Gå til innhold

Hvordan fridde han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På kne, på gulvet foran senga..  Ikke veldig høytidelig. Han visste at jeg hatet sånt kliss. Men visste begge at det var alvorlig. 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi fridde foran alle i barnedåpen. 

Vi er nok litt kjedelige. Husker vi var ute på biltur hvor han plutselig utbryter "vi skal ikke bare gifte oss da?" og jeg sa "er ikke det litt tidlig?" også fjaset vi det bort. Men et års tid senere ble vi enige om at vi kanskje skulle gifte oss likevel. Enda et år senere så kjøpte vi ringer. 

Anonymkode: 24a81...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kjøpt hus, bil, og en del annet sammen. Satt i gang å styre med gjensidig testamente, samboerkontrakt, og alt mulig annet.

Jeg nevnte at det var mindre papirarbeid å gifte seg. Han var enig. 6 måneder senere var vi gift. 

Han hadde forresten fått beskjed om at han aldri måtte finne på å fri, da det for meg er en slik beslutning man diskuterer og tar i fellesskap. 

Anonymkode: 05d74...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde bestilt ringen i min størrelse og planlagt storslått frieri på sommerferien vår, men så sommerstengte gullsmeden og han fikk ikke ringen før det hadde gått 2,5 måned.

 

Når han først fikk den så hadde han ventet så lenge at han bare løp inn døra, gikk ned på kne med babyen vår på armen og spurte om jeg ville gifte meg med han mens jeg satt i sofaen. Elsket det ❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi hadde kjøpt hus, bil, og en del annet sammen. Satt i gang å styre med gjensidig testamente, samboerkontrakt, og alt mulig annet.

Jeg nevnte at det var mindre papirarbeid å gifte seg. Han var enig. 6 måneder senere var vi gift. 

Han hadde forresten fått beskjed om at han aldri måtte finne på å fri, da det for meg er en slik beslutning man diskuterer og tar i fellesskap. 

Anonymkode: 05d74...dbd

Ca det samme som her. 

Anonymkode: 4caa2...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fridde på en fjelltur tidligere i høst. Vi kom opp til toppen til et utkikkspunkt og han fikk tak i noen turgåere til å ta "bilde" av oss. Dvs han sa til meg at vi skulle ta bilder, men instruerte turgåer e til å filme slik at vi fikk film av frieriet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han la en lapp i et påskeegg der det sto noen søte ord også (vil du gifte deg med meg).

Jeg måtte lete etter påskeegget mens han lagde frokost. Når jeg leste lappen gikk han ned på kne med et nykokt egg i hendene🙈🙄🙄

Ikke noe særlig romantisk men jeg sa ja❤️❤️

Anonymkode: 19fa5...b2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde helt casual hjemme på sofaen fredag kveld 😂 Pratet litt mens han strøk meg på ryggen, og jeg sa jeg ikke kunne hatt det bedre (elsker å bli kilt på ryggen og spesielt nå som gravid😂), og han bare "Sikker på det?"

Skjønte ikke helt hva han mente med det, så snudde meg halvveis opp mot han og da hadde han fremme ringen 🙊💍 For meg var det helt perfekt og ringen var nydelig 😍

Anonymkode: 3b909...256

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Han la en lapp i et påskeegg der det sto noen søte ord også (vil du gifte deg med meg).

Jeg måtte lete etter påskeegget mens han lagde frokost. Når jeg leste lappen gikk han ned på kne med et nykokt egg i hendene🙈🙄🙄

Ikke noe særlig romantisk men jeg sa ja❤️❤️

Anonymkode: 19fa5...b2b

Syns det var veldig søtt jeg 😂❤️ Ikke ringen som er det viktigste 🙊

Anonymkode: b419f...c3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badet mens jeg sto i pysjen og pusset tennene. Han hadde planlagt noe mer romantisk, men så hadde jeg lukta lunta da en av ringene mine var borte fra smykkeskrinet etter at jeg hadde vært på kurs med jobben (han hadde lånt den for å finne ringstørrelsen min). Så da fant han ut at han like gjerne kunne finne fram ringen der og da:P 

Anonymkode: 75c2a...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satt på hjemmekontoret mens jeg laget mat, og spurte meg om jeg kunne rope på hunden (som er babyen vår). Jeg gjorde det og hunden kom løpende inn med en liten innpakket eske hengende i halsbåndet. Jeg åpnet den og fant en nydelig ring, og da jeg så opp sto han lent til dørkarmen, og smilte mens han spurte om jeg ville gifte meg med han. ❤️ 
Jeg begynte å hulkegrine på det mest usjarmerende vis, for dette hadde jeg ventet på i 13 år. 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fridde ikke. Jeg sa rett og slett en dag at "jeg synes vi skal gifte oss, så blir det enklere mht arv og sånn". Han satt på stuegulvet og lekte med sønnen vår akkurat da, og bare svarte: Ja, det er helt greit. 

Jeg svarte da at "da tar jeg meg av det praktiske. Vi gifter oss på en ambassade i utlandet, minimalt med styr og bare vi to. Selskap kan vi holde når vi kommer hjem, leie grendehuset. Høres dette ok ut for deg også?" Det gjorde det. Og gifte ble vi fem måneder senere.

Kjolen jeg giftet meg i, kostet 600 på salg, mannen kjøpte seg en rimelig, svart dress med slips og skjorte. Brudebuketten kjøpte jeg i nærheten av hotellet i utlandet der vi giftet oss. Jeg spurte bare i resepsjonen på hotellet (en kvinne for de vet sånne ting bedre kanskje) hvor jeg kunne få kjøpt en brudebukett, og forklarte at jeg skulle gifte meg på ambassaden neste dag. Hun forklarte hvor jeg kunne gå, og så gikk jeg dit og bestilte en bukett. Den ble kjempefin, og bestod av bl.a. helt pudderrosa små roser. Nydelig! Blomsterbutikken hadde en perm med masse forskjellige brudebuketter og stiler avbildet, så jeg bare pekte på en jeg likte og bestilte den. De leverte buketten i resepsjonen på hotellet neste formiddag, noen timer før jeg skulle gifte meg.  

(jeg kunne aldri tenke meg å gifte meg i en kirke, så derfor ble det borgerlig for oss)

 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke han som fridde, det gjorde jeg. Litt impulsivt så sa jeg: «Vil du gifte deg med meg?» Han svarte «Ja», og så dro vi ut og kjøpte ringer sammen. Veldig koselig og høytidelig når vi satte på oss ringene. Jeg satte hans ring på ham, og han satte min på meg. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen fridde hos oss, vi snakket om det og ble enige :)

Anonymkode: 4caa2...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde i går, for han klarte ikke å vente. Han sendte melding og sa han hadde en overraskelse til meg da han kom hjem. Vi pratet litt først så tok han meg i hendene og sa "kom her, jeg skal vise deg noe", ut på stuegulvet med oss, han snudde seg, tok tak i hendene mine og sa "jeg klarer ikke vente til i morra så jeg må gjøre det nå" og gikk ned på kne, kikket meg dypt i øynene 😍

"å herregud" utbrøt jeg

"vil du gifte deg med meg?" sa han

"ja" sa jeg og begynte å hulkegrine skikkelig usjarmerende og kysset og klemte han 😍🥰😍

Anonymkode: fb545...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å hulkegrine usjarmerende et must? Høres ut som om man er superlettet over å bli reddet fra den grusomme skjebnen som peppermø 😂

Anonymkode: d071b...d53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...