Champagnepiken Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Ja, det er det store spørsmålet for tida. Skal ha ferie i slutten av august og begynnelsen av september. Har for øyeblikket ikke noen å reise bort sammen med. Men har innmari lyst til å røre litt på meg + få litt sol på kroppen, og leker med tanken på å reise til Dubrovnik i Kroatia (særlig spennende siden jeg kan få ei uke der med fly og opphold for under 2500 kroner...) Men er jo litt skeptisk til å reise alene, selv om ikke Dubrovnik skal være noen utrygg by på noen måte. Tør jeg dette? Noen som har erfaringer? Kan legge til at jeg er 26 år og rimelig oppegående og flink til å ta vare på meg selv, snakker tre fremmedspråk og har reist mye før - men altså aldri alene! Og hvordan slår man ihjel tida hvis man reiser alene - for eksempel: hvordan føles det å spise alene på restaurant? Jeg er usikker... men utrolig fristet av den "bestill"-knappen på nettet...
Klips Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Tja, hva har du å tape annet enn en mulig mislykket ferie? Jeg reiste alene noen måneder i asia da jeg var yngre, og da var det i hvert fall lett å bli kjent med folk. Noen middager alene kan du jo risikere, ta med en bok eller avis eller noen postkort hvis du ikke føler deg tøff nok til å bare sitte og nyte livet.
Gjest reisesyk Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 Jeg har reist flere ganger til syden på 1 ukes turer alene til forskjellige steder. Målet mitt har vært sol og bad og hvis landet har spesielle turer via reiseselskap har jeg vært med på det. Så tenker jeg at hvis anledningen byr seg til kontakt med andre så er jeg åpen for det, hvis ikke skal jeg kose meg for det! det har egentlig bare vært egentlig 1-2 av turene det ble skikkelig "singel" tur. Har egentlig inntrykk av at når man "leter" etter selskap så ødelegges litt av turen, bedre å ta det som det kommer! Når det gjelder å spise middag så gjorde jeg det alltid i 5-6 tiden om ettermiddagen, da er de fleste "hjemme" på hotellet og slapper av før middag. å sitte å spise middag i 8-9 tiden når alle andre familier og gjenger er der, det er da man føler seg ensom på tur syns jeg da. Turene har alltid gått veldig greitt, er av den veldig selvstendige typen da, men unngår slike diskobesøk og henge i baren å bli full..Stedene er som regel små nok til at jenter som reiser alene fort blir stemplet etter oppførsel... Lykke til og god tur til deg hadde ikke stusset noe på å reise alene var jeg deg!
Champagnepiken Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2005 Høres veldig bra ut, dere. Regner med jeg tar sjansen - har forsikret meg om at foreldrene mine ikke vil bli overdrevent bekymret hvis jeg er borte på egenhånd. Så nå leter jeg etter hotell...
Champagnepiken Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2005 Det er avgjort, det blir aleneferie... Slo til og bestilte flybillett nå nettopp. Så nå MÅ jeg jo finne et sted å bo! Så altså: 4.-11. september er jeg i Dubrovnik!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå