Gå til innhold

1200 kalorier, hva spiser man da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen kloke hoder her inne som kan gi meg mat plan å 1200 kalorier? 

Anonymkode: fb2c1...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er ikke noe klokt hode hvis man gir råd om så næringsfattig kosthold, da reglene for forumet sier at man ikke skal gi råd om mindre enn 1500 kcal/døgn. 

Anonymkode: 9e33e...297

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporterte tråden din pga tips om mat under 1500 kcal. 

Anonymkode: b0899...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 12000 kcal i døgnet. Blir faktisk mett. 

Anonymkode: ecd0e...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser 12000 kcal i døgnet. Blir faktisk mett. 

Anonymkode: ecd0e...382

De fleste blir det på 12000 kalorier 😁

Anonymkode: c1fe9...174

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist:

4 skiver hjemmebakt rugbrød med egg + tomat, agurk, paprika, eple, stangselleri og gulrot (lunsj og frokost, til sammen 530 kcal

En porsjon hjemmelaget chili (med bønner, tomatsaus med øl i, paprika, mais, selleri, røde bønner, løk etc) servert med byggris (480 kcal)

Drakk resten av ølboksen (2 dl skulle i gryta, ca 60)

Om litt tenkte jeg å spise et par knekkebrød eller ei skive rugbrød til med ost. Det blir tilsammen ca. 1200 kcal

 

Anonymkode: 6ef62...9a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg spist:

4 skiver hjemmebakt rugbrød med egg + tomat, agurk, paprika, eple, stangselleri og gulrot (lunsj og frokost, til sammen 530 kcal

En porsjon hjemmelaget chili (med bønner, tomatsaus med øl i, paprika, mais, selleri, røde bønner, løk etc) servert med byggris (480 kcal)

Drakk resten av ølboksen (2 dl skulle i gryta, ca 60)

Om litt tenkte jeg å spise et par knekkebrød eller ei skive rugbrød til med ost. Det blir tilsammen ca. 1200 kcal

 

Anonymkode: 6ef62...9a3

Høres litt mye ut til å være 1200 kcal gitt. Eller så er det svææært små skiver brød du spiser og porsjoner

Anonymkode: 7a563...5ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veid alt og lagt det inn i Lifesum, så det stemmer. Nøkkelen er masse grønnsaker. Er ikke så stor, så må såpass langt ned i kcal for å gå ned selv. 

Anonymkode: 6ef62...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har veid alt og lagt det inn i Lifesum, så det stemmer. Nøkkelen er masse grønnsaker. Er ikke så stor, så må såpass langt ned i kcal for å gå ned selv. 

Anonymkode: 6ef62...9a3

Ok 😊👍

Anonymkode: 7a563...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen kloke hoder her inne som kan gi meg mat plan å 1200 kalorier? 

Anonymkode: fb2c1...245

"Hva spiser man da?"

ALTFOR LITE.

Anonymkode: 725c8...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk leksands trekanta knekkebrød med magert pålegg (200-250 kcal).

Normal middag i normal porsjon (800-1000 kcal).

Legger inn alt i Lifesum. 

Anonymkode: 2b84a...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir mett på 1200 kalorier. Det er en sultekur som man maks kan opprettholde i en uke ved normal aktivitet. Spis mer for å fungere og beregn lengre tid på å gå ned i vekt. 

Anonymkode: ea6a7...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...