Gå til innhold

Macbook Pro anbefalinger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Ønsker å kjøpe meg ny Macbook, og ser at prisende er varierende. Macbook Pro var det jeg egentlig ønsket å kjøpe men ser at prisen på en fra sist generasjon med 128 GB lagringsplass er 11 400,- Kjøper jeg Air av sist generasjon derimot, kan jeg få 512 GB lagringsplass til 12 000,- Legger ved linker her:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/macbook-mnyj2ha-12-512gb-silver/p-572140/

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/macbook-pro-mpxr2ha-13-128gb-silver/p-572152/

Tenker å bruke den hovedsaklig til surfing, men bruker også en del Adobe programmer som tar stor plass og mye prosessorkraft. Har tidligere slitt med plassmangel på den som jeg har nå som også er på 128 GB, men har fått det til å gå rundt med å legge filer over på ekstern harddisk. Kan generelt lite om Mac, og lurer derfor på hva som er deres erfaringer? Bør jeg gå for Air eller Pro? og kan man sette i eksternt minne i mac?

Beklager rotete innlegg, er ikke så dreven på dette men håper på noen svar fra noen som kanskje kan litt mer enn meg. 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow... jeg har en gammel Acer laptop fra 2013 som har bedre ytelse enn den i første linken. Stasjonær maskinen min begynner å dra på årene og den drar lett 4.0GHz på 6 kjerner, 32GB RAM, 250GBNvme lagring pluss 8TB lagring til en brøkdel av prisen.

Men det koster jo tross alt ganske mye for eple logoen..😆

Anonymkode: 64160...6fa

Skrevet
På 6.2.2020 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Wow... jeg har en gammel Acer laptop fra 2013 som har bedre ytelse enn den i første linken. Stasjonær maskinen min begynner å dra på årene og den drar lett 4.0GHz på 6 kjerner, 32GB RAM, 250GBNvme lagring pluss 8TB lagring til en brøkdel av prisen.

Men det koster jo tross alt ganske mye for eple logoen..😆

Anonymkode: 64160...6fa

Du henger deg for mye opp i spesifikasjoner. 

Windows og OSX er to helt forskjellige ting. Jeg har en splitter ny toppspekka Windows Workstation (veier et tonn, 8 kjerners i9, 32 GB RAM osv) men til nettsurfing er den fortsatt mindre snappy enn min 5 år gamle MacBook Air som ny kostet under halvparten av Windows maskinen.

I tillegg har MacBooken fungerende touchpad og mye bedre batteritid.

To helt forskjellige maskiner, til helt forskjellige bruksområder. 

Anonymkode: 87ff6...b6b

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du henger deg for mye opp i spesifikasjoner. 

Windows og OSX er to helt forskjellige ting. Jeg har en splitter ny toppspekka Windows Workstation (veier et tonn, 8 kjerners i9, 32 GB RAM osv) men til nettsurfing er den fortsatt mindre snappy enn min 5 år gamle MacBook Air som ny kostet under halvparten av Windows maskinen.

I tillegg har MacBooken fungerende touchpad og mye bedre batteritid.

To helt forskjellige maskiner, til helt forskjellige bruksområder. 

Anonymkode: 87ff6...b6b

Da er det noe galt med nettleseren du bruker, innstillinger, bufrede filer e.l. (Og joda, det kan også skje på en mac - jeg har begge deler siden jeg har brukt begge prosesjonelt i en årrekke). Ingen moderne toppspeccet windowsmaskin lugger på vanlig nettsurfing. 

Macboob air er noe bråkete makkverk (ganske hissig vifte), så TS bør heller kjøpe en macbook pro med ok spesifikasjoner. De er ikke så veldig mye tykkere enn en macbook air, og selv om den er dyrere så får man en bedre maskin for pengene, og som ikke støyer like mye med litt høy arbeidsbelastning. Har man ikke pengene eller ikke ønsker å bruke det på macbook pro, så bør man heller gå får en bedre speccet pc. 

Anonymkode: 52b08...b9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...