Gå til innhold

Coronavirus og fly+cruise om ca 4 uker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde dere vært nervøse? Fly til ft.Lauderdale, 5 netter der og så 14 dager cruise i Karibien på en stor cruisbåt med 5000 mennesker. Med barn på 2 år....

Fly og cruisebåt er jo ikke optimalt om det skulle være noen smittede bombord!? 

Tenker mest på toåringen egentlig. Har en kollega som mener det er uforsvarlig å reise, hadde egentlig ikke bekymret meg før hun begynte, nå blir jeg litt usikker...

Anonymkode: a2c18...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har brutt ut sykdommer på lukkede samfunn som cruiseskip før, så ja, jeg hadde vært bekymret i disse corona-tider. Men jeg er av den typen som bekymrer meg veldig mye om mangt også, så ikke hør på meg 😛 

Skrevet

Jeg ville ikke vært så bekymret for å bli smittet, men det kan nok fort "bli en del styr" hvis mistanke om smitte blant passasjerer skulle komme.. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke ti ville hester kunne fått meg ombord på Cruiseskip...

Anonymkode: c8634...8d2

• Liker 2
Skrevet

Viruset hadde bekymret meg null niks. Hvis du graver litt bak hysteriske medieoppslag så finner du i underkant av 500 døde, vanlig influensa har tatt mange ganger flere liv i samme periode. Ingen utenfor kina bortsett fra en kineser som var på tur til utlandet. Og at disse igjen består av eldre mennesker og mennesker med kronisk sykdom. 

Det er så godt som ingen barn som har blitt smittet. Ingen barn har dødd. 

Hysteriske amerikanere, hysteriske medier, cruisesskip selskap som er livredd for å trå feil derimot... Du risikerer å bli sittende i karantene på lugaren bare fordi et småbarn får litt feber. 

Anonymkode: 9e13b...06b

• Liker 6
Skrevet

Hadde ikke dratt. Hadde ventet med å ferdes på steder med så mange mennesker. 

Anonymkode: f0a6e...4d4

Skrevet

Slik som ting er nå hadde jeg ikke vært bekymret. Og en runde med magesau er vanlig på cruise. Mange folk samlet på et trangt sted... 

Men ville sett an nærmere avgang ang Corona. Jeg er i utgangspunktet ikke redd for å bli smittet av det, eller å dø om jeg skulle få det. 

Skrevet

Hadde ikke vært bekymret for smitte på egne vegne, men mer bekymret for å bli sittende i karantene et eller annet sted pga noen syke passasjerer (med feber feks, uten at noen vet om det er Corona eller ei) og måtte bruke ferien på det....

• Liker 2
Skrevet
On 2/5/2020 at 5:05 PM, AnonymBruker said:

Hysteriske amerikanere, hysteriske medier, cruisesskip selskap som er livredd for å trå feil derimot... Du risikerer å bli sittende i karantene på lugaren bare fordi et småbarn får litt feber.

Så langt har 64 vist seg å ha blitt smittet på det ene av skipene som ble satt i karantene, og ikke alle er testet enda. Var de fortsatt hysteriske?

Anonymkode: 39932...618

Skrevet

Hadde ikke vært redd. Kanskje brukt litt mer anti bac enn vanlig da. 

Skrevet

Nå har de funnet 130 smittede på skipet. Så langt er 280 av 3700 passasjerer testet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har de funnet 130 smittede på skipet. Så langt er 280 av 3700 passasjerer testet.

Ja, det er nok en grunn til kinesernes reaksjoner. Det er ekstremt smittsomt, og mer dødelig enn vi liker å tenke på.

Anonymkode: c8634...8d2

Skrevet

Ikke bare syke og gamle som dør, også friske unge folk som han legen som oppdaget det. Ble bare 34 år gammel.

Anonymkode: 58806...5b3

Skrevet
1 time siden, Zenhouse skrev:

Hadde ikke vært redd. Kanskje brukt litt mer anti bac enn vanlig da. 

Tror nok desverre ikke at antibac tar dette viruset, tar vel ikke vanlig norovirus engang.... er mest for å drepe bakterier.

Vi har bestemt oss for å se det an, vi reiser uansett til USA som planlagt, så får vi heller holde oss på land om ikke situasjonen har roet seg. Ikke noe vits å tenke for mye på det, reisen er betalt og de pengene mister vi om vi ikke drar.... kjipt det, men helsa først!

Leste i Dagbladet om skip i karantene, innesperret på lugarene. Men skulle jo tro at smitten uansett kan ta veien via ventilasjonssystemet, så forstår ikke hvorfor de må være på lugarene....

Ts

Skrevet
På 10.2.2020 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Tror nok desverre ikke at antibac tar dette viruset, tar vel ikke vanlig norovirus engang.... er mest for å drepe bakterier.

Vi har bestemt oss for å se det an, vi reiser uansett til USA som planlagt, så får vi heller holde oss på land om ikke situasjonen har roet seg. Ikke noe vits å tenke for mye på det, reisen er betalt og de pengene mister vi om vi ikke drar.... kjipt det, men helsa først!

Leste i Dagbladet om skip i karantene, innesperret på lugarene. Men skulle jo tro at smitten uansett kan ta veien via ventilasjonssystemet, så forstår ikke hvorfor de må være på lugarene....

Ts

D88FC2DB-4E46-4133-A0ED-65158E319AE6.jpeg

Skrevet
3 timer siden, Absurdah skrev:

D88FC2DB-4E46-4133-A0ED-65158E319AE6.jpeg

Dette er jo selvsagt ikke samme som wuhan Corona viruset, Corona er en hel gruppe med virus, ikke sikkert det tar alle.

Men vi skal bruke mye antibac vi altså, netter safe than sorry 😀

Skrevet
På 10.2.2020 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Ts

Norovirus og clostridium difficile er veldig spesielle i forhold til at antibac ikke har så god effekt mot dem. Det er noe annet med coronavirus, så du må bare bruke antibac. Antibac er ikke "mest for å drepe bakterier". Det stemmer bare ikke.

Anonymkode: 8e4e4...963

Skrevet
På 5.2.2020 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Viruset hadde bekymret meg null niks. Hvis du graver litt bak hysteriske medieoppslag så finner du i underkant av 500 døde, vanlig influensa har tatt mange ganger flere liv i samme periode. Ingen utenfor kina bortsett fra en kineser som var på tur til utlandet. Og at disse igjen består av eldre mennesker og mennesker med kronisk sykdom. 

Det er så godt som ingen barn som har blitt smittet. Ingen barn har dødd. 

Dette er faktisk feilinformasjon. Mange flere enn 500 har dødd og blant dem er en baby. 

Anonymkode: 8e4e4...963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...