Gå til innhold

Gå ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å gå ned ca 5-7 kg i vekt. Ikke så nøye på vekta egentlig, men veier nå 5kg mer enn jeg alltid har gjort. (Etter svangerskap) 

gjerne tips/plan til både lett trening og mat som har fungert bra for deg. Hvordan har dere gått ned noen kg på kortere tid? Hovedsakelig magen som helst skulle vert flatere og strammere lår og rumpe. 

Anonymkode: 12087...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spise mindre kalorier. 1500 per dag er fint. Logger i myfitnesspal

Anonymkode: e558b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise midre porsjoner/kalorier, gå turer, få opp pulsen på turen, jogging er supert!

Anonymkode: 6b46b...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 1000000 tråder om dette?? Hvorfor leser dere ikke heller eksisterende tråder med utfylte  svar!!

jeg har masse kompetanse på område men orker ikke å svare mere...

Anonymkode: 29d61...ae3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke 1000000 tråder om dette?? Hvorfor leser dere ikke heller eksisterende tråder med utfylte  svar!!

jeg har masse kompetanse på område men orker ikke å svare mere...

Anonymkode: 29d61...ae3

...men du orker og skrive denne kommentaren? 😛 nå er det heller ingen som har bedt akkurat deg om å svare, om du ikke orker det....

skriver dette selv fordi jeg ikke alltid finner det jeg er ute etter, naturligvis. Veldig forskjellig utgangspunkt folk har, og mange tråder jeg har lest har ikke passet meg. 

Anonymkode: 12087...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spise midre porsjoner/kalorier, gå turer, få opp pulsen på turen, jogging er supert!

Anonymkode: 6b46b...ad8

Mindre porsjoner går ikke, spiser nok alt for lite desverre.. kanskje derfor vekten står stille? Hørt at kroppen går i ett nødmodus og lagrer fettet av det? Nå er jeg blank på sånt. 

Jogging blir det nok etterhvert. Og litt brattere turer i høyt tempo. Nå har far skadet seg og kan ikke passe barnet imens. Ønsker øvelser å gjøre hjemme :) går litt turer da

Anonymkode: 12087...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindre porsjoner går ikke, spiser nok alt for lite desverre.. kanskje derfor vekten står stille? Hørt at kroppen går i ett nødmodus og lagrer fettet av det? Nå er jeg blank på sånt. 

Jogging blir det nok etterhvert. Og litt brattere turer i høyt tempo. Nå har far skadet seg og kan ikke passe barnet imens. Ønsker øvelser å gjøre hjemme :) går litt turer da

Anonymkode: 12087...dce

Jeg har slanket meg i snart 8 mnd., ved å trimme/trene og telle kalorier. Jeg går jo i kaloriunderskudd hver dag. Av og til (1-2 dager etter hverandre hver mnd.) øker jeg på med kaloriene. Det er faktisk de ukene jeg øker at jeg går ned mest. Ligger nok på rundt 2000 kalorier disse dagene. Forskjellen i vektnedgangen er såpass betydelig, og kombinert med at det skjer hver gang, så tror jeg at det er noe i dette med "nødmodus". Det er verdt å prøve.

 

Anonymkode: 16308...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

  Jeg har slanket meg i snart 8 mnd., ved å trimme/trene og telle kalorier. Jeg går jo i kaloriunderskudd hver dag. Av og til (1-2 dager etter hverandre hver mnd.) øker jeg på med kaloriene. Det er faktisk de ukene jeg øker at jeg går ned mest. Ligger nok på rundt 2000 kalorier disse dagene. Forskjellen i vektnedgangen er såpass betydelig, og kombinert med at det skjer hver gang, så tror jeg at det er noe i dette med "nødmodus". Det er verdt å prøve.

 

Anonymkode: 16308...fe2

Vil du fortelle ca hva du går ned? Spesielt de dagene du spiser mer? Og hva du trener?

Føler for helsa og energien at jeg må spise mere, men har rett og slett ikke matlyst.  Jeg har alltid veid det samme, og aldri klart å gå opp i vekt. Men under svangerskap gikk jeg opp 22 kg. Nå har jeg 5kg igjenn til normalvekt.  Veier ikke mye, Men vil være komfortabel som jeg var før. 

Kan alltids tvinge i meg mer mat, men det er jo ikke behagelig. Men igjenn så vil jo magesekken fort utvides og tilvennes..

Anonymkode: 12087...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du fortelle ca hva du går ned? Spesielt de dagene du spiser mer? Og hva du trener?

Føler for helsa og energien at jeg må spise mere, men har rett og slett ikke matlyst.  Jeg har alltid veid det samme, og aldri klart å gå opp i vekt. Men under svangerskap gikk jeg opp 22 kg. Nå har jeg 5kg igjenn til normalvekt.  Veier ikke mye, Men vil være komfortabel som jeg var før. 

Kan alltids tvinge i meg mer mat, men det er jo ikke behagelig. Men igjenn så vil jo magesekken fort utvides og tilvennes..

Anonymkode: 12087...dce

De ukene jeg spiser mer mister jeg gjerne 1 kg mer enn jeg mister de andre ukene. Mister det selvfølgelig ikke samme dag. Jeg øker ikke på med kaloriene med vanlig mat nødvendigvis. Jeg klarer heller ikke å presse i meg mange ekstra kalorier på den måten, da er det i såfall fordi middagen inneholder veldig mange kalorier. Det kan hende jeg spiser litt is, eller drikker litt brus. Kanskje litt sjokolade eller kake. Vet ikke om jeg akkurat får i meg så mye som 500 ekstra kalorier på det, men bikker glatt 3-400. Disse dagene er gjerne kosedager 🙈 

Trening: begynte med trimturer i terrenget + lett styrketrening hjemme med bare kroppen (jeg har gått ned 27 kg, så det var mer enn nok å trene med egen kroppsvekt). Nå trener jeg en del på ski. Viktig å få opp kondisjonen. Får jo en del styrketrening på det i tillegg. 

Nærmer meg normalvekt selv. Er spent på om dette fungerer hele veien til mål. 

Jeg tror ikke du heller burde presse på med mer mat enn du klarer. Å utvide magesekken er en dårlig løsning så lenge du ikke er undervektig. I ditt tilfelle handler det kanskje mer om sammensetningen av mat. Har du lite energi er det kanskje noe du mangler i kosten. Småbarnstida er også krevende o seg selv. 

Anonymkode: 16308...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...