Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er student og søker etter min første deltidsjobb, da jeg bare har jobbet i sommerferiene før.

Var på intervju for et par dager siden, som ikke var en utlyst stilling, men organisert på grunn av felles kontakter. Dette er en helt ok jobb, og jeg fikk beskjed om at det var ganske sannsynlig at jobben blir min. 
Derimot søkte jeg litt ulike jobber før jul, og fikk mail igår med innkalling til intervju. Dette er en jobb som et relevant for studiene, har gunstige arbeidstider og som generelt er mer praktisk for meg. Intervjuet er om to uker.

Hva i alle dager anbefaler dere meg å gjøre? Vil tro at et evt jobbtilbud fra førstnevnte jobb kommer før intervjuet. Er det slemt å takke nei? Er det veldig dumt å gjøre det og ha null garanti for at jeg får den andre jobben?

Anonymkode: 8be40...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon og da sa jeg rett og slett som sant var at jeg ventet på svar på en annen jobb. Da satt de en dato for når de måtte ha svar og jeg rakk å få svar på den andre jobben innen fristen. I dette tilfelle var den første jobben et vikariat og den andre fast stilling så første jobben hadde forståelse for at jeg ikke ville si ja til et vikariat når jeg hadde mulighet til noe fast. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som nyutdannet. Fikk jobbtilbud på et sted som sikkert hadde vært bra, men hadde mest lyst på den andre jobben hvor jeg var innkalt til intervju. Jeg tok rett og slett en sjans, og takket nei til stillingen. Tenkte at jobb kom til å ordne seg uansett. Beste valget - jeg fikk den jobben jeg hadde lyst på istedenfor :) 

Anonymkode: 8bf33...0b1

Skrevet
2 timer siden, altflyter skrev: