Gå til innhold

Rhodos - Er det noe man ikke bør spise eller drikke?

Milla18

Anbefalte innlegg

Har hørt at man skal kjøpe vann på flakser når man er i Rhodos men sånn er det jo nesten uasett hvor man reiser i verden, er det annet man skal holde seg unna?

Har hørt at man ikke skal spise salat i Hellas det ville jo vært skikkelig nedtur om man ikke skulle fått smakt en salat slik den skal være. :cry:

Hva med is da? isbiter i bruksen?

Kylling?

Håper på svar! :):heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser hva som helst når jeg er i Hellas. Ser mer på stedet jeg spiser på (om det er rimelig rent osv) enn på maten. Har aldri blitt syk, og har satt til livs både salater, fisk og gyros. Men ta med noe i tillfelle (selv sverger jeg til en knert J.meister hver morgen :ler: ).

Mange steder går det greit å drikke vannet også, men det smaker ofte ikke godt. I Athen smaker vannet klor. Helt :kvalm: . Andre steder kalk. Derfor er det bra at flaskevann er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, dermed er det ikke sagt at det er det som er anbefalt!!

-Jeg kjøper vann på flasker, uansett hvor jeg er. Jeg er nemlig litt sær på vannet mitt.

-Jeg passer på at kyllingkjøtt, og svinekjøtt er gjennomstekt. Dette gjelder også overalt, untatt i Norge, her er jeg ikke så streng på det.

-Jeg styrer unna mat fra koldtbord ol. som jeg ser ikke har kjøling.

-Utover det, spiser og drikker jeg alt jeg har lyst på. Salat, isbiter, iskrem, medium stekt kjøtt osv.

Jeg ser ann stedene før jeg kjøper mat, ser det shabby ut går jeg et annet sted.

Jeg har, bank i bordet, aldri blitt syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett ikke noe problemer å spise all slags type mat selv om du er i utlandet. Største forskjellen er at det ofte er en litt annen bakterieflora, noe som igjen kan medføre diare o.l. Har selv aldri blitt syk, og spiser stort sett det meste når jeg er utenlands. Er imidlertid enig med forrige innlegg at det som en forhåndsregel kan være griet å spise gjennomstekt kyllig- og svinekjøtt. Kyllingkjøtt bør uansett være gjennomstekt grunnet fare for salmonella.

Ta med deg noen mageregulerende piller (kulltabletter o.l) for sikkerhet skyld, og vær litt ekstra forsiktig dersom du vet du har ømfindtlig mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...