Gå til innhold

Er zeroh/fun saft det samme som å drikke vann?


MarianneHaa

Anbefalte innlegg

Om jeg feks drikker 500 ml med zeroh saft (jeg bruker veldig lite saft i, da jeg liker den svak) får jeg samme helsefordelene som ved å drikke 500 ml med vann? Sett bort i fra tilsetningsstoffene som enkelte mener er utrolig farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg er solo super fantast. Fått beskjed at foruten for tennene, er de like greit som vann for kroppen. Men mer syre i lettprodukter og dermed skadelig for tannemaljen

Anonymkode: a9c6a...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MarianneHaa skrev:

Om jeg feks drikker 500 ml med zeroh saft (jeg bruker veldig lite saft i, da jeg liker den svak) får jeg samme helsefordelene som ved å drikke 500 ml med vann? Sett bort i fra tilsetningsstoffene som enkelte mener er utrolig farlig. 

Ja 👍.

Anonymkode: f12ef...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nei. 

Det er kalorier i saften, riktignok ekstremt lite, men mer enn det er i vann. Så svak saft kommer til å "trigge" forbrenningen din og du kommer til å bli mer sulten. Men snakk om ekstremt lite her altså, så om det står på å ikke drikke nok vann, eller drikke litt ZerOh saft så sier jeg kjør på med saften, du kommer nok ikke til å merke den forskjellen en gang

Anonymkode: 3664d...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du får i deg en cocktail av kjemikalier som du ikke får i vann. Kalorimessig er det ikke store forskjellen, men jeg tviler på alle kjemikaliene er noe positivt for kroppen

Anonymkode: f2672...ae4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min stopper hvis jeg drikker sånne ting. Tror det er fordi kroppen samler vann

Anonymkode: 5382e...7ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! :) Greia er at jeg prøver å bli kvitt pepsimaxavhengigheten min, og tenker jo at zeroh/fun light er et bedre alternativ enn pepsi max. 🤔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zeroh saft inneholder ikke så mange calorier.

Det bør være et godt alternativ, målt opp imot andre ting.

Smak kan stimulere at det blir mer fristende og drikke mer.

Søtstoffer kan også stimulere en slags sult hunger.

På 500ml vann med saft, blir det rund 5 calorier

eks husholdningsaft er det 42 calorier pr 100ml ferdig drikke.

Da det ikke inneholder sukker, er det syren surheten som er faren for tennene.

Tviler på noen dør av det😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorimessig har det ikke noe å si, det er ikke de ca 5 kaloriene ekstra om dagen som gjør folk overvektige, men det er masse tilsetningsstoffer i sukkerfri saft, som kroppen ikke trenger. Jeg leste et sted noe sånt som 'ville du gitt bikkja eller plantene dine zeroh eller fun light' ? Selv drikker jeg litt sånn saft, altså 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...