Gå til innhold

Intens stirring fra fremmede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten noen åpenbar grunn. Er det innafor å snakke til vedkommende?

Anonymkode: 81385...7ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor si noe? Bedre å ignorere.

Anonymkode: 1b0f0...31a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor si noe? Bedre å ignorere.

Anonymkode: 1b0f0...31a

Men hvorfor er det egentlig bedre? Bør ikke vedkommende få en tilbakemelding på at det oppfattes ugreit?

Skrevet

Min erfaring er at det alltid er de samme personene som føler at de blir stirret på, så generelt sett er problemet der, og ikke hos den som angivelig stirrer.

Unntaket er psykisk syke, og da hjelper det jo uansett ikke å si noe til dem, snarere tvert imot.

Anonymkode: 56646...53c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det alltid er de samme personene som føler at de blir stirret på, så generelt sett er problemet der, og ikke hos den som angivelig stirrer.

Unntaket er psykisk syke, og da hjelper det jo uansett ikke å si noe til dem, snarere tvert imot.

Her er det åpenbar stirring, det er virkelig ikke innbilt eller overdrevet.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det åpenbar stirring, det er virkelig ikke innbilt eller overdrevet.

Hvor ofte er du i nærheten av dette fremmede mennesket da, siden det er et problem?

Skrevet

Noen stirrer bare, jeg tar meg selv mye i å stirre på andre fordi jeg er så sykt redd for at det er noe galt med meg selv. Høres dumt ut, men jeg tror mange gjør nettopp dette.

Anonymkode: 9c718...6dd

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke på folk lenger

Om noen stirret på meg hadde jeg ikke turt å si ifra. Bare se vekk fort

Endret av LittleBabyNothing
Skrevet

Du forteller ikke noe om hvilken situasjon dette er , men de gangene jeg stirrer på folk, så er fordi jeg syns vedkommende er veldig pent , eller har nydelig hår , gøye sko, kul jakke .
Men jeg stirrer ikke fortsatt hvis de legger merke til meg, da bare smiler jeg litt og snur meg .
Jeg er kvinne.

Skrevet

Smil og si hei.

Anonymkode: e8882...a23

Skrevet

Snakker du om fremmende? Den samme fremmende? Familie? Kommer helt an på. Generelt er det ikke vits å si noe til fremmende, da sjansen er høy for at de har nevrologiske problemer, psykiske problemer eller har nedsatt intelligens. Noen stirrer når de er i dyp tanke uten å innse at de ser på noen også. Noen ganger kan blikket følge bevegelser uten at man er helt bevisst på det. 

Med mindre du er sikker på at vedkommende er bevisst fiendtlig, så ville jeg ikke gjort noe. Og selv da burde du velge dine kamper med omhu, du vil ikke ha en psycho som skriker til deg på gata fordi du prøvde si fra

Skrevet

Jeg opplever det iblandt. Noen ganger trekker de til seg blikket når jeg ser på dem mens noen fortsetter å stirre ofte for at de bare ikke ser, men tenker på noe helt annet, men noen har gjerne åpen munn når de stirrer. Jeg pleier da å spørre om de ser noe de liker. Får jo selvfølgelig ikke noe svar og de rusler videre. 

Barna mine kommenterer ofte at "pappa folk ser sånn på deg". Jeg svarer da, ja de synes sikkert jeg er fin da vet du. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Jeg kan holde blikkontakt et par strakser for lenge og det blir oppfattet som interesse/flørt. Men det er jeg ikke interessert i så blir en og annen klein situasjon. Har ikke lyst til at noen skal tro det foreligger en slik interesse når det ikke gjør det. 

Samme for deg kanskje. At en stirrer noen strakser forlenge av uvane eller treg vurdering av deg eller dine uttrykk. 

Kjente også en mann som var skråsikker på at alle stirret på ham fordi han var så stygg. Han så helt vanlig ut og jeg så ingen som stirret, men han kunne påpeke flere. Situasjonen var at han trodde de stirret og derfor måtte se etter. Andre følte blikket på seg og snudde seg for å se hva det var. Så ble profetien sann: Andre så på ham, og bidro nok en gang til troen om at alle stirret. 

Skrevet

Anonymkode: 235e3...9e1

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Barna mine kommenterer ofte at "pappa folk ser sånn på deg". Jeg svarer da, ja de synes sikkert jeg er fin da vet du. 

Samme her! Ikke bare ungene mine, men alle rundt meg sier at folk ser sånn på meg 🙂 hele tiden! Jeg er vel deilig da. 

Ironi. 

Anonymkode: 618f7...c95

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! Ikke bare ungene mine, men alle rundt meg sier at folk ser sånn på meg 🙂 hele tiden! Jeg er vel deilig da. 

Ironi. 

Anonymkode: 618f7...c95

Den berømte X-faktoren.  ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Intens stirring er et av symptomeme på de som har opplevd overgrep eller noe annet traumatisk. Aldri døm, for du vet ikke et menneske sin historie. 

Anonymkode: 7f8fc...634

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intens stirring er et av symptomeme på de som har opplevd overgrep eller noe annet traumatisk. Aldri døm, for du vet ikke et menneske sin historie. 

Anonymkode: 7f8fc...634

Tenker du da på at de kobler ut og dissosierer? Eller hva mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...