Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Veldig kort på vei. (Typ 4-5 uker). Skal på jentetur med jobben og aner ikke åssen jeg skal klare å skjule det hele helgen. Normalt på slike turer er det mye drikking. Skjønner jeg kan kjøpe no alkoholfritt (tenker jeg skal gjøre det og) men tenker på alt de blander av drinker/shotter. Hva skal jeg si? Nesten så jeg trekker meg fra hele turen.

Anonymkode: 940d1...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Veldig kort på vei. (Typ 4-5 uker). Skal på jentetur med jobben og aner ikke åssen jeg skal klare å skjule det hele helgen. Normalt på slike turer er det mye drikking. Skjønner jeg kan kjøpe no alkoholfritt (tenker jeg skal gjøre det og) men tenker på alt de blander av drinker/shotter. Hva skal jeg si? Nesten så jeg trekker meg fra hele turen.

Det beste er vel å trekke seg.

Anonymkode: a4724...a3d

• Liker 11
Skrevet (endret)

Tja ... hvilke unnskyldninger har jeg brukt, må tenke: 

- Akkurat nå spiser jeg litt medisin som ikke er forenelig med alkohol (skyldte på betennelse i skuldra, kyssesyken mm) 

- Vet du hva, jeg er faktisk ikke helt i form og har ikke lyst på alkohol ... 

Jeg tror faktisk at jeg en gang også skyldte på en imaginær person som ringte meg med behov for en prat i de mest fastlåste sosiale situasjonene :)

Alt blir lettere når du kan være åpen :)

Endret av Nooni
  • Liker 1
Skrevet

Bland gt og rom og cola til gjengen, men med blandevann i ditt glass? Så ser det ut som at du drikker litt, men du kan si at du er litt forsiktig med alkohol om dagen. Du har vært litt sjuk, blir så fyllesjuk for tida. Si nei takk til shots fordi du blir såååå dårlig av det. Dersom du får et glass i hendene kan du "nippe litt" (enten late som om du drikker eller ta en LITEN slurk dersom de ser på deg) når dere skåler, ta med glasset på do og hell ut nesten alt, men ha litt i glasset likevel. 

Anonymkode: 1339d...bcc

Skrevet

Du kan enten late som om du drikker (bland dine egne "drinker", lat som du nipper til et vinglass), eller du kan komme med en unnskyldning (medisiner, føler deg ikke helt i form, osv). I sistnevnte fall kommer folk til å spekulere om du er gravid men har forhåpentligvis folkeskikk til å ikke spørre. 

Men om det blir mer stress enn gøy å bli med uten å drikke tror jeg jeg ville avlyst. 

Anonymkode: 5f9e4...fe0

Skrevet

Du skal vel skjule at du IKKE drikker vel? Ble litt provosert av trådtittelen 😂

Har vært der selv, og har blitt avslørt hver gang. Og ja, en del folk er virkelig så frekke at de spør. Så hvis det er viktig for deg å holde det hemmelig så tror jeg at jeg ville blitt hjemme. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det må da vel være innafor å si at du ønsker en måned eller to uten. Og sleng på et par andre ting du dropper samtidg. Sukker, snus, brus. Folk må få lov å være sunne en periode uten at andre står og måper.

• Liker 2
Skrevet

Si at du går på sterke tabletter og at alkohol i tillegg, vil ødelegge leveren. Syns det er en uting at det skal være så viktig å drikke. Jeg har slutta helt med alkohol i en alder av 22 og fatter ikke at folk langt oppi tjueårene drikker seg drita og fester. Si at du har slutta, da? De har da ikke noe med om du heller i deg gift eller ikke.

Anonymkode: 327d7...f66

Skrevet

Du kan si at du har et veddemål med typen og at du skal få premie om du greier det. Sleng inn at du vurderer å drikke, men at du veldig gjerne vil ha premien som han skal kjøpe til deg og at det ikke er verdt å ødelegge det for en fuktig kveld...

• Liker 2
Skrevet

Hva slags samfunn har vi skapt oss når vi må begrunne at vi ikke drikker? Selv drikker jeg alkohol, men jeg blir VELDIG krass når folk legger seg oppi hvorvidt andre gjør det eller ei. Denslags drikkepress må folk faenmeg holde seg for gode for. Skjønner at dette er et dilemma for deg nå i starten av graviditeten. Skjønner også at du ikke vil svare «det skal du ta rennafart og drite i, svar meg heller på hvorfor du drikker bitch!», men det kunne vært gøy! Og gratulerer så mye med bolla i ovnen 🎈

Skrevet

Si at du går på en antobiotikakur mot urinveisinfeksjon f.eks. Selv om mange antibiotika går fint med alkohol er det helt i orden å droppe å drikke da syns jeg, i tillegg til at folk ikke vet bedre uansett som regel 

Anonymkode: 5d87d...81d

Skrevet

1) Si at du er gravid 

2) Si at du prøver å bli gravid 

3) Si at du går på Flagyl (er for bakteriell vaginose og kan ikke tas med alkohol)

4) Si at du har blitt avholds 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si at du går på en antobiotikakur mot urinveisinfeksjon f.eks. Selv om mange antibiotika går fint med alkohol er det helt i orden å droppe å drikke da syns jeg, i tillegg til at folk ikke vet bedre uansett som regel 

Anonymkode: 5d87d...81d

De fleste har fått med seg at det er en myte at antibiotika (de fleste typer) ikke går sammen med alkohol, så da risikerer man bare at folk vil påpeke dette. 

• Liker 3
Skrevet

Bare si du er gravid? 

Anonymkode: 2dd5e...eab

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si at du går på sterke tabletter og at alkohol i tillegg, vil ødelegge leveren. Syns det er en uting at det skal være så viktig å drikke. Jeg har slutta helt med alkohol i en alder av 22 og fatter ikke at folk langt oppi tjueårene drikker seg drita og fester. Si at du har slutta, da? De har da ikke noe med om du heller i deg gift eller ikke.

Skrevet
43 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du skal vel skjule at du IKKE drikker vel? Ble litt provosert av trådtittelen 😂

Har vært der selv, og har blitt avslørt hver gang. Og ja, en del folk er virkelig så frekke at de spør. Så hvis det er viktig for deg å holde det hemmelig så tror jeg at jeg ville blitt hjemme. 

Bare vær ærlig så slipper folk å være frekke å spørre. 

Anonymkode: a1cd9...a25

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vær ærlig så slipper folk å være frekke å spørre. 

Anonymkode: a1cd9...a25

Hæ? Man har da vel full rett til å holde slike private opplysninger hemmelig om man ønsker det. Og 'slipper å spørre'? Det er jo bare å la være. Man MÅ ikke si alt man tenker og det går an begrense seg og ikke sette folk i ubehagelige situasjoner.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

antibiotika kur er god nok grunn

Anonymkode: 87e64...bfa

• Liker 1
Skrevet

Fake en black out rett i forkant av turen (helgen før, evt noen kvelder før). Si du ble helt satt ut av hele situasjonen, og at du aldri skal drikke igjen. Hvis du orker løgn: si du ente på sykehus og måtte pumpes. Men du husker ikke noe av det. Orker ikke snakke om det. Vet ikke hva som skjedde. Du er flau og skamfull og ganske mørbanka. Du har lovd mannen din å holde deg langt unna alkohol en stund.. og det frister IKKE å bryte det løftet.

Venninna mi kjørte den. For å si det mildt så var det langt unna hennes livsstil og personlighet å drikke så mye, så vi ble ganske sjokka og respekterte at hun ikke ville snakke om det.

Og en mnd senere... tadaaa.. sorry about lyin’ – I’m preggers 👍🏻😂 Vi tok det pent, da!

Anonymkode: acf4e...709

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

antibiotika kur er god nok grunn

Anonymkode: 87e64...bfa

Nei, det er å si at man er gravid. Veldig få antibiotikakurer som krever avhold.

Anonymkode: f8ca2...d20

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...