AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #21 Skrevet 5. februar 2020 (meg over, tillegg: De som har mange søskenbarn har også mange tanter og onkler. Derfor kan det bli svært skeivt og sidetungt en vei hvis man har "alle tanter, onkler og søskenbarn med partnere blir bedt". I min og mannens tilfelle: 42 + 16 fra min side (og da er ikke grandtanter og grandonkler med), 3+2 fra mannens. 58 vs 5.) Anonymkode: 9d76e...ba3 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #22 Skrevet 5. februar 2020 Søskenbarn er ikke nødvendigvis en selvsagt gjest i bryllup som flere skriver. Egne søsken, foreldre, besteforeldre, eventuelt onkler/tanter og nære venner kommer først. Har man mange av det er det ikke sikkert det er plass til søskenbarn. Jeg forventer ikke å bli invitert i mine søskenbarns bryllup. Kan hende at de søskenbarna som har blitt invitert er ekstra nære til de brudeparet og er invitert som venner og kun fordi de er i slekt. Anonymkode: 4ed82...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #23 Skrevet 5. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Søskenbarn er ikke nødvendigvis en selvsagt gjest i bryllup som flere skriver. Egne søsken, foreldre, besteforeldre, eventuelt onkler/tanter og nære venner kommer først. Har man mange av det er det ikke sikkert det er plass til søskenbarn. Jeg forventer ikke å bli invitert i mine søskenbarns bryllup. Kan hende at de søskenbarna som har blitt invitert er ekstra nære til de brudeparet og er invitert som venner og kun fordi de er i slekt. Anonymkode: 4ed82...fcd *Ikke kun fordi de er i slekt Anonymkode: 4ed82...fcd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #24 Skrevet 5. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er skikkelig skuffet. Er en av de få som ikke er invitert som søskenbarn i bryllup til sommeren. Hadde en følelse lenge, men hadde jo et håp om å bli invitert. Heller aldri vært i bryllup før, så derfor ekstra skuffende. Liknende opplevelser fra dere? Synes du dette er innenfor? Anonymkode: 4b0b2...097 Det er innafor å være skuffa, men at du ikke er invitert er innafor for brudeparet. Det er deres bryllup og dermed deres valg hvem som blir invitert. Bryllup er en kostbar affære, både for gjester og paret. Anonymkode: 8ab38...5a7 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #25 Skrevet 5. februar 2020 Nå må du la dette gå. Du hadde vel minst to tråder om dette rundt juletider også. Please. Anonymkode: a6b31...253 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #26 Skrevet 5. februar 2020 Har dere noe med hverandre å gjøre? Hvis ikke, skjønner jeg det kunne føles litt rart å invitere noen man aldri ser ellers. Personlig syns jeg ikke det er noe stort å være i bryllup. Jeg har vært i et, og det var helt ok. Det som var morsomt, var å spise det som var godt. Det kan man gjøre i andre settinger. Anonymkode: 805c6...765 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #27 Skrevet 5. februar 2020 Helt innafor om det er mennesker du har lite eller ingenting med å gjøre. Jeg ble ikke invitert i bryllupet til min storesøster, og er ikke det minste fornærmet. Jeg har tross alt bare møtt henne et par ganger. Samme da hun fikk barn. Ja, jeg er genetisk "tante" men jeg er ikke tante til hennes barn, for jeg er ikke en del av deres liv. Hun har heller aldri vært involvert i mine barn og blir nok ikke invitert når vi gifter oss. Og nei, det er ikke fordi jeg er fæl eller noe. Anonymkode: 35a46...e50 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #28 Skrevet 5. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det du som hadde en tråd om det tidligere også? Da kom det vel frem at du ikke hadde mye kontakt med de som skal gifte seg? Det er dyrt med bryllup og ikke alle ønsker stor fest. Om man kun vil ha de nærmeste og har satt et tak på antall så kan man ikke invitere alle man kjenner eller familie man ikke ser til vanlig. Anonymkode: 4ed82...fcd Nei. Det er nok ikke meg nei. Aldri hatt en tråd om dette før Anonymkode: 4b0b2...097
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #29 Skrevet 5. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må du la dette gå. Du hadde vel minst to tråder om dette rundt juletider også. Please. Anonymkode: a6b31...253 Jeg har aldri hatt en tråd om dette før Anonymkode: 4b0b2...097
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #30 Skrevet 5. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må du la dette gå. Du hadde vel minst to tråder om dette rundt juletider også. Please. Anonymkode: a6b31...253 Aldri hatt en eneste tråd om dette før Anonymkode: 4b0b2...097
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #31 Skrevet 5. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aldri hatt en eneste tråd om dette før Anonymkode: 4b0b2...097 Men da er dere to jenter som aldri har vært i bryllup før, og som er lei dere fordi dere ikke blir bedt i søskenbarnet sitt bryllup i sommer. Dere må jo møtes! Dette er sååå sammentreff! Anonymkode: 5cbda...6ce 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #33 Skrevet 5. februar 2020 Jeg gifter meg i sommer. Har invitert de søskenbarna jeg har veldig god kontakt med, de andre har jeg ikke invitert. 3 som er invitert og 4 som ikke er det. Hver gjest koster oss nesten 2000,-, så vi er nødt til å begrense til nærmeste familie(foreldre, søsken m/barn, onkler og tanter, samt søskenbarn vi har mye kontakt med). Hvis dette er familie du ikke har veldig tett kontakt med, så hadde jeg ikke tenkt mer på dette... Anonymkode: 43674...19a 1
Clefable Skrevet 5. februar 2020 #34 Skrevet 5. februar 2020 Husker den forrige tråden din. Der skrev du jo at du ikke har noen kontakt med dette søskenbarnet, så jeg skjønner ikke hvorfor du forventet noen invitasjon. De har jo sikkert bedt de som de faktisk har jevnlig kontakt med.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #35 Skrevet 6. februar 2020 Hadde vært overlykkelig om jeg slapp å bli invitert! Synes ikke det er spesielt gøy med bryllup, så finner ofte en unnskyldning for å slippe unna. Vi giftet oss i all hemmelighet og synes det var den beste løsningen. Anonymkode: f5561...c41 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #36 Skrevet 7. februar 2020 Har fått invitasjon til min kusines bryllup i vår. Tidligere har vi møttes en gang i året pga selskap, men etter den tradisjonen tok slutt for 2 år siden, har vi hatt null kontakt. Ikke møtt forlovede hennes. Visste ikke at de var forlovet en gang før det kom invitasjon i posten. Ts, du kan gjerne dra i det bryllupet for meg. Jeg vil ikke😛 Anonymkode: ca058...50d 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #37 Skrevet 8. februar 2020 Jeg har mange søskenbarn, men en del av dem har jeg ingen eller lite kontakt med (ingen dårlige vibber altså, men med stor aldersforskjell og bosetting over 100 mil unna så blir det bare sånn). Jeg har ikke vært invitert i bryllup/ andre store begivenheter til de jeg nesten ikke har kontakt med, og har aldri tenkt tanken at jeg burde vært det selv om andre søskenbarn har vært invitert. Anonymkode: c4590...df7 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #38 Skrevet 23. februar 2020 På 5.2.2020 den 1.45, AnonymBruker skrev: Jeg er skikkelig skuffet. Er en av de få som ikke er invitert som søskenbarn i bryllup til sommeren. Hadde en følelse lenge, men hadde jo et håp om å bli invitert. Heller aldri vært i bryllup før, så derfor ekstra skuffende. Liknende opplevelser fra dere? Synes du dette er innenfor? Anonymkode: 4b0b2...097 Jeg skal selv gifte meg. Jeg har 9 søskenbarn men velger å ikke be den ene. Rett og slett fordi vi ikke har noe som helst kontakt, jeg har prøvd flere ganger. Hun ble bedt til min manns 30 årsdag uten å komme, jeg har bedd henne på flere andre jentekvelder, bursdager ol. Uten at hun viser noen som helst interesse til å ha kontakt, derfor blir hun heller ikke invitert. Anonymkode: 6e6b5...5d8 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå