Gå til innhold

Hva gjorde du hos nevropsykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er interessert i å høre hvilke opplevelser du har hatt hos nevropsykolog, hvordan en time foregår og hva de fant hos deg av sykdom/skade/funn. 

Skal til nevropsykolog og er spent, så vil vite alt. Hva kan de finne ut av og hva kan de ikke? Må man ha måleaparater på hodet? Ble du veldig trøtt etterpå? 

Anonymkode: 1be7a...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En nevropsykolog tar kognitive tester. 

Anonymkode: d7151...2bb

• Liker 1
Skrevet

på søvnsenter ved feks søvnregistrering?

Anonymkode: 5dbfe...fa1

Skrevet

Den mest omfattende utredning jeg har vært til hos nevrospykolog besto i en samtale på 3-4 timer, og en annen dag var det ulike tester som tilsammen varte rundt 2-3 timer. Det resulterte i en utførlig rapport som sammen med epikrise fra min nevrolog dannet grunnlaget for uføresøknad. 

Anonymkode: 82d26...627

• Liker 1
Skrevet

Tok en hel masse tester og fikk beskjed om at jeg ikke har asberger.

Anonymkode: 00413...13c

Skrevet

Tok mange ulike kognitive tester for å undersøke om jeg hadde kognitiv svikt som følge av en somatisk sykdom jeg har. 

Anonymkode: 01aaa...8e8

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den mest omfattende utredning jeg har vært til hos nevrospykolog besto i en samtale på 3-4 timer, og en annen dag var det ulike tester som tilsammen varte rundt 2-3 timer. Det resulterte i en utførlig rapport som sammen med epikrise fra min nevrolog dannet grunnlaget for uføresøknad. 

Anonymkode: 82d26...627

Kan jeg spørre hvilken sykdom du ble utredet for ? :) 

Anonymkode: 0de4c...9ff

Skrevet

Strukturert intervju 6 timer, masse masse spørsmål online og forskjellige tester via DAWBA (tror jeg det het), kanskje 1500, WAIS-IV IQ-test 2+2 timer, leverte meldingsbøker, karakterbøker og notater fra alle skoler jeg har gått på, ble spurt om jeg hadde filmopptak av meg som barn (hadde ikke), og en nær venn besvarte noen skjemaer (fordi noe av dette handlet om voksne som ikke så meg og var tilstede i barndommen eller nå).

Endte opp med adhd-diagnose og et skriv jeg kunne bruke i søknad til Mensa, samt tilbud om time til psykiater for å få foreskrevet medisiner.

Anonymkode: 5e48e...b8d

• Liker 1
Skrevet

Omfattende utredning for ADHD. Det var faktisk ganske mange timer, og ikke sånn slurv de gjør på DPS. 

Anonymkode: edd6d...0e8

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Omfattende utredning for ADHD. Det var faktisk ganske mange timer, og ikke sånn slurv de gjør på DPS. 

Den var generaliserende... 😕 Har du testet flere behandlere på ulike DPS du altså? Og vet hvordan en slik utredning pleier å gjøres? Det tviler jeg på. Men bra du følte du fikk en grundig utredning hos nevropsykolog, da.

Anonymkode: c958e...c60

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den var generaliserende... 😕 Har du testet flere behandlere på ulike DPS du altså? Og vet hvordan en slik utredning pleier å gjøres? Det tviler jeg på. Men bra du følte du fikk en grundig utredning hos nevropsykolog, da.

Anonymkode: c958e...c60

Har hatt barn som har tatt ADHD utredning på BUP og ja det var slurv og kjapt unna. Har ikke vært hos DPS for ADHD, men har fått flere andre diagnoser der. Fikk så mange i årenes løp at det ble spørsmål om hvilken som var rett. 

Skrevet

Var der en hel arbeidsdag, først snakket vi om hvordan livet har vært, deretter var det en del tester. Som å memorisere ord, som man skulle gjenta etter tidsintervall, altså... først med en gang... Deretter skifta han emne, gjorde noen fysiske tester som å peke på treklosser i forskjellige rekkefølger, så skulle jeg prøve å memorisere og gjøre det samme som han. Så skulle han se hvor mange av ordene jeg husket igjen, og sånn gikk det... Var vel også noe balanse og peke-greier, tror jeg... Om jeg kunne ta på nesa mi mens jeg sto på ett bein, eller så vekk etc.. 

Hos meg fant de ingenting galt, scoret i øvre sjikt på alle tester :) Var der som påkrevd utredning av NAV i forbindelse med uføresknad. 

Anonymkode: 57b75...58c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var der en hel arbeidsdag, først snakket vi om hvordan livet har vært, deretter var det en del tester. Som å memorisere ord, som man skulle gjenta etter tidsintervall, altså... først med en gang... Deretter skifta han emne, gjorde noen fysiske tester som å peke på treklosser i forskjellige rekkefølger, så skulle jeg prøve å memorisere og gjøre det samme som han. Så skulle han se hvor mange av ordene jeg husket igjen, og sånn gikk det... Var vel også noe balanse og peke-greier, tror jeg... Om jeg kunne ta på nesa mi mens jeg sto på ett bein, eller så vekk etc.. 

Hos meg fant de ingenting galt, scoret i øvre sjikt på alle tester :) Var der som påkrevd utredning av NAV i forbindelse med uføresknad. 

Anonymkode: 57b75...58c

Å siden du gjorde det så bra på disse testene så fikk du vel avslag på uføresøknaden din da eller?

Anonymkode: 94b4f...11f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å siden du gjorde det så bra på disse testene så fikk du vel avslag på uføresøknaden din da eller?

Anonymkode: 94b4f...11f

Kan være det ble gjort for å utelukke en sykdom/tilstand som kan gi lignende symptomer som gjør at man ikke kan jobbe hvor man faktisk kunne få noe behandling og øke personens inntektsevne.

Anonymkode: 8b89b...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...