Gå til innhold

Barnevognmafiaen som invaderer kaffebarer og går tre i bredden på trange veier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere skaper unødig stress for oss som kjøper kaffe som takeaway. Vi må manøvrere oss gjennom labyrinten av barnevogner og kjenne nervene ettersom vi ikke ønsker å søle kaffe på barna. 

Anonymkode: 6fb5b...8cf

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De presset meg ut av gangveien så jeg måtte ned i grøfta en gang. 🤯

Anonymkode: 5fa17...cd9

• Liker 7
  • 2 uker senere...
Skrevet

Man kan velge å se slik på det. Eller så kan man tenke at det er «barnevognmafiaen» som holder slike kafeer gående, særlig på litt mindre steder. Jeg er glad for ALLE som bruker mine lokale kafeer, restauranter og butikker - selv om det betyr at jeg noen ganger må stå i kø eller manøvrere forbi noen barnevogner. 

Det er jo beleilig med en folketom kafé - helt til den er nedlagt. 

Anonymkode: 24957...1b4

• Liker 21
Gjest theTitanic
Skrevet

Så folk med barnevogn bør helst ikke kjenne andre med barnevogn for ellers så tar de så mye plass......? .....

Skrevet
2 minutter siden, theTitanic skrev:

Så folk med barnevogn bør helst ikke kjenne andre med barnevogn for ellers så tar de så mye plass......? .....

Herregud det er lov og vise hensyn man trenger vel ikke blokkere helt? Hvis alle tar litt hensyn går ting så mye bedre.

Hvordan er det med nødutganger, blokkeres de også uten tanke på andre enn seg selv?

Anonymkode: f5718...553

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, theTitanic skrev:

nei, folk med banevogn burde prøve å oppføre seg litt mer som de kanskje gjorde før de fikk barnevogn. Altså å ta litt hensyn til at andre også bruker offentlige plasser.

Anonymkode: 6df97...26d

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan velge å se slik på det. Eller så kan man tenke at det er «barnevognmafiaen» som holder slike kafeer gående, særlig på litt mindre steder. Jeg er glad for ALLE som bruker mine lokale kafeer, restauranter og butikker - selv om det betyr at jeg noen ganger må stå i kø eller manøvrere forbi noen barnevogner. 

Det er jo beleilig med en folketom kafé - helt til den er nedlagt. 

Det stemmer ikke. De holder andre gjester unna i flere timer og gjør at vi tjener mindre enn vi ville gjort om det var vanlige gjester innom. 

Anonymkode: 9d702...95e

• Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. De holder andre gjester unna i flere timer og gjør at vi tjener mindre enn vi ville gjort om det var vanlige gjester innom. 

Holder andre gjester seg unna i timesvis fordi det kommer en gjeng med barnevogn dit? Høres spesielt ut... Så lenge de  oppfører seg som folk, så skremmer det vel ikke bort andre gjester...? Hos mine lokale kafeer er heldigvis alle velkomne. Klart at noen legger igjen mer penger enn andre, men at det er litt kø og litt trangt er i utgangspunktet et godt tegn. 

Man kan vel lage regel om at vognene må stå utenfor, hvis det er så trangt der. Mange kafeer har det sånn. 

• Liker 9
Skrevet
13 timer siden, theTitanic skrev:

Jeg er sikker på at personen som likte innlegget ditt er en av barnevognmafiaen. Makan til hensynsløse folk, har vært borti i dem flere ganger . Jeg kjørte mot en slik gjeng på sykkel og gangsti en gang for mange år siden. Disse nepene så meg godt over 1 minutt før jeg var ganske nærme dem, likevel sto de på sitt, nei de skulle gå ved siden av hverandre. Jeg  ble tvunget ut i grøfta, og jeg vurderte å kjøre etter og rundt dem, for så å stå der og nekte å flytte meg, at de skulle få oppleve hvordan det var å bli tvunget ut i grøfta. Det er som om det skjer noe oppi hodet med dem, jeg er ganske sikker på at enkelte av dem er samme typen som klager på samme oppførsel selv. Må jo være noe som klikker oppi hodet på dem med en gang de blir mamma selv og står der med barnevogna, ikke vet jeg . Jeg har uheldigvis ikke truffet på noen av de etter det, noe som er synd, for jeg vil virkelig stå på mitt og gi dem verbal juling hvis de prøver å si at jeg må flytte meg.

Anonymkode: 01714...a77

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei, folk med banevogn burde prøve å oppføre seg litt mer som de kanskje gjorde før de fikk barnevogn. Altså å ta litt hensyn til at andre også bruker offentlige plasser.

Anonymkode: 6df97...26d

Folk tar sjeldent hensyn, barnevogn eller ei. 

Anonymkode: debc5...eca

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ren og skjær bullshit 😂

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk tar sjeldent hensyn, barnevogn eller ei. 

Det stemmer ikke, jeg merker ofte at det er de som er verst.

• Liker 1
Skrevet
On 2/6/2020 at 11:30 AM, AnonymBruker said:

Dere skaper unødig stress for oss som kjøper kaffe som takeaway. Vi må manøvrere oss gjennom labyrinten av barnevogner og kjenne nervene ettersom vi ikke ønsker å søle kaffe på barna. 

Anonymkode: 6fb5b...8cf

Det endrer seg nok når en kløne får et uhell og kaffe havner i en vogn. 

Anonymkode: b85f6...733

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke, jeg merker ofte at det er de som er verst.

Hva du merker er bare anekdoter. 

Folk tar ikke hensyn, barnevogn eller ei.. 

Sekk på setet i bussen, folk tar heis i stede for trapp slik at de som faktisk er avhengig av heis ikke rekker tog o.l. 

Folk setter handlevognen midt i veien i butikken. Folk presser seg frem på veien i trafikken. Folk sniker i kø. Skviser seg inn når det egentlig ikke er mer plass på bussen. Reiser seg ikke for de som trenger det. Opptar flere enn ett sete. 

Lista er lang. Nei, folk med barnevogn er ikke verst. 

• Liker 9
Gjest theTitanic
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker på at personen som likte innlegget ditt er en av barnevognmafiaen. Makan til hensynsløse folk, har vært borti i dem flere ganger . Jeg kjørte mot en slik gjeng på sykkel og gangsti en gang for mange år siden. Disse nepene så meg godt over 1 minutt før jeg var ganske nærme dem, likevel sto de på sitt, nei de skulle gå ved siden av hverandre. Jeg  ble tvunget ut i grøfta, og jeg vurderte å kjøre etter og rundt dem, for så å stå der og nekte å flytte meg, at de skulle få oppleve hvordan det var å bli tvunget ut i grøfta. Det er som om det skjer noe oppi hodet med dem, jeg er ganske sikker på at enkelte av dem er samme typen som klager på samme oppførsel selv. Må jo være noe som klikker oppi hodet på dem med en gang de blir mamma selv og står der med barnevogna, ikke vet jeg . Jeg har uheldigvis ikke truffet på noen av de etter det, noe som er synd, for jeg vil virkelig stå på mitt og gi dem verbal juling hvis de prøver å si at jeg må flytte meg.

Er det ikke bare å la være å flytte seg med en gang da, så må de gå rundt? Betviler sterkt at denne mafiaen meier deg ned så du får varige skader. Eller...    Om de så mister hodet fullstendig, og hensynsløst meier deg ned, så kommer angeren, for dette er jo opprinnelig snille folk som bare mister hodet straks de går over dørterskelen med barnevogna,- og deretter kanskje de tar stelleveska og måker til deg på et strategisk sted midt på issen for at du ikke skal kunne fortelle denne historien videre...    Det er nok store mørketall om barnevognmafiaens ofre. Dette er en alvorlig sak som burde kartlegges og belyses. Kanskje er noen av de mest traumatiserte pasientene i psykiatrien egentlig barnevognmafiaens ofre som har mistet evnen til å uttrykke hva de har opplevd? Kanskje var moren til ABB en del av en slik mafia, mens dette lille barnet våknet av alt oppstyret og fikk med seg de mest groteske hendelser gang på gang. ABB er traumatisert og skadet fordi han hadde problemer med søvnen.. . Nå faller bitene på plass her..   

Skrevet

Gamle folk er værst synes jeg. Gamle menn som okkuperer kaféer daglig, kjøper en kaffe og så sitter de der i timesvis. Det er tap for kaféen. 

Anonymkode: 84aae...3be

• Liker 2
Skrevet

Det er jo litt vanskelig å plassere vogna på andre siden av cafeen da, når man endelig kommer seg ut av huset med baby på 4-5 uker feks. 

Ja, de med barnevogn vises best, men det betyr ikke at de alltid er i veien osv 

Anonymkode: eabf6...f93

• Liker 3
Skrevet

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet gå ut i veien fordi hele fortausbredden er okkupert av barnevogner! Slutter man å ha øyne når man får barn? Slutter man å tenke trafikksikkerhet for andre enn seg selv? Hele samfunnet er lagt opp til å legge flest mulig puter under armene på småbarnsforeldre, og dette er det de gir tilbake! 😡

Anonymkode: 71d9a...dd8

• Liker 6
Skrevet

Det verste jeg vet er de som går 3 i bredden, så noen ganger må man gå ut i trafikkert vei, da de nekter å flytte seg. Verste jeg har vært borti var da jeg gikk på fortauet med 4 åringen min, var trafikkert vei ved siden av, og da kom det 3 damer i bredden med barnevogn. Jeg stelte meg helt på kanten med sønnen min, fikk da beskjed av den ene damen om å flytte meg, sier at jeg kan jo ikke gå ut i den trafikkerte veien med sønnen min, så sier hun at det kan i hvert fall ikke hun med baby, så sier jeg at nei, men du kan jo gå bak de andre. Hun gjør det da, men er tydelig sur.

Anonymkode: ba8db...ec0

• Liker 6
Gjest Inverto
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan velge å se slik på det. Eller så kan man tenke at det er «barnevognmafiaen» som holder slike kafeer gående

Det er den sukkersøte politisk-korrekte måten å se det på ja. Halen mellom beina, nekte å nevne negative ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...