Gå til innhold

14. september-bruder!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå er det ikke lenge igjen... Begynner å bli litt nervøs, lurer på om jeg har glemt noe. Det blir endel siste forberedelser, og jeg forsøker å få skrevet en tale... Men jeg håper vi er i rute.

Hvordan er det med der andre? Har dere mye igjen, og hvordan står det til med nervene?

Nasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå, endelig en 14.september-brud!! Jeg er hypernervøs, hyperstressa, og føler at alt går galt for tiden. Har ikke noe tro på at jeg skal bli ferdig med alt til lørdagen.

Ikke finner jeg undertøy som passer under kjolen, Kjolen er litt for trang akkurat nå....

Dattra vår som skal være brudepike (7 år) farget håret sitt GRØNT i går, og det går ikke ut.......

Har kranglet med min kommende mann om musikken.....

Skal lage 12 karamellpuddinger på torsdag, og handle masse greier som brus, øl, kaffe, +++ alt mulig som man må ha.

+ Hente leide glass og duker, samt hente mat, renske potet og gulerot,

ordne og pynte lokalet, hente kaseroller og forskjellig fra et annet sted, ta imot masse gjester ++++++

JEG BLIR GAAAAAAAL :-?

Tror ikke jeg blir gift jeg nei :cry: I dag er det iallefall BLÅMANDAG!

Håper det går bedre med dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Sannasol!

Oj, jeg skulle kanskje ikke ha spurt.... Men jeg kjenner følelsen av panikk jeg også!

Men jeg skal love deg en ting: Gift blir du!!!

Her er hva jeg hadde gjort hvis jeg var deg:

Sett deg ned å pust dypt. Finn så frem penn og papir, og skriv ned alt som må gjøres, og fordel dette på dagene som er igjen. Finn så ut hva du kan delegere til noen andre. Handlingen for eksempel. Gi noen med stor bil en lang handleliste og penger! Du kan ikke gjøre alt selv, og folk begynner å bli hjelpsomme mot slutten.

Undertøy må du nok pent kjøpe selv, men du kan kanskje få noen tips om butikker her? Bor du i Oslo?

Datter med grønt hår må kanskje til frisøren, spør noen andre om de kan ta henne med.

kanskje noen andre kan hente kaseroller og andre ting? Noen som kan hjelpe deg med å lage karamellpudding?

Jeg har selv ikke lett for å be om hjelp, vil liksom ikke plage andre med mine ting. Men nå har jeg måttet ha hjelp til noe, som kakebaking og oppakking av presanger, og alle har vært svært velvillige. Jeg ser faktisk på dette som en liten øvelse for meg selv, det er godt å kunne be om hjelp i blant.

Ellers går alt helt sikkert i orden, men jeg tror man har noe av panikken uansett hvor mye eller lite som skal ordnes.

Selv føler jeg at jeg har tusen tanker i hodet, og prøver å praktisere mine egne råd med å krysse av på lister. Jeg har papirer overalt!

Men gift, det blir vi begge to!

Lykke til!

Nasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle med-bruder! :D

Hvordan er nervene nå? Hadde en liten stressedag igår, og trodde at det meste skulle rakne fra hverandre. Men, det er utrolig hva man kan ordne på en dag! Har gudskjelov permisjon fra jobben så da blir det litt mer igjen av dagen, selv om det ikke akkurat er latmannsliv å passe en vilter åtte-måneder gammel baby heller! Har fortsatt igjen samtale med presten og tror jeg vil ringe idag og spørre om han har glemt oss... Fant igjen takk for maten sangen til slutt, den ble selvfølgelig borte. Dette har vi igjen:

-snakke med prest

-trykke opp å binde sammen sangene

-ta en siste sjekk på brudekjolen med tilbehør

-pynte to kaker

-frakte bort alt som skal være med til selskapslokalet (skal overnatte der --sammen med den lille, så det tengs noe utstyr...)

-ta litt skjønnhetspleie (egenpleie)+ litt solarium

-hente ringene

-kjøpe engangskamer

-kjøpe ekstra strømper (i tilfelle)

-hente bryllupskake og kransekake hos baker

Huff det ser så mye ut på papiret. Følte idag at det meste var gjort, men det jo så mye som må vente til siste dagen uansett, hvordan står det til med dere andre? Er alt klart?

Lykke til med forberedelser, husk å prøv å ta litt fri fredag kveld og slapp av...

Når på dagen er vielsen foresten? Og hvordan ser planen ut? Litt morsomt å høre hvordan andre skal feire dagen. :briller:

Klem fra Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Nå har tingenes tilstand roa seg bittelitt.

Kjolen passer endelig!! Har funnet undertøy som var perfekt.

Min lille datter har jeg vært hos frisøren med og avfarget, så nå er hun ikke grønnhåret lenger.

Skal ha fri torsdag og fredag fra jobben, til å gjøre ALT som står igjen.

Har vært hos frisøren på prøvetime. Hun måtte jo faktisk bruke 2 timer før jeg var fornøyd med oppsettet. De to første gangene såg jeg ut som ei overpynta 80-talls dukke. Tilslutt ble jeg fornøyd, og håper det blir super-bra på lørdag. :-?

MEN, det er mye småtteri som står igjen. Har faktisk ikke handlet kaffeservietter ennå engang. :ler:

Grunnen til at jeg er ganske rolig ennå, er vel at det faktisk ikke har gått opp for meg hvor nære det egentlig er. Kun 4 dager. HJELP!!! PANIKK!! :hoho:

Ja ja ja, vi blir vel gift vi også skal dere se. Det er tross alt såpass mange som har gjort det før oss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager igjen :o

Jeg roer meg ned med å tenke at det som ikke er stort sett er i orden nå, det blir det ikke noe av uansett - så da er det ingen grunn til å stresse med det heller :sjarmor:

Nei jenter, nå er det tid for å bare glede seg ! Kjenne på sommerfuglene i magen og bare glede oss alt vi kan. Små detaljer spiller ingen rolle. Så jeg har tenkt å bare nyte "dagene før dagen" - følelsen jeg har nå, i tre dager til ende.

LYKKE TIL !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har litt for mye igjen å gjøre til å bare slappe av de siste dagene. Er også en sånn type at jeg stresser meg fort opp. Så avslapping har jeg spart til siste dagen. Heldig du som kan gjøre det nå. Er du helt klar du da?

Var på prøvetime hos frisøren forrige fredag. Min faste frisør skulle på kurs denne helga så hun var borte. Akkurat da følte jeg det som en krise (dette er en stund siden), men fikk tak i en annen nokså fort. På prøvetimen ble jeg superfornøyd. Hun satte det bare opp sånn provisorisk, men vi tenker akkurat likt! Så jeg føler at dette blir flott. Har samme smak som henne, enkelt og ikke noe høyt, og ikke sånn "lagt" hår, hvis dere skjønner hva jeg mener. Hun syntes forresten at sløret mitt var det fineste hun hadde sett, så da ble jeg veldig glad :D Det er noe dyrere hos henne, men det er verdt det. Tror faktisk jeg blir mer fornøyd hos henne enn hun forrige...

Presten ringte idag, så vi skal ha prøvetime imorgen kveld, kjenner sommerfuglene krible nå ja...Ber til gud om at det flotte været holder seg.

Klem fra kriblevekt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle lykke til med den store dagen. Husk det er DERES dag, nyt den og ikke heng dere opp i små bagateller. Det kommer garantert til å bli en kjempe flott dag for dere alle.

Lykke hilsen fra nygift (snart vært gift i 3 mnd. no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vekt 74 ! Nei, selvfølgelig er jeg ikke helt klar :ler: Sitter og skriver ut bordkort, har ennå ikke hentet kjolen, og må kjøpe inn endel personlige effekter. Men jeg er flink til å si til meg selv at jeg har god tid til å pusle med disse småtingene uten å stresse meg opp. Det er et effektivt selvbedrag, det funker faktisk ! :wink:

Men selvfølgelig blir jeg nervøs når jeg tenker på at det bare er 2 dager igjen...det er så rart! Så lenge vi har ventet på dagen - så er den her snart. Det føles skummelt, men fint ! Så det er vel det jeg roer meg ned på; at jeg gleder meg mer enn noe annet - og da blir alle ting som eventuelt kanskje ikke er helt ferdig underordnet. Og husk: Alt ordner seg for snille jenter ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann!

Sitter nå her med vondt i hodet, men likevel med følelsen av at alt går rette veien. Har igjen å pynte to kaker imorgen, se over kjolen og kjøre alt til selskapslokalet. Har vært hos presten på øving ikveld og det var litt befriende det også. Gleder meg til imorgen kveld, når alt er klart. Skal ta meg en pils, fotbad, og agurkmaske og kose meg. Kanskje blir det tid til å øve på brudevalsen også. Har allerede øvd litt ikveld... Det går nok bra skal dere se. Det eneste jeg gruer litt for er hvordan datteren vår kommer til å få det den dagen. Har fått tak i to slektninger (unge jenter) som skal passe henne den dagen. Hun skal være med bare litt innimellom, så hun slipper det meste maset. Håper hun også får en god dag og får sove om natten på fremmed sted, (dog i samme soverom som besteforeldrene slik at vi får ha bryllupsnatten i fred... :oops: ). Men vi vil jo være der hele tiden. Er visst litt hønemor :D

Hvordan gjør dere det forresten med slepet på kjolen? Tenkte å sy i en knapp bak som hempa festes på senere på kvelden, slik at jeg slipper å holde på den hele kvelden. Noen tips?

Hilsen snart veldig lykkelig git Vekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

Det var meg som hadde Vektinnlegget (det var sikkert åpenlyst :oops: ) Glemmer til stadighet å logge meg på... :oops: :oops:

Hilsen Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør dere det forresten med slepet på kjolen? Tenkte å sy i en knapp bak som hempa festes på senere på kvelden, slik at jeg slipper å holde på den hele kvelden. Noen tips?

Det er faktisk ikke noe styr å holde kjole oppe ved selve hempen hele dagen altså. Jeg varierte litt med å bruke hempen og bære slepet over armen, og det var absolutt ikke så mye styr som jeg hadde trodd. Men et tips jeg vil komme med er å feste denne hempen skikkelig godt på forhånd. Min røyk nemlig halvveis på kvelden, slik at jeg måtte frem med nål og tråd og sy den skikkelig fast. Det er nok lurt å gjøre dette på forhånd, så man slipper å styre med dette utpå kvelden.

Vil ellers ønske alle lykke til og håper dere kommer med referat og bilder i ettertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei igjen!!

Nå har tingenes tilstand roa seg bittelitt.  

Kjolen passer endelig!!  Har funnet undertøy som var perfekt.  

Min lille datter har jeg vært hos frisøren med og avfarget, så nå er hun ikke grønnhåret lenger.

Skal ha fri torsdag og fredag fra jobben, til å gjøre ALT som står igjen.

Har vært hos frisøren på prøvetime. Hun måtte jo faktisk bruke 2 timer før jeg var fornøyd med oppsettet. De to første gangene såg jeg ut som ei overpynta 80-talls dukke. Tilslutt ble jeg fornøyd, og håper det blir super-bra på lørdag.  :-?  

MEN, det er mye småtteri som står igjen.  Har faktisk ikke handlet kaffeservietter ennå engang.  :ler:  

Grunnen til at jeg er ganske rolig ennå, er vel at det faktisk ikke har gått opp for meg hvor nære det egentlig er. Kun 4 dager. HJELP!!! PANIKK!!  :hoho:  

Ja ja ja, vi blir vel gift vi også skal dere se. Det er tross alt såpass mange som har gjort det før oss.....

Du skrev at du hadde funnet undertøy som passet perfekt! Jeg lurte på ossen undertøy det var, skal nemlig ha samme kjole som deg, og den sitter litt til i midjen.. Det hadde vært kjekt å funnet noe som passet, for den er jo ganske tynn i stoffet! Lykke til med bryllupet i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en helt fantastisk flott dag på lørdag :D (skal prøve å få lagt inn bilder senere...), og lengter nå bare tilbake til den dagen. Alt var så perfekt liksom. Både jeg og mannen min har litt av samme følelsen, det var så mye å gjøre i forkant av bryllupet, og plutselig blir alt helt stille. Vet ikke om det kanskje er noen andre som har den samme følelsen? Vi har vært sammen i så mange år at jeg kan ikke akkurat si at vi lever i en lykkerus, selv om vi har det flott sammen som alltid. Har ivertfall en liten bryllupsreise å se frem til :blunke: Føler meg litt bortskjemt som liksom aldri blir fornøyd, men det blir vel et sånt antiklimaks :roll: Likevel, jeg er jo lykkelig, hva er det med meg da? :roll:

Hvordan er det med dere andre?

Må bare si til kommende bruder; NYT DAGEN; DEN GÅR SÅ ALTFOR FORT! :cry:

Hilsen lengtende vekt :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi også hadde en heeelt faaaantastisk dag den 14. september.

Men, jeg også kunne gjerne tenkt meg å hatt dagen om igjen bare for å kunne kjenne mer på følelser, stemning og alt rundt.

Nesten så man går i en slags rus den ene dagen, og bare smiler og er på utstilling. Prinsesse for en dag!

Jeg var hos frisøren kl. 09:30. Der fikk jeg roa nervene litt med litt champis. Det gjorde godt. Jeg var så nervøs at jeg var helt kvalm.

Etter frisøren dro jeg hjem til min forlover og tok på kjole med tilbehør. Blomstene ble levert hos frisøren, og de var bare helt super-nydelige.

Vielsen var kl. 13:00 og jeg gikk oppover kirkegulvet sammen med min datter på 7 år som var brudepike. Det var mange som syntes det var veldig rørende at vi to kom hånd i hånd oppover gulvet.

Etterpå var det fotografering, middag, kaker, dans, nattmat og alt som hører med. Vi sneik oss fra festen ca. 01:30 og dro til suiten på hotellet. Det var kjempegodt. Vi var dødslitne. Rørte ikke champagnen heller, men bare tok litt frukt og stupte i seng. Champagnen drikker vi på førstkommende lørdag for å feire 1 ukes bryllupsdag!!

Ellers har vi sett på video og tørket tårer og undret oss over hvor vakkert det egentlig var. :wink:

Hvetebrødsdagene bli fort til hverdag, men vi håper å få til en super-romantisk bryllupsreise før året er omme.

VI ER SUPER-LYKKLIGE!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...