AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Jeg har i et tiår når hatt en veldig flyskrekk etter noen reiser over til USA som virkelig slo luften ut av meg pga kraftig turbulens hvor vi flere ganger har hatt noen skikkelig nasty fall i luften osv pga turbulens de ikke klarer å se på radaren (type Klarluftsturbulens - den som kommer bardus på uten forvarsel). Jeg har virkelig lest meg opp på hva som skjer med flyet, hva turbulens er osv. Jeg har brukt Sobril, alkohol (nei, det hjelper ikke), pusteteknikker, gitt beskjed til flyvertinner, holdt meg oppdatert på været dagen jeg skal fly, tatt Flyskrekkurs gjennom Widerøe til 4000 kr, snakket inngående og spurt alt jeg har lurt på til piloter som har gitt de beste svarene det kan osv. Kunnskapen hjelper meg ikke, erfaringen hjelper meg ikke (jeg har flydd mye før skrekken tok meg og har ikke latt det stoppe meg selv når skrekken har vært på sitt verste) - men nå kjenner jeg at faktisk gjør mer og mer for å unngå å fly. Og slik vil jeg ikke ha det, jeg elsker å reise. Hvor går jeg herfra? Når all kunnskapen om været, flyet og alt som skjer når turbulensen slår til (jeg vet absolutt alt som er å vite), ikke hjelper meg - hva da? Er det noen som har hatt det slik som meg - prøvd "alt" - som har prøvd noe som til slutt fungerte? Jeg begynner å lure på om jeg skal ta meg en tur til psykolog, kan det hjelpe? Jeg ønsker å bli kvitt den syke terroren jeg føler inni meg når jeg skal fly, jeg klarer overhodet ikke å slappe av uansett hva jeg gjør. Jeg tør ikke ha på musikk, se en film, lese - noe som helst som tar vekk konsentrasjonen om å "være klar" hvis turbulensen inntreffer. (Jeg har prøvd å holde meg distrahert, men skjer det noe da så får jeg panikkangst fordi jeg ikke er forberedt). Jeg sitter bare å venter, uansett hvor lang flyturen er, så sitter jeg bare å stirrer ut i luften og venter. Anonymkode: 5f333...6a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå