Gå til innhold

Dere som bruker eller har brukt Tinder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært på Tinder og vurderer å skaffe meg den siden jeg er singel for tiden.

Men - jeg har sett flere her som skriver at folk de har møtt på Tinder har sett annerledes ut enn hva de gjør på Tinder.

Da lurer jeg på - om du vet fremstår annerledes på Tinder (forbedret utseende, viser ikke overvekt, at du er høy eller lav etc) er det ikke utrolig flaut å møte en person du har matchet med? Du vet jo at du ikke ser slik ut og da vil jo den du treffer blir skuffet også? Jeg hadde aldri turt å gjøre meg selv finere enn jeg er på Tinder og så skal møte noen basert på at de tror jeg ser slik ut. Hadde blitt kjempeflau og hele situasjonen ville jo vært ufattelig klein for min del.

Hvordan tør dere det?

Anonymkode: ab484...17f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har vært vanlig i alle år så lenge kamera og malerier har eksistert å pynte seg og vise seg fra sin beste side. Folk er dumme om de ikke skjønner at jeg ikke ser ut som et bilde til enhver tid

Anonymkode: 6056e...0dd

• Liker 3
Skrevet

Hører mange menn er frustrert over damer som bruker filter på bildene de legger ut, og det gir jo naturlig nok et helt feil inntrykk. Ellers legger jo folk naturlig nok ut de bildene de syns de ser best ut på, man skal jo selge seg inn tross alt. Så lurt å være åpen for at det kan gå litt begge veier når man møtes, men det er viktig uansett. For bilder får ikke fram utstråling og personlighet, så man kan syns at noen er mye mer tiltrekkende i virkligheten, eller motsatt.

Anonymkode: e7728...3dc

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke det er så mange som kommer til å fortelle deg hvorfor de har juksebilder.

Jeg innbiller meg at mine bilder er representative, men forsåvidt, jeg har jo faktisk valgt dem ut og valgt bort andre. Mulig de fæle bildene viser mer av mitt ekte meg? Et par av bildene er også noen år gamle, men siden jeg liker dem og har hatt mer eller mindre samme kroppsfasong siden ungdomsskolen, og samme stil i bortimot ti år, tenker jeg det er greit.

Når folk snakker om filter, er det ikke alltid helt lett å vite hva de mener. Snakkes det om den egentlig ganske hissige postprosesseringen som alle telefoner har på som standard, og nesten ingen slår av? Er vel ingen som forventer at mobilbilder er spesielt troverdige. Det bedritne hundretrynet mange synes er så festlig? Tror ikke folk forventer at det er virkelig heller. Så er det sikkert noen som kjører på med ekstra utglatting av hud og slikt, men personlig synes jeg det er veldig tydelig, og sliter litt med å forstå at noen kan føle seg lurt av det. 

• Liker 2
Skrevet

Menn bruker kanskje ikke filter, men jeg har oppdaget flere menn som bruker gamle bilder av seg selv, eller i dårlig oppløsning eller vinkler som gjør at man ikke egentlig ser ansiktet. Hvis de ikke har skikkelige bilder av seg selv så er det antageligvis av en grunn. Kom deg så fort som mulig på date så får du avklart om utseendet faller deg i smak før dere kaster bort masse tid på chatting. Utseendet er ikke alt, men man skal få lov til å føle en viss tiltrekning. 

Anonymkode: 0f0ee...b7f

Skrevet

Flere svar?

Skrevet

Jeg hadde også blitt kjempeflau,  så har flere bilder i naturlige settinger med hele kroppen, nærbilder, forskjellige vinkler osv. Har flere kompiser som har møtt jenter på tinder som "plutselig" viste seg å være overvektige for eks. 

Jeg hadde også syntes det var litt kleint om noen jeg kjente så profilen min på tinder og at alle bildene var superredigert 🙈

Anonymkode: 625f0...734

• Liker 2
Skrevet

Jeg er overvektig, men har et "pent ansikt". Så som hovedbilde har jeg brukt et nærbilde, men skjønte raskt at jeg måtte ha med et par bilder av meg selv i helfigur. Jeg gidder ikke møte opp på date og føle på misnøye fra mannen, og jeg gidder heller ikke møte noen som har utseendekrav.

Når jeg møtte han som er kjæresten min i dag, visste han åssen jeg så ut.

• Liker 3
Skrevet

Jeg legger naturlig nok ut bilder jeg føler meg vel på, man legger vel ikke ut bilder man ikke er fornøyd med? Jeg har likevel aldri hørt at bildene ikke stemmer overens med hvordan jeg ser ut, har heller hørt flere menn si de ble positivt overrasket. Aner selvfølgelig ikke om de mener det. Men selv føler jeg jo at det er lettere å like en mann man møter face to face, enn å like en mann på et bilde, når ma kjenner på kjemien, ser ansiktsuttrykk og fremtoning, osv. Et bilde gir oss bare en liten idé, det å møtes fysisk vil uansett være annerledes.

Jeg syns faktisk mange menn er dårlig på å legge ut fine bilder på tinder. Jeg ender opp med å sveipe de fleste til venstre.. Mange har alvorlige eller sure, harde ansiktsuttrykk. Eller ekle sexfikserte ansiktsuttrykk. Hva skjedde med et varmt, vennlig smil..?

Anonymkode: d4748...0e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei venninne som er overvektig men hun har fint ansikt. Men hun har ingen hel-profil bilder på sin tinder profil, bare ansikt. Det har medført til at en fyr ikke møtte opp daten de hadde planlagt for han fant ut hvordan kroppen ser ut gjennom andre sosiale medier.

Anonymkode: 03f07...a06

Skrevet

Jeg hadde heller ikke turt det, men jeg regner med at mange av de som gjør det ikke klarer å se at de fremstiller seg som noe annet enn det de er. Eller så kan det være slik at de unngår å vise noe, slik som kroppsfasong eller høyde fordi de har komplekser for det, så blir daten skuffet når de faktisk møtes. 

Ingen av mine dater har blitt skuffet så langt, så jeg tror jeg har en profil som samsvarer med hvordan jeg ser ut. Jeg har både bilder av ansikt og i helfigur. 

Anonymkode: f76b4...6f1

Skrevet

Har møtt på en engang, som var minst 10cm lavere enn meg, jeg er 167...

Anonymkode: ac8ec...e8a

Skrevet

Jeg kjenner flere menn som ikke swiper på jenter uten fullkroppsbilde da de har en oppfatning av at de må være tykke🙄 

Skrevet

Jeg synes det er nervepirrende uansett jeg...!
Jeg har intet problem med å legge ut en usminket sannhet, og jeg har også videochattet i forkant av møte.

Anonymkode: ba3e4...a4f

Skrevet
På 4.2.2020 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært på Tinder og vurderer å skaffe meg den siden jeg er singel for tiden.

Men - jeg har sett flere her som skriver at folk de har møtt på Tinder har sett annerledes ut enn hva de gjør på Tinder.

Da lurer jeg på - om du vet fremstår annerledes på Tinder (forbedret utseende, viser ikke overvekt, at du er høy eller lav etc) er det ikke utrolig flaut å møte en person du har matchet med? Du vet jo at du ikke ser slik ut og da vil jo den du treffer blir skuffet også? Jeg hadde aldri turt å gjøre meg selv finere enn jeg er på Tinder og så skal møte noen basert på at de tror jeg ser slik ut. Hadde blitt kjempeflau og hele situasjonen ville jo vært ufattelig klein for min del.

Hvordan tør dere det?

Snodig fenomen, og som du sier så må det jo fort bli veldig kleint.

Jeg bruker seff kun uretusjerte bilder uten filter, og tar med noen "blinkskudd" og noen helt ok vanlige bilder. Men skal innrømme at de bildene jeg ser tilbakestående ut på blir slettet relativt raskt. Så får man bare 🤞 da, for at de som slettes ikke er de som egeeeentlig representerer hvordan man ser ut 🤣

Skrevet

Det er vel fordi tjukkebilder = 0 setiøse matcher 

Så hva skal man gjøre? Menn syter og klager over af kvinner har all makt på datingmarkedet og at de er ufrivillig barnløse fordi ingen kvinner vil ha dem, men det er jo 50 % av kvinnene de ikke ser eller regner med...

Er ikke på Tinder selv, kan ikke tenke meg at det er noen vits for meg som er tjukk

Anonymkode: b9eaf...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...