Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Kor mykje pynt og lys og slikt treng vi på bordene? i blir 60 til middag, har tenkt ha E-bord, trur eg... Det skal sitte folk på begge sider av bordet (bortsett frå på vårt bord, då sikkert...) Skal ha zink-fat med eit kubbelys på kvar, kor mange slike fat treng vi? Skal også ha blomsteroppsatsar, el. innimellom lysene, kor mange slike treng vi? Skal forresten ha rader med eføy langs midten av borda...
Calla Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Tror kanskje jeg vill plassert pynt hos 6 og 6 folk... 3 og 3 over hverandre med pynt midt mellom seg.. da blir det vel noe sånt som 10 pynteobjekter? Og da kan du jo evetuelt ta 5 med lys og 5 med blomster? og plassere blomster og lys annenhver gang...? Bare en (litt innviklet) tanke fra meg.....
Gjest Jannibrud(ulogget) Skrevet 7. juni 2005 #3 Skrevet 7. juni 2005 Ser for meg kanskje to eller tre oppsatser på hver "arm", og lys imellom. Tror ikke det blir tomt med eføy i mellom. Ikke pent når det blir for tett heller. Vi skal ha langbord, med brudebuketten i midten, enkle telysestaker eller roselys, og en oppsats på hver side, med eføy enten i mellom eller rundt lysene på et vis. Blir langt færre rundt bordet vi da, bare 17 personer.
Gjest Jannibrud(ulogget) Skrevet 7. juni 2005 #4 Skrevet 7. juni 2005 Ser for meg kanskje to eller tre oppsatser på hver "arm", og lys imellom. Tror ikke det blir tomt med eføy i mellom. Ikke pent når det blir for tett heller. Vi skal ha langbord, med brudebuketten i midten, enkle telysestaker eller roselys, og en oppsats på hver side, med eføy enten i mellom eller rundt lysene på et vis. Blir langt færre rundt bordet vi da, bare 17 personer.
Gjest Brud2002 Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 Husk på at bordene ofte er ganske smale, og når du skal ha folk på begge sider, så er det ikke plass til mye pynt! Du bør enten satse på små runde, eller avlange litt større dekorasjoner (vi hadde avlange med eføy i mellom, lysestakene stod innimellom eføyen) Man kan også satse på dekorasjoner og lys hevet opp fra bordet i lange, slanke vaser/lysestaker. Man må enten velge ganske høye eller nokså lave dekorasjoner. Midt i mellom-høyder sperrer for mye utsikten til den man sitter overfor.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 Ring en blomsterbutikk og hør. Opplys bredden på bordet
Gjest Brud2002 Skrevet 7. juni 2005 #7 Skrevet 7. juni 2005 Glemte å si... Vi var ca. 70 personer, E-formet bord. Tror vi hadde 3 avlange dekorasjoner pr. bord (kanskje bare 2) + lysestaker satt i grupper på 3. En større dekorasjon foran brudeparet + vase til brudebuketten i tillegg. Husk at blomster koster en del, og at eføy kan gjøre ganske mye av seg! Du trenger kanskje bare 2 dekorasjoner pr. bord, alt etter lengden og annen pynt som skal være på bordet. man skal jo ha plass til oppdekking, sanger, bordkort og annet.
Gjest Madam Felle Skrevet 7. juni 2005 #8 Skrevet 7. juni 2005 Vi skal ha to blomsteroppsatser per arm, så det blir 8 oppsatser + buktten min. Skal også ha noen lys, men har ikke helt bestemt hvor mange.
Gjest søtaa Skrevet 7. juni 2005 #9 Skrevet 7. juni 2005 dette kurer jeg også på - så jeg henger meg p.. noen som har bilder av bord med kubbelys`har lyst å¨det.. men mange som ikke er enige...
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2005 #10 Skrevet 8. juni 2005 Et tips er å gå på Løiten lys sine utsalg, dersom man bor i nærheten av et slikt. Der har de ofte flere dekkede bryllupsbord, og de er flnke til å komme med anbefalinger. Og man må jo ikke kjøpe der (men bør kanskje ikke stå og forvente flere timers hjelp uten å kjøpe noe.....) Vet at de har utsalg på Strømmen og i Bergen (og trolig på løten?)
BergensBrud05 Skrevet 8. juni 2005 #11 Skrevet 8. juni 2005 Vet at de har utsalg på Strømmen og i Bergen (og trolig på løten?) Vet du hvor i Bergen de har utsalg? Bordene våre er spesielt smale (53 cm!!!) og jeg har lyst på frodige, litt shabby chic oppsatser - en utfordring :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2005 #12 Skrevet 8. juni 2005 Løiten lys holder til i 2. etg over Rema 1000, tror det heter Krambua der.... I enden av Fjøsangerveien, når man kjører fra sentrum mot flyplassen. Det har nettopp åpnet en ny Lidl-butikk ved siden av dem (beklager, har ikke adressen, og er ikke veldig god på veiforklaringer....) De har ihvertfall kjempestor butikk med masse utstillinger og noen dekkede bord. De som jobber der er veldig flinke (jeg har ihvertfall veldig god erfaring, og nei, jeg jobber ikke der!). Tror man også kan leie dem til å pynte bordene/lokalene
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2005 #13 Skrevet 9. juni 2005 Hmm.. Er litt vrient akkurat dette syns eg.. Får prøve og prøve-pynte litt, trur eg.. Takk for svar, alle sammen!! Er det nokon som har forlsag til korleis ein kan "dandere" markblomar, forresten? Lurer litt på å ha det på borda, men anar ikkje i kva/korleis, osv....
Annie78 Skrevet 9. juni 2005 #14 Skrevet 9. juni 2005 Var på Løiten lys i Bergen, og der var det ei som hjalp meg med å prøvedekke et bord med lys og farger slik jeg hadde tenkt. Var veldig kjekt å se det "live". Vi skal ha E-bord med 4 armer, men bare 8 stk (2x4) på hver arm, og 16 stk på hovedbordet. Tror vi skal ha kubbelys, 3 sammen, og noen t-lysestaker imellom. Skal strø strå langs midten av bordet sammen med roseblader. Skal og (tror jeg...) ha noen skåler med flyterose i som ekstra blomsterdekorasjon... Ikke så veldig bra forklart...og jeg aner ikke hvordan det blir ennå....Skal uansett ikke ha noe høye greier slik at folk ikke ser hverandre...
dyveke Skrevet 9. juni 2005 #15 Skrevet 9. juni 2005 Vi hadde E-bord med 20 på hver arm. Med to blomsteroppsatser(små) og tre lysgrupper var det akkurat passe mye pynt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå