AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #1 Skrevet 5. februar 2020 Dere som har hund hvor mye penger brukere dere på den i måneden og hva bruker dere penger på ? Anonymkode: d8360...cef
frekvens Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 3-400kr i forsikring pluss en liten slump på mat. i løpet av et år har jeg i tillegg noen utgifter på utstyr som slites. En kondomdrakt varer kanskje et par vintre. Potesokker mistes jevnlig og koster 10 kr stykket. Blir fort en 50-lapp på et par dager jakt. veterinær har jeg ikke hatt bruk for med unntak av vaksiner og kontroll i valpetiden og HD-røntgen som unghund.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Ca 300 på forsikring, ca 200 på mat, godbiter og Bæsjeposer, 100 på medisiner, og 1500 på hundevakt siden han har seperasjonsangst og ikke kan være alene mere enn noen få timer. Anonymkode: 68c56...4e9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Det er lite vi handler og betaler månedlig for hunden, når jeg tenker meg om. Forsikring betaler vi på to avdrag i året, og mat kjøper vi i store sekker som varer et par-tre måneder, for eksempel. Utstyr kjøper vi når hun har vokst ut av sitt, hun rekker ikke å slite det ut. Hun er 8 måneder gammel og vokser i rykk og napp, så det har gått alt fra 0 til over 1000 kr bare på seler per måned den tiden vi har hatt henne. Anonymkode: 42935...7a6
Howl Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 1100 kr i forsikring, ca 800 kr i mnd på mat. Bortimot 150-200 kr på godbiter og bæsjeposer. Setter også av 300 kr i mnd på hundekonto i tilfelle sykdom, behov for nytt utstyr etc. 1
Dillan Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Her vil det jo være store forskjeller. Er det selskapshund eller brukshund? Stor eller liten? Har en medium jakthund, bruker kanskje i snitt 600kr mnd. Men mye avhenger jo av hva slags mat du gir, godbiter og medlemskap i klubber, utstilling, konkurranser osv. Og så kommer jo bur, seler, gps, seng osv i tillegg.
Hmmmmmm Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 12 minutter siden, Howl skrev: 1100 kr i forsikring, ca 800 kr i mnd på mat. Bortimot 150-200 kr på godbiter og bæsjeposer. Setter også av 300 kr i mnd på hundekonto i tilfelle sykdom, behov for nytt utstyr etc. Å herregud for en pris på forsikring. Jeg betaler 100 kr i forsikring. Pluss mat til liten hund, ca 100 kr mnd
Howl Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 2 timer siden, Hmmmmmm skrev: Å herregud for en pris på forsikring. Jeg betaler 100 kr i forsikring. Pluss mat til liten hund, ca 100 kr mnd Jeg har en gammel hund med kronisk nyresvikt, derav prisen, og en stor, ung hund som lett pådrar seg små sår og kutt pga sin fart og styrke, så til tross for at det er en genetisk frisk rase så har forsikringsselskapene høy forsikringssum på den grunnet statistikken. Jeg har hatt dyrlegeregninger på over 60 000 kr siste halvannet året, så jeg har virkelig spart penger til tross for så dyr forsikring. Ene hunden spiser over 1 kg mat om dagen i tillegg, så da blir det dyrt med mat haha. Tuller med at det blir chihuahua i mitt neste liv.
Julie Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 Jakthund 30 kg. Drøyt 200 kr/mnd i forsikring, ca 900-1000 kr i for og ev snacks/godbiter, årlig revaksinering utgjør 50 kr/mnd. Dette er rene «driftsutgifter» knyttet direkte til hundeholdet. I tillegg blir det bilkjøring hist og her i fbm trening. Økte utgifter ved evt dyrlegebesøk utover vaksinering (egenandel). Har masse utstyr også, noe slites og må byttes ut. Andre ting varer gjennom hundens levetid og er en engangskostnad.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #10 Skrevet 7. februar 2020 Her går det sinnsyke summer for godis for tida. 10mnd valp Anonymkode: 65fbf...d0f
Million Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 (endret) 400 kr ca i mnd i forsikring (betaler en gang hvert halvår) Mat vet jeg ikke, men tipper 100 kr (tørrfôr) + en og annen porsjon med våtfôr, kanskje 100 til pr mnd Medisin hunden må ta hver dag: 115 kr/mnd Hundeposer og en og annen godbit, kanskje 50 kr i mnd Totalt blir det ca 765 kr i mnd i løpende utgifter for å ha denne hunden. Jeg har faktisk aldri regnet det ut før nå. Det var egentlig litt mer enn jeg trodde. (alt av utstyr er da ikke medregnet. Det hender man må kjøpe noe nytt hvis noe blir ødelagt e.l. F.eks kjøpte jeg en ny hundeseng til hunden forrige mnd, det kom på 500 kr. Den gamle var så møkkete og sunket sammen, så den ble kastet. ) Endret 7. februar 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #12 Skrevet 7. februar 2020 Pr. i dag betaler jeg praktisk talt ingenting! Dumpster diver for mat til henne, finner masse godt kjøtt og fisk, frukt og grønnsaker. Går ikke til dyrlege med mindre hun er syk, noe hun aldri er. Det jeg sparer, legger jeg av til eventuelle problemer senere Anonymkode: 824ad...a78
Gjest EmKay Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 Snittkostnader for jakthund, ca 22kg: Mat: 500,- Veterinær: 500,- Forsikring: 350,- Tyggebein o.l: 200,- + kostnader som er mer sjelden, som større veterinærutgifter, nytt utstyr, osv. x2 da jeg har to hunder. Nå kjøper jeg relativt dyrt fôr, kan nok gjøres rimeligere. Jeg kjøper også f.eks. potesokker i store kvanta, da får man dem ned i 3kr sokken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå