Gå til innhold

Grunner til å ikke få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23 år og har litt lyst på barn. Har tenkt på det lenge. Men babyen vokser jo til og man må tidlig opp om morgenen for å se på Disney Chanel, delta i barnehagemøter, hjelpe med lekser... kanskje barnet til og med har en medfødt sykdom.

Noen her som har barn som kan gi meg grunner til å ikke tenke på å få barn? Blir så sliten av å gå rundt å vurdere det hele tiden, og redd for å velge feil.

Vet at jeg er ung og ikke trenger å ta stilling til det nå, men det er altså nå jeg tenker på det og kan utsette meg for graviditet.

Anonymkode: 75083...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Ikke overbefolke jorden enda mer

2. Tenk på hvor dyster barnets fremtid vil bli, som får ansvaret og byrden av å prøve å redde denne ødelagte planeten

3. Barn er som regel en plage for alle andre enn foreldrene og nærmeste familie

4. Du ødelegger kroppen din totalt, både mentalt og fysisk

5. Du blir den personen du lovet deg selv å aldri bli, ikke la fasaden til utslitte småbarnsforeldre lure deg 

6. Etter flere år med å ofre alt du har og er, søvnmangel, dårlig økonomi, utmattelse, å se ut som en dass uten overskudd eller tid til å ta vare på deg selv, kan barnet likevel vokse opp til å bli et rasshøl som ikke vil ha noe med deg å gjøre 

Anonymkode: 9fc00...a81

• Liker 17
Skrevet

liker du skriking? få barn........misliker du skriking og mas hele døgnet? ikke få barn!

Anonymkode: 5ac54...a68

• Liker 5
Skrevet

Hvis du setter pris på frihet og egentid, bør du revurdere. Helger og ferier slutter å eksistere når man har små barn. 😜

Anonymkode: 14c28...dbb

• Liker 14
Skrevet

Altfor mye jobb og forpliktelser.  Aldri ro, hvile eller egentid. Dyrt, kjedelig,  mister venner,  kan aldri bare gå ut, reise på ferie eller engang dusje som du vil alene. 

Anonymkode: edc6e...058

• Liker 11
Skrevet

Mange grunner til å ikke få barn...

Det koster masse penger.

Sykdommer. Spesielt ekkelt med lus og småmark.

Snørr, gulp, bæsj, tiss.

Slutt på det å være spontan. Alt må planlegges. 

Lite alenetid. Ikke alltid enkelt å skaffe barnevakt.

Mindre søvn. 

Rot og gris.

Bråk og skriking.

o.s.v...

Jeg har et barn selv, og prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke skal få flere. 😂🙈

Anonymkode: f7248...75e

• Liker 8
Skrevet

De koster en formue! Om du tror de er dyre i drift før du får barn, så er det ingenting mot hva de faktisk koster. 

tidlige morgener sier du? Ikke Glenn våkenetter og minimalt med søvn fra dag 1! 3,5 år siden sist jeg sov ei hel natt uten noen som krevde noe av meg. 

ro og fred er bare å glemme. Det mases, skrikes, klages og krangles konstant! Og når trassalderen slår til så starter virkelig moroa. Når klesskift tar en halvtime med skriking og ymse velplasserte slag og spark på deg underveis  

alenetid, fritidsaktiviteter, jenteturer osv er det bare å glemme de neste ti årene. 

Anonymkode: 89f24...cd0

• Liker 7
Skrevet

De koster en formue! Om du tror de er dyre i drift før du får barn, så er det ingenting mot hva de faktisk koster. 

tidlige morgener sier du? Ikke Glenn våkenetter og minimalt med søvn fra dag 1! 3,5 år siden sist jeg sov ei hel natt uten noen som krevde noe av meg. 

ro og fred er bare å glemme. Det mases, skrikes, klages og krangles konstant! Og når trassalderen slår til så starter virkelig moroa. Når klesskift tar en halvtime med skriking og ymse velplasserte slag og spark på deg underveis  

alenetid, fritidsaktiviteter, jenteturer osv er det bare å glemme de neste ti årene. 

Og sykdommer... vær forberedt på å være syk mer eller mindre konstant de neste 5-10 årene. 6-7 forkjølelser i året, et par tre omgangsyker på toppen der. Også får ungen gjerne enda mer enn deg og. Inkludert noen barnesykdommer. 

• Liker 3
Skrevet

Ungen min var en baby som sov ekstremt lite de første TO ÅRENE av sitt liv. Han våknet som regel en gang hver time, totalt 7-8 ganger pr natt, og skreik. Du kan jo tenke deg hva slags zombie man blir når man aldri får sove en hel natt. Natt etter natt, i to år... Det var en FIN natt dersom han bare våknet 3-4 ganger en sjelden gang! Tenk det, å bare bli vekket tre-fire ganger? Luksus.

Han er enebarn.

Jeg vet man elsker sine barn over alt på jord, og det gjør jeg, men dette med sannsynligheten for manglende nattesøvn i årevis er noe man bør tenke over før man skaffer barn 😆

Anonymkode: 78a16...525

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og sykdommer... vær forberedt på å være syk mer eller mindre konstant de neste 5-10 årene. 6-7 forkjølelser i året, et par tre omgangsyker på toppen der. Også får ungen gjerne enda mer enn deg og. Inkludert noen barnesykdommer. 

😂😂

Det var da voldsomt til svartmaling 

Anonymkode: bda81...6f7

• Liker 8
Skrevet

Hold deg unna. Hvis du ser for deg og dra på turer, sove igjennom hele natten og trives med og ordne dwg selv om morgenen og ta deg "alenetid". For å ikke snakke om det økonomiske. Nei hold deg unba. Du er fortsatt så innmari ung. Du bør vente til du er passert 30 

Anonymkode: ec73d...c90

• Liker 1
Skrevet

Hvilken person du er og hva du setter høyest i livet er hva du burde tenke på. Du er så ung, så kan du ikke tenke at du skal «leve» litt, så kan du bestemme deg for å prøve å få barn i fremtiden. Ikke noe du må bestemme deg for nå. 

Du skriver at du har LITT lyst på barn. Da er du ikke klar enda. Vent til du har et trygt forhold, en kjæreste du vet blir en god mamma/pappa, til du vet du har økonomi så du ikke må snu på hver eneste krone. 

Jeg fikk min første da jeg var 25. Ikke planlagt, men veldig velkommen. Vi var studenter. Vennene vi hadde forsvant mer og mer, de reiste, gikk på byen, hadde felles sammenkomster, vi satt hjemme. En mnd med feks vinterdress og vintersko (ble fort over 1000kr) sprengte budsjettet vårt, og vi hadde lite penger resten av mnd. 

Anonymkode: 77548...f4f

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂

Det var da voldsomt til svartmaling 

Anonymkode: bda81...6f7

Jeg elsker ungene mine, og jeg ville ikke vært de foruten. Men jeg skulle ønske jeg hadde innsett hvor jævlig jeg skulle føle meg noen år inn. Etter årevis med lite søvn, mye sykdom og stadig mer utgifter. Jeg hadde nok aldri fått minstemann om jeg hadde visst det jeg vet i dag. 

• Liker 3
Skrevet

Lol, for en tråd. Nei TS, det er ikke på langt nær så ille som de barnløse i denne tråden skal ha det til. Hos meg er det i hvert fall verken dyrt eller jævlig eller altoppslukende å ha barn. Kroppen blir ikke ødelagt, herregud. Kroppen er laget for å få barn. Livet endrer seg, ja, men det er endring som uansett blir veldig naturlig ettersom de fleste rundt deg kommer i samme bobla. Det er klart, oppdrar man krapyl, er det sikkert ikke noe hyggelig, men de fleste klarer å unngå det og bruker resten av livet på å være stolte og takknemlige.

Og så er det nok ikke mange år til man ler når man leser dommedagsprofetiene fra de verste av dagens klimahysterikere som aller helst ville utrydde seg selv for å redde kloden.😅

Lykke til med valget!

Anonymkode: a9364...41a

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker du ikke skal se etter grunner til å ikke få barn. Det er ikke så jævlig som folk skal ha det til her.. Det kan være utfordrende til tider, og man blir virkelig kjent med sin egen tåleevne:) Barnet mitt har gitt meg følelser jeg ikke visste jeg hadde. 

Du kan utsette det å få barn noen år om du ikke er klar (selvom man aldri blir klar, men er det kun et eller to år til studiet er ferdig så kan det være greit å vente). Noen tider er mer fornuftige enn andre, og ikke drep lysten med å lese slike argumenter fra ukjente barnløse som kanskje ikke engang liker barn. 

Tilbring heller tid med andres barn om du føler det klirrer i eggstokkene :)

Anonymkode: c29da...ff9

Skrevet

Du kan da godt få barn, men det er sikkert mange gode grunner til å ikke få det ennå. Du er bare 23. Du har en hel masse selvutvikling og ting å gjøre før du behøver å lande et liv med klesvask og hverdagslogistikk. 
Jeg ville prioritert meg selv, og forholdet til den potensielle faren. Hvis dere skal bli de beste foreldre et barn kan ha, bør dere ha mange år på baken sammen, og være hundre prosent sikre på at det skal være dere to resten av livet. Også hvis dere aldri får barn, blir syke, får mange barn osv. Føler du deg veldig klar for mye ansvar og forpliktelser, hva med en hund? Jeg mener det seriøst. Ikke at dere bør skynde dere å skaffe dere en, lek med tanken. tenk nøye gjennom hvordan det vil bli, i situasjonen dere to er i nå. Har dere tid? Har dere råd? Kan dere prioritere det utover alt annet, ta permisjon fra jobb/studier, være hjemme, si nei til fri fritid, i hele hundens levetid? 
Å ha litt lyst på barn er ingen god grunn til å  få det nå. Å ikke ønske det 100% er en mer enn god grunn til p vente til du VET. 

Anonymkode: 2e029...bd6

Skrevet

I værstefall bli tatt fra barnet av bv og i en stat som gir blanke faan i menneskerettighetslover ser du det mest sannsynligvis aldri igjen. 2-4 samværene man får per år blir en psykisk påkjenning for både foreldre å barn som ikke skjønner hvorfor mamma og pappa må dra fra dem hver gang. Nå snakker jeg ikke i de tilfeller det er riktig at det er utøvd vold, misbruk og rus inn i bildet. Der gjør bv en korrekt avgjørelse men det er de mange andre som er tatt fra foreldre uten at noe av det overnevnte er tilfelle jeg snakker om.

Får du ett barn som blir skolens hakkekylling blir det tungt å være foreldre 

medfødte sykdommer

Dårlig økonomi - enormt til kjøpepress i klær når de vokser litt til

stort nok nettverk ellers vil man slite der og

Anonymkode: 3c594...ded

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sånn som deg 😂

Hadde litt lyst på barn, men samtidig så ville jeg leve MITT liv. 

Jeg ventet noen år, ble sammen med en skikkelig fyr, fikk stabil jobb etc. 

Lengsel etter barn ble etterhvert enorm!

Fikk ett barn og ja, det er blodtøft! Masse søvnløse netter, mye bekymringer og sykdom 😳 men fytti grisen så kos! Å ha en 2 åring som ser så voldsomt opp til deg. Forme en person så til de grader ❤ 

Folk sier "aldri mer aleinetid" - det er tull! Alenetid får jeg når jeg vil ved at far avlaster (også omvendt når far vil være aleine)

Selvsagt vil man ikke kunne leve slik man gjør når man er ensom, men livet mitt startet NÅR jeg fikk barn, ikke når jeg sov hele dagen i helgene og ute på byen om nettene 😅

Jeg velger å se det positive i alt ❤ 

Anonymkode: 5c963...241

• Liker 1
Skrevet

Den største grunnen til å ikke få barn er barn

Anonymkode: 3c966...a8f

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for hetsende innhold og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...