Ugler_i_mosen Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Er det noen «reiseeksperter» på dette forumet som vet om noen gjemte perler i den sydligere delen av Europa, der de har klart å unngå masseturisme?
gard Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Jeg tror det beste tipset er å prøve å unngå de mest kjente stedene. Jeg har vært en del ganger i Italia f.eks. og i Firenze er det utrolig med turister. Det er ikke mange milene til Bologna og der er det langt færre turister. Ja, det er en del ting i Firenze som de selvfølgelig ikke har i Bologna. Men dersom en er på jakt etter noe mer autentisk så bør en kanskje unngå å besøke de mest kjente plassene og heller utforske byer som vanligvis ikke får så mye oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Albania er ikke ødelagt av turisme enda. Piran i Slovenia er også utrolig flott. Anonymkode: 1ecf4...b62
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Hva er du ute etter? Og hvilket land? En liten landsby? En badeby ved sjøen? En by med shopping? Min erfaring er: jo færre turister, jo lavere standard på hotellene. Mine tips:,Finn først ut hvor du vil fly til. Åpne Google maps, zoom inn og studer de små plassene som ligger 2+timers rekkevidde fra. Hvis de har hoteller på kartet, som ikke har avtale med booking.com/hotell.com så er turistmassen ikke så stor. (Noen av hotellene må du sende Mail til for å booke). Plasser med mange 2/3-stjerners-hotell er ikke typiske turistplasser. Anonymkode: a17fd...814
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 Korsika är fantastiskt fint men lite dyrare än en vanlig sydentur. Hyrbil är ett måste om du vill se dig om på ön:) Och ta god tid på dig att köra, 10 mil kan fort ta 3 timmar. Anbefaler verkligen en tur upp i bergen ved Asco. Bada i bäcken från "pool till pool" som rinner ner mellan bergen, och sola på stenarna. Anonymkode: f41ec...292
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå