Gå til innhold

Søskenforsøk, ICSI


sekundærinfertil

Anbefalte innlegg

Jente 30 år, gift med en mann på 30 år, og sammen har vi en gutt på 2,5år som kom naturlig. Vi ønsket oss to tette, og begynte derfor prøvingen ganske tidlig etter førstemann.. Men positiv test lot vente på seg.. Først i mai 2019 tok jeg kontakt med fastlegen for en utredning da vi hadde forsøkt i ett år på søsken. Og ble henvist til sykehuset. Før denne timen på sykehuset ble jeg gravid (uten hjelp), men mistet i en SA i uke 9.. 

Utredning på sykehuset i august, og henvist videre til IVF.. Oppstart av medisiner, Menopur og Fyremadel, og egguttak i november måned 2019. 
Kun 1 egg ut, ingen befruktning, forsøk avbrutt.. 

På an igjen..

Oppstart av medisiner, Menopur og Fyremadel, og egguttak onsdag 29.01.20. 7 egg ut! Ble ringt opp dagen etter, med informasjon om at to egg lot seg befrukte med ICSI, og at disse skulle dyrkes frem til mandag, og blastocyst om de klarte seg. Dersom vi ikke hørte noe mandagsmorgen skulle vi møte opp for avtalt tidspunkt for innsett, og hvis eggene falt fra og det ikke ble noe innsett skulle de ringe tidlig mandagsmorgen. Gjett om de dagene var lange... 🤯 I tillegg hadde jeg så mye mer smerter etter egguttaket denne gangen enn sist, og det tok meg nok litt på senga. Følte alt hele understellet mitt skulle ramle ut for hvert steg jeg tok, og det var vondt å vri på seg. 

Mandagen kom, og jeg stod opp kl.05(!) om det var tilfeldig at jeg ikke fikk sove mer eller om det var nerver vet jeg ikke.. Og jeg satt med telefonen i hånda fra jeg stod opp. Kikket på den igjen og igjen. Sjekket at lyden stod på fullt flere ganger. 
klokken ble 08. Klokken ble 08:30, fortsatt ikke hørt noe. Klokken ble 09. Jeg tenkte at hvis de ikke har ringt innen kl.09:30 så må jeg omstille hodet mitt og klargjøre med for kjøretur og innsett. Klokken ble 09:30 og FORTSATT INGEN TELEFON! 🙌🏼 så klokken 11 satt jeg meg i bilen og kjørte, og timen for innsett var kl.13:45.

vel fremme og på plass i stolen hos overlegen får jeg informasjon om at begge eggene klarte seg, delte seg fint, og begge ble blastocyster. Derfor ble det nå innsett av ett, og ett på frys. Jeg kunne nesten ikke tro det jeg hørte! BEGGE klarte seg!? Jeg hadde hååååpet på at det ene ville klare seg, men at vi i tillegg fikk ett på frys var jo magisk! 
så fikk jeg se egget på skjermen, og hele innsettingsprosedyren, og fikk med ultralydbilde av egget på plass i livmora ❤️ Egget som ble satt tilbake var faktisk begynt å klekke, som man kan se på bildet ☺️

Så begynner ventetiden... Igjen.. IVF verden er jo bare en eneste lang venteprosess.. Men nå er jeg offisielt en ruger, av en 5 dagers blasto 🥰 Og testdag er ikke før 15.februar. Altså en liten evighet til..

D8A1D6FB-24E2-4C10-B58D-FF8E91CB5042.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til å følge denne dagboken! Jeg så du hadde postet en positiv test også? Så må bare få gratulert deg nå som jeg er innom her ❤️

Utrolig leit å høre at dere har mistet og veien dere har måttet gå, håper det blir en spire som sitter slik at storebror kan få seg søsken 😍. Elsker bildet, det er virkelig noe magisk med naturen vår og hvordan bittesmå celler utvikler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Carjo4 skrev:

Gleder meg til å følge denne dagboken! Jeg så du hadde postet en positiv test også? Så må bare få gratulert deg nå som jeg er innom her ❤️

Utrolig leit å høre at dere har mistet og veien dere har måttet gå, håper det blir en spire som sitter slik at storebror kan få seg søsken 😍. Elsker bildet, det er virkelig noe magisk med naturen vår og hvordan bittesmå celler utvikler seg. 

Så hyggelig å høre 🥰 Ja, jeg klarte ikke å dy meg- følte jeg måtte svi av en test.. 😅 Og den ble svakt positiv- så har ikke helt turt å slippe jubelen løs enda- drøyer bittelitt før jeg tar en digital, og er kommet over ikm 🤞🏼 
 

ikke sant?? Også er det helt merkelig å tenke på at hvis dette går riktig vei- så har vi bilde av lillebror/søster allerede fra 5 dagers! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Så nå er det søndag. Og jeg er nå på rugedag 6, 11dpo. Dagene går så vanvittig sent! De snegler seg forbi.. Men det har nok også en del å gjøre med at jeg har influensa, og fortsatt føler meg dårlig. Og mannen har jobbehelg, så jeg har fullt opp med lillegutt som ikke forstår at jeg ikke orker å holde tempoet hans 😅 Så dagene blir litt lange og seige. 
 

I morgen kommer mannen hjem, og da skal vi poppe en digital test sammen🤞🏼 Så slipper vi å tolke streker/ikke streker/skyggestreker og whatnot. Det er jo fortsatt en uke til testdag som vi har fått fra sykehuset, men jeg tenker som så at er den testen positiv så er jeg jo uansett gravid per dags dato- og det skal både feires og nytes. Også får vi ta dag for dag etter det. Alt kan jo skje, men håpet må vi ha ☺️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre at du har blitt syk :( håper det blir litt bedre når mannen kommer og du får litt avlastning. Gleder meg til å høre om testen i morgen ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. 12 dpo. 
Mannen kom endelig hjem fra helgejobbing, og vi kunne ta en digital test sammen. Og jaggu stod det der i tydelige ord og bokstaver; «Gravid 1-2»!

Sjuukt! Men så deilig! Så per dags dato er jeg gravid, også får vi ta dag for dag ☺️

Jeg har følt meg litt småuggen i dag, men det er nok bare etterdønningene av influensaen, og lite søvn. Jeg hoster fælt, nesten så jeg føler jeg hoster på meg et ribbensbrudd avogtil 😑

Men denne uken er det full nattevaktsuke igjen, også må jeg vel snart ringe jordmor og få en time der. Når jeg mistet i fjor sommer så ringte jeg for å få en time etter sommeren, sånn at jeg skulle være rundt 10-11 uker på vei, men da ville hun ha meg inn allerede neste dag 😅 De tar visst inn gravide mye tidligere nå, for en samtale og kartlegging av livsstil osv. Og det er jo litt fint tenker jeg da, for ellers er det jo ikke noe svangerskapsrelatert som skjer før rundt uke 12 egentlig. Og de ukene går jo som oftest veldig tregt ☺️ Sist jeg gikk gravid, så gikk jeg ikke til jordmor i det hele tatt, kun fastlegen min. Men denne gangen, siden det blir siste gang, så vil jeg gå til jordmor også. 

F5350DE0-AA8C-4866-A1F3-2906DD1ACFE0.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er den offisielle testdatoen som vi fikk fra sykehuset. Så derfor tok jeg en digitaltest i dag, for å sende bildet til sykehuset ☺️ Så i dag har jeg allerede fått time til tidlig ultralyd, og dato for første time hos jordmor. Så det blir spennende tider fremover ☺️ Jeg har kun vært hos jordmor en gang før, og det var samme dagen som jeg mistet i spontanabort i fjor sommer. Og forrige svangerskapet gikk jeg kun til fastlegen. Så jeg gleder meg faktisk til å kunne gå til jordmor denne gangen ☺️ 
 

90B0A0D5-DFF7-445D-826D-C02DA294EAD8.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, blomst12 skrev:

Gratulerer så masse!! For et herlig bilde 🤩

Tusen takk ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...