Gå til innhold

Fly med British Airways

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med fem dager ville jeg droppet Manchester, i alle fall aldri dratt dit i 3 dager da det er lite å se der. Vurder heller å ta en dagstur til for eksempel Bath, eller Richmond. 

Paddington er preget av turister, det er ikke her du finner de spennende restaurantene på kveldstid. Samtidig er det trygt, rolig, sentralt, og hotellprisene er lave. Det er også veldig greit når du flyr BA til Heathrow, da flytoget kommer inn her. 

Bruk tuben. Bussene kan være forvirrende. På tuben bruker du bare bankkortet ditt ved portene, ingen vits i å kjøpe billetter. Kjøp tur-retur på heathrow express på nett i forkant. 

Pass på å få med marked i Spitafields og/eller Camden. Ta gjerne båt fra Little Venice til Camden, det er veldig koselig. Heathrow Heaths er veldig fint og rolig om sommeren, og gir en pause fra storbyen. Outletet ved Wembley er også supert for en 10-åring om han/hun er litt interessert i klær. Madame Tussauds, Museum of London, the Dungeon (med mindre dere er lettskremt). Pakk med et tynt pledd, kjøp inn litt mat, og spis på gresset i Hyde som ligger rett ved hotellet deres. Det er ikke noe problem å fylle fem dager i London. 

Anonymkode: 899c9...bb1

Tusen, tusen, tusen takk! Du er en knupp! 

Har du noen anbefalinger til hvor man kan kjøpe tegneserier? :) Butikk ala Outland. Madame Tussauds står på listen allerede og jeg føler nesten at det obligatorisk å dra ditt når man først er i London, men resten skal jeg sjekke opp!! Planen er å undersøke litt om det finnes noe Harry Potter relatert, samtidig finne billetter til en musikal ala Lion King eller Cats. 

Mye mulig vi må kaste oss på en buss likevel, selv om det er forvirrende. Han syns de ser kule ut og drømmer om å sitte i andre etasje. Det er jo ferie. Han er veldig interessert i språk og sånne ting som dette pleier å gjøre han ekstra gira. 

Anonymkode: 1ab0c...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Planen er å undersøke litt om det finnes noe Harry Potter relatert, samtidig finne billetter til en musikal ala Lion King eller Cats. 

Mye mulig vi må kaste oss på en buss likevel, selv om det er forvirrende. Han syns de ser kule ut og drømmer om å sitte i andre etasje.

Harry Potter: https://www.wbstudiotour.co.uk/

Det går helt greit å ta buss hvis du bruker en støtteapp av typen CityMapper, som sier hvilken bussnummer og når du skal av. Og ja, det er litt kult å sitte foran i andre etasje! :)

Anbefaler også å gå langs South Bank fra rett overfor Houses of Parliament og ned til Millennium Bridge. Da får dere med dere mange landemerker, som Shakespeares Globe Theatre, Tate Modern og London Eye.

Anonymkode: d7a34...bd8

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen, tusen, tusen takk! Du er en knupp! 

Har du noen anbefalinger til hvor man kan kjøpe tegneserier? :) Butikk ala Outland. Madame Tussauds står på listen allerede og jeg føler nesten at det obligatorisk å dra ditt når man først er i London, men resten skal jeg sjekke opp!! Planen er å undersøke litt om det finnes noe Harry Potter relatert, samtidig finne billetter til en musikal ala Lion King eller Cats. 

Mye mulig vi må kaste oss på en buss likevel, selv om det er forvirrende. Han syns de ser kule ut og drømmer om å sitte i andre etasje. Det er jo ferie. Han er veldig interessert i språk og sånne ting som dette pleier å gjøre han ekstra gira. 

Ikke tegneserier eller Harry Potter, dessverre, ikke mitt interessefelt :)  Men du må ta han med en tur på Hamleys - syv etasjer med leker. Bare pass på å sette et budsjett før dere går inn. 

Musikal er et must. Jeg kjøper alltid billetter i half-price-ticket-booth. Det er gode priser på siste liten billetter. Men da er man jo ikke garantert å få det man ønsker, så er nok ikke noe jeg anbefaler om man kun er i byen noen få dager i høysesong. 

Fra Paddington er det supert å ta buss til oxford street eller Knightsbridge. Antar hotellet ligger i sussex gardens eller rett ved, da går dere til edgeware road, og tar buss derfra. Og i det jeg skriver Knightsbridge kom jeg på at Natural History Museum er gratis, og supert for en tiåring. 

Eller bare hopp på en buss, følg med på telefonen hvor du er, så er det bare å gå av og ta tuben tilbake igjen, når dere føler for det. 

Skrevet
På 6.2.2020 den 7.13, Måneskinn skrev:

Med våre "rare" bokstaver tror jeg du må skrive æ som ae ø som oe og å som aa. Men, ikke helt sikker altså. Og ang Ms, ja :) 

Æ blir a eller e, ø blir o og å blir a

Anonymkode: a91cb...0cb

Skrevet

Tusen, tusen takk alle sammen!  Wihu. 😎

Skrevet

Ble 2.000 billigere enn Norwegian. Rimelig fornøyd. :) Valgte klokkeslett rundt samme tidspunkt. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Harry Potter: https://www.wbstudiotour.co.uk/

Det går helt greit å ta buss hvis du bruker en støtteapp av typen CityMapper, som sier hvilken bussnummer og når du skal av. Og ja, det er litt kult å sitte foran i andre etasje! :)

Anbefaler også å gå langs South Bank fra rett overfor Houses of Parliament og ned til Millennium Bridge. Da får dere med dere mange landemerker, som Shakespeares Globe Theatre, Tate Modern og London Eye.

Anonymkode: d7a34...bd8

Tusen tusen tusen takk! Jeg måtte sjekke nå og ser at vi kan booke nå allerede til august. Skal gjøre det i kveld, så glipper det ikke. Hihi :) Gleder meg så mye! Aner ikke hva jeg skulle gjort uten dere. ;) 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tegneserier eller Harry Potter, dessverre, ikke mitt interessefelt :)  Men du må ta han med en tur på Hamleys - syv etasjer med leker. Bare pass på å sette et budsjett før dere går inn. 

Musikal er et must. Jeg kjøper alltid billetter i half-price-ticket-booth. Det er gode priser på siste liten billetter. Men da er man jo ikke garantert å få det man ønsker, så er nok ikke noe jeg anbefaler om man kun er i byen noen få dager i høysesong. 

Fra Paddington er det supert å ta buss til oxford street eller Knightsbridge. Antar hotellet ligger i sussex gardens eller rett ved, da går dere til edgeware road, og tar buss derfra. Og i det jeg skriver Knightsbridge kom jeg på at Natural History Museum er gratis, og supert for en tiåring. 

Eller bare hopp på en buss, følg med på telefonen hvor du er, så er det bare å gå av og ta tuben tilbake igjen, når dere føler for det. 

Hva dere vet altså... ;) 

Jeg er så takknemlig! Du aner ikke... :) Dette kommer til å bli så bra!

Jeg har ikke helt valgt hotell ennå.. Jeg har litt blandede følelser.. Jeg ønsker ikke å bruke alt for mye penger, men samtidig når jeg leser anmeldelsene så blir jeg en smule skeptisk (Det er en del kommentarer om sterk lukt, dårlig renhold, mugg, rom i kjelleren). Må tenke litt. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...