Gjest Veldig fast bruker i.i. Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Samboeren min og jeg planlegger en tur til USA i september. Siden han tidligere er dømt for promillekjøring (Bot og ubetinget fengsel) må han søke visum på forhånd. I den forbindelse har jeg imidlertid noen spørsmål: Som vedlegg til visumsøknaden kreves det at man har en invitasjon fra den/de man planlegger å besøke. Hva hvis man bare skal på ferie og ikke planlegger å besøke noen? Det kreves også at man legger ved bekreftelse fra arbeidsgiver som bekrefter ansettelsesforholdet og varigheten av friperioden. Hva hvis man ikke er i arbeid? Håper noen av dere har erfaring med problemstillingen og kan svare meg. På forhånd takk! (Har også sendt en mail til ambassaden, så hvis jeg får svar derfra, skal jeg selvfølgelig legge det ut).
Gjest Veldig fast bruker i.i. Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Da har jeg delvis fått svar fra ambasaden og kan svare meg selv på det første spørsmålet; Nei, en enkelt promilledom er ikke noe problem i forhold til å få turistvisum til USA.
Gjest tiger'n Skrevet 9. juni 2005 #3 Skrevet 9. juni 2005 Du må ha en adresse du skal til første natten, f.eks et hotell. Er det ikke nye visum regler nå? At alle må ha visum? Nå må man møte opp på ambassaden for å få visum + bestille time tror jeg
søndagsengel? Skrevet 10. juni 2005 #4 Skrevet 10. juni 2005 Du må ha en adresse du skal til første natten' date=' f.eks et hotell. Er det ikke nye visum regler nå? At alle må ha visum? Nå må man møte opp på ambassaden for å få visum + bestille time tror jeg[/quote'] Alle må ikke ha visum. Bare de som ikke har elektronisk pass eller som er dømt for et eller annet.
Gjest nisse Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Jeg er også idømt en bot, men trengte ikke visum til USA likevel. Spør politiet om du trenger det ei.
Gjest Veldig fast bruker i.i. Skrevet 13. juni 2005 #6 Skrevet 13. juni 2005 Jeg har fått svar fra ambassaden og bøter er greit, men siden det i dette tilfellet er snakk om ubetinget fengsel MÅ han søke visum. Siden det er snakk om en vanlig promilledom vil det imidlertid ikke by på problemer å få dette. Ikke noe av de andre tingene er noe problem heller. Har man ikke så har man ikke var svaret...
Gjest usareiseren Skrevet 13. juni 2005 #7 Skrevet 13. juni 2005 Man trenger ikke søke noe som helst for å komme til usa. Jeg var der for en mnd siden , jeg har også en dom på 100dager ubetinget fengsel, bare hold kjeft og ikke kryss av på skjema du må fylle ut før du lander, så går det av seg selv, bare husk å få deg elektrionisk pass, så går det som smurt..... og ha en addresse til første overnatting klar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå