AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Hei jeg vil så gjerne ha kjæreste men er flau fordi jeg har ingen venner. Min eneste bestevenninne har flyttet langt unna så vi ses bare en gang i året. Jeg har noen aktiviteter jeg gjør iblandt men det er alene som trening handlesenter og jeg liker å lese bok og skrive hjemme for meg selv jeg... Det er oki for meg å ikke være så sosial men jeg vil så gjerne ha kjæreste og jeg oppfattes som en vanlig jente på 24, men da er det så flaut etter noen nettdater at daten foreslår at jeg kommer med venninnene mine å møter vennene hans, eller sier at vi kan ha vennekveld en stund ut i datingen, vors eller sånt og at jeg bare kan ta med venner men ikke har noen å ta med. Jeg er redd for å date fordi jeg syns det er så flaut når man kommer til det punktet! Hva syns egentlig dere? Jeg kommer ikke til å være klengekjæreste som skal være med en kjæreste hele tiden bare fordi jeg ikke har venner altså, men føler det går på status og (u)attraktivitet Jeg får høre jeg er veldig pen og søt ellers. Er det at jeg ikke har venner noe jeg burde si og forklare eller skal jeg bare late som ingenting når jeg alltid kommer alene og aldri kan fortelle om noen venner? Er det turnoff? Anonymkode: 1134b...483
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Det går fint det. Da kan jeg ha deg bare for megselv ,tenker jeg. Du kan bare fortelle at dine nærmeste venninner flytta langt unna ... Anonymkode: d4ae4...062 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Sosial status er noe først og fremst jenter bryr seg om. Betyr lite for de fleste gutter. Det som betyr noe er om vi funker bra sammen. Anonymkode: 1f1db...6db 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Som personen over sier, sosial status betyr mye for kvinner men minimalt for menn. Du trenger ikke bekymre deg. Anonymkode: 0c7fc...f5b 4
OnFire Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Spiller i utgangspunktet ingen rolle. Vi menn er ikke som dere damer. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som personen over sier, sosial status betyr mye for kvinner men minimalt for menn. Du trenger ikke bekymre deg. Anonymkode: 0c7fc...f5b Jeg tror det er bare noe man tror? Når jeg gikk på vgs og hadde mange venner så betydde ikke om gutten hadde venner noe. Jeg likte de stille jeg som alltid satt med en eller to andre i kantina og ikke de som alle visste hvem var eller som var festens midtpunkt. Mens de jentene som var mest populære hos guttene var jo de jentene med mange venninner.. Så det er vel der jeg har det fra at jenter må være populære og omringet av venninner, vise at vi er godt likt og wanted for å være "it" og spennende for guttene. Er det ikke sånn da? Anonymkode: 1134b...483 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 Jeg hadde synes det var litt rart. Men ikke avgjørende. Økonomien din og den du er teller mer. Er du nydelig og greier deg selv økonomisk. Slik at jeg slipper å være sosialkontoret ditt. Så er det viktigst. Anonymkode: 52696...8b3
Bamseklemmer Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Nei det er ikke turn-off å si at en ikke har venner, jeg synes det er mannens plikt at du får nye venner i hans omgangskrets. Alle trenger venner som blir godtatt av andre. Noen venner utnytter oss desverre, de utnytter snillismen vår. Noen venner er mere verdt enn familiemedlemmer i noen tilfeller. Og husk at en også må være en god venn, slik du vil andre skal være for deg😉 3
334 Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 Det er vanligere enn du tror å ha få/ingen venner. da spesielt "nære venner" som du snakker med daglig. sosiale mediaer gjør oss mindre sosiale i praksis 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg vil så gjerne ha kjæreste men er flau fordi jeg har ingen venner. Min eneste bestevenninne har flyttet langt unna så vi ses bare en gang i året. Jeg har noen aktiviteter jeg gjør iblandt men det er alene som trening handlesenter og jeg liker å lese bok og skrive hjemme for meg selv jeg... Det er oki for meg å ikke være så sosial men jeg vil så gjerne ha kjæreste og jeg oppfattes som en vanlig jente på 24, men da er det så flaut etter noen nettdater at daten foreslår at jeg kommer med venninnene mine å møter vennene hans, eller sier at vi kan ha vennekveld en stund ut i datingen, vors eller sånt og at jeg bare kan ta med venner men ikke har noen å ta med. Jeg er redd for å date fordi jeg syns det er så flaut når man kommer til det punktet! Hva syns egentlig dere? Jeg kommer ikke til å være klengekjæreste som skal være med en kjæreste hele tiden bare fordi jeg ikke har venner altså, men føler det går på status og (u)attraktivitet Jeg får høre jeg er veldig pen og søt ellers. Er det at jeg ikke har venner noe jeg burde si og forklare eller skal jeg bare late som ingenting når jeg alltid kommer alene og aldri kan fortelle om noen venner? Er det turnoff? Anonymkode: 1134b...483 Du har jo venner, du har jo feks din bestevenninne som har flyttet. Dere er jo venner likevel. Jeg har en bestevenninne som bor langt borte, også har jeg noen jeg beskriver som venner her jeg bor - men det er ikke sånn at vi møtes hele tiden og har venninnekvelder eller fester sammen. De fleste vennene kjenner ikke hverandre engang. Jeg tror ikke det er uvanlig å ikke ha en «gjeng», og jeg ville ikke vært flau over det. Hvis du er ensom og ønsker deg flere venner, så bør du jo prøve å møte flere folk. Men hvis du egentlig er fornøyd med situasjonen er det da ingen ting å stresse med. Hvis en fyr ikke liker deg fordi du ikke har en vennegjeng, så er han ikke mye å samle på. Men det kan jo være greit å presisere hvis temaet kommer opp - at du er fornøyd med de vennene du har, og at du har behov for mye alenetid (eller noe sånt). Da slipper du at mannen tenker på om du kommer til å bli ekstremt klengete og/eller ulykkelig. Anonymkode: d7adf...46b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 Jeg har valgt å rett og slett slutte å bry meg om hva andre synest. Ha selvtillitt for den du er og at det er bra nok, det er tiltrekkende det. Anonymkode: a6bde...738 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 Nei. En jente som er Viggo venneløs? Noe må være galt. De fleste jenter er veldig sosiale og har mange venner. Anonymkode: ec833...7f8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #13 Skrevet 6. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. En jente som er Viggo venneløs? Noe må være galt. De fleste jenter er veldig sosiale og har mange venner. Anonymkode: ec833...7f8 Det er ikke min erfaring. De fleste kvinner jeg kjenner (jeg er 30), har noen venner - men de er som regel opptatt med jobb, familie og hobbyer. Det er lite tid til å «henge med gjengen». Ikke alle har noen gjeng engang. Jeg føler de tingene der var mer viktig tidlig i 20-åra. Det er selvsagt viktig for mange å ha venner fortsatt, men det er ikke slik at man møtes for jentekveld hver uke liksom, går på fester og reiser på jenteturer... Det er for de fleste ganske sjelden kost, i min omgangskrets. Anonymkode: d7adf...46b 1
Embla82 Skrevet 6. februar 2020 #14 Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. En jente som er Viggo venneløs? Noe må være galt. De fleste jenter er veldig sosiale og har mange venner. Anonymkode: ec833...7f8 Hva slags svar er dette? Jeg er selv ekstrovert og utadvendt, så jeg passer nok best med partnere som haller samme vei. Men det er da ingenting galt med folk som er motsatt. Å være inadvendt og introvert er bare en personlighetstype. Å trives med å lese bøker og skrive er fine egenskaper som gjør TS til en interessant person for mange. Det er mye bedre hobbyer enn å sitte på nett og rakke ned selvtilliten til fremmede fordi de ikke passer inn i din definisjon av "folk flest". TS: Husk at målet med dating er å finne noen du passer godt sammen med og trives med i lengden, og motsatt. Du skal ikke matche flest mulig. Jeg ville vært åpen i profilen eller tidlig i chat om at du er en introvert som trives i eget selskap, og så nevne at du er interessert i litteratur. Kanskje du finner noen med lignende interesser. En som også er introvert, i større eller mindre grad. Det kan tenkes at en som er litt mindre introvert kan være fint slik at der er en i forholdet som drar dere ut av døra litt, det vet du best selv om er noe som passer for deg. Men skal du gidde å være i et forhold så må det være med noen som setter pris på deg for den du er, ikke noen du må fake "normal" for. Normal finnes ikke, vi er alle ulike. Og det gjør verden mer interessant. Lykke til med datingen 5
Teethgrinding Skrevet 6. februar 2020 #15 Skrevet 6. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er bare noe man tror? Når jeg gikk på vgs og hadde mange venner så betydde ikke om gutten hadde venner noe. Jeg likte de stille jeg som alltid satt med en eller to andre i kantina og ikke de som alle visste hvem var eller som var festens midtpunkt. Mens de jentene som var mest populære hos guttene var jo de jentene med mange venninner.. Så det er vel der jeg har det fra at jenter må være populære og omringet av venninner, vise at vi er godt likt og wanted for å være "it" og spennende for guttene. Er det ikke sånn da? Anonymkode: 1134b...483 Det er bare en historie the cool crowd forteller hverandre når man er halvveis barn, halvveis voksen. I den virkelige verden har kulhet ingenting å si. Det er også uavhengig av hvem man har rundt seg. Å være kul er å være en taper i livet, rett og slett fordi man går glipp av de tingene som faktisk betyr noe. Ekte vennskap, uten betingelser. Ekte kjærlighet, uten at det er begrenset av din status i vennegjengen. Livet er nerdenes hevn. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #16 Skrevet 6. februar 2020 Har samme problem. Har ingen venninner, har bare en haug med gutter som er interessert i meg. Dette kommer til å bli et problem den dagen jeg får type! 🙊 Jeg er litt sånn at jeg fokuserer alt på kjæresten min om jeg har en. Bryr meg ikke om venner og slikt. Syns ikke jentekvelder er morsomt. Anonymkode: 6e5d0...e02 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå