruke tid man har til overs og tilpasse dette jobb ved at man er sammen og sover sammen? Det gjør at man blir kjent og trygge på hverandre. Da kan et forhold tas videre, om ikke kommer det aldri til å gå bra. Alt annet vil for de aller fleste aldri fungere. Har du en kjæreste må det prioriteres så det holder om det skal vare. 

Er det vanlig som voksne å sove sammen uten å ha sex? Vi møtes ute for middagsdater og går turer, det vil jeg gjøre på dager uten annet stress på planen så jeg kan gi han det beste av meg selv.  Sex og overnatting er altfor tidlig for meg, men når vi kommer til det punktet vil jeg nok prioritere han mer. Som sagt har hatt velfungerende forhold og samboerskap før, det er bare litt mer anstrengende å få til å treffes å finne på tinge sammen når man alltid skal være på sitt beste i datingfasen :)

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig som voksne å sove sammen uten å ha sex? Vi møtes ute for middagsdater og går turer, det vil jeg gjøre på dager uten annet stress på planen så jeg kan gi han det beste av meg selv.  Sex og overnatting er altfor tidlig for meg, men når vi kommer til det punktet vil jeg nok prioritere han mer. Som sagt har hatt velfungerende forhold og samboerskap før, det er bare litt mer anstrengende å få til å treffes å finne på tinge sammen når man alltid skal være på sitt beste i datingfasen :)

Joda men å dra den "datingfasen" lengre en til 5-6 treff før man definerer om man kan være kjærester er vel ikke helt normalt.Det å være ekslusive for hverandre etter 6 dater er jo helt greit, uten at det dermed er sex inne i bildet automatisk. Det er da man må ta det fra en "date" til en kjæreste. Så får sex kommer når det passer slik. Men det å kunne sette mer av en en dag i uken til hverandre? Det går bare en periode på noen mnd. Da vil en av partene ønske å ta forholdet et steg videre, det klarer man aldri med å treffes en gang i uken. Det trenger ikke gå veldig raskt for min del, men når man passerer et halvt år uten at det er definert og man bruker tiden på hverandre? Da er det bare ikke liv laga.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda men å dra den "datingfasen" lengre en til 5-6 treff før man definerer om man kan være kjærester er vel ikke helt normalt.Det å være ekslusive for hverandre etter 6 dater er jo helt greit, uten at det dermed er sex inne i bildet automatisk. Det er da man må ta det fra en "date" til en kjæreste. Så får sex kommer når det passer slik. Men det å kunne sette mer av en en dag i uken til hverandre? Det går bare en periode på noen mnd. Da vil en av partene ønske å ta forholdet et steg videre, det klarer man aldri med å treffes en gang i uken. Det trenger ikke gå veldig raskt for min del, men når man passerer et halvt år uten at det er definert og man bruker tiden på hverandre? Da er det bare ikke liv laga.

5-6 treff før man må definere seg som kjærester?! Det kan ikke være normalt,  da begynner man nettopp å bli kjent.  Jeg tenker ikke rart det er mange som slår opp etter et år om man blir sammen før man kjenner hverandre 😮

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Men det å kunne sette mer av en en dag i uken til hverandre? Det går bare en periode på noen mnd.

Ja det er bare for periode for når man blir bedre kjent og vet man vil satse på hverandre prioriterer man den andre mer også:)  tenker jeg :)

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5-6 treff før man må definere seg som kjærester?! Det kan ikke være normalt,  da begynner man nettopp å bli kjent.  Jeg tenker ikke rart det er mange som slår opp etter et år om man blir sammen før man kjenner hverandre 😮

Kjæreste betyr ikke at du skal flytte sammen med noen eller gifte deg! Det er bare en bekreftelse på at man tar steget litt forbi datingen og er ekslusive for hverandre. Bare inngangen på kjærlighetens første port. Ikke sikkert sex skjer med en gang da heller. Så kommer den perioden som kjærester hvor man skal bli skikkelig kjent, og da må man bruke tid på hverandre. Det nytter ikke bare med noen timer noen ganger i uken. Perioden som kjærester kan foregå over lang tid, så blir man eventuelt samboere eller ektefeller. Dette er noe mennesker har gjort i århundrer. Drive å "date" forskjellige parallelt ender bare med kaos. Det er iallefall mitt syn på dette. Så får andre ta sine valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...